Adgang til lokalt netværk gennem WLAN på HomeBox

• Deltager
  • 5 kommentarer
Hej, jeg har følgende problem:

Udover min Homebox har jeg to extra Wireless access points til at dække huset. De er konfigureret som simple, ingen DHCP eller noget. Alle vores trådløse devices går fint på nettet uanset hvilken WLAN de er forbundet til. Så langt så godt. På nettet er der også en NAS (Synology). Alt virker også OK med den. Men hvis en laptop skal have adgang til filerne på NAS'en, så virker det kun hvis den er forbundet til et af de andre access points - IKKE hvis den er forbundet til Homeboxens WLAN - dèr har den kun adgang til internettet, og intet lokalt. Hvorfor kan det mon være ?

Det er det samme uanset hvilken af mange PCere eller iPads el lign der prøver.

Jeg har trævlet alle settings i Homeboxen igennem og mener ikke at kunne se noget der skulle give denne blokering. Under 'Netværks Status' bliver der vist et fint diagram med alle forbundne enheder incl. NAS og alle de andre - trådløse eller wired.

Nogle ideer ?

Mvh Peter

2 Kommentarer

Update:

Ved genstart af Homeboxen, virker det et stykke tid (3-5 dage), så er den gal igen.

Måske skal min Homebox bare skiftes ?

Har du prøvet at resette din HomeBox? Det kan være en firmware fejl, som måske løses hvis den nulstilles, og henter ny firmware. 

Hvad med dine access points, er de begge kablede til din homebox?

Ellers tror jeg at det mest sandsynlige, er at din homebox's wifi, er markeret som offentlig, hvis du bruger Windows, og derfor er blokeret for at kunne vise lokale enheder, mens dine ap'er er markeret private. (Se nedenfor)

Mvh Kristoffer

Gundorph

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)