Access point taker IP-adresserne, når TV box tændes

Da jeg for lidt over et år siden fik TDC TV skulle vi have en løsning med flere boxe. Grundet lavenergivinduer og gammel dampspære i alufolie, var den trådløse løsning ikke en option.

Der blev trukket kabler - og det har fungeret upåklageligt.

Samtidig lokkede montøren mig til at købe en Netgear repeater - som jeg ikke har haft andet end bøvl med. Den er derfor skrottet.

Løsningen blev derfor, at omdanne en netgear router til access-point. Super løsning, som fungere perfekt.

Problemer er nu, at netværket i den ene ende af huset går gennem en switch (modtaget fra TDC) - og så snart de TV-boxe der går vi switchen tændes, så taber access-pointet sin IP-adresse.

Netværket er som følger:

Homebox i stuen - kører perfekt med tråløst netværk i den ene ende af huset. Kablet forbindelse til den anden ende af huset. Her er der en switch med fire porte - 2 til TV-boxe, 1 til en playstation og en til access-pointet. Alt fungere - og det "nye" trådløse netværk (=access point) sparker der udaf med høj hastighed - både ned og op!! (20/2).

Men så snart bare den ene TV-box tændes dør det trådløse netværk - routerern blinker så man skulle tro den ville sprænge i luften. Det er intet problem hvis det blot er playstation der er på netværket.

Rækkefølge for tilslutning til switch synes uden betydning.

Gode ideer modtages.

På forhånd tak!

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej madsen20

Det ser ud til, at du mangler et svar.

Det lyder umiddelbart som en IP-konflikt, hvor TV-boksen snupper IP-adressen, som dit access-point bruger. Det sker typisk, hvis dit access-point er sat op med en fast IP-adresse. 

Et bud på en løsning kunne være at ændre den til automatisk at hente IP i stedet for.

/Stefan

Udmærket forslag, men jeg har hele tiden kørt med dynamisk IP-adresse...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)