Åbning af porte i TDC HomeBox

• Bruger
  • 16 kommentarer
Halløj,

Jeg forsøger at få åbnet alle porte i min TDC HomeBox, da jeg ønsker at bruge min egen router til håndtering af netværket internt hos mig.

I min forrige HomeBox kunne jeg angive en port range, hvilket jeg gjorde fra port nr. 1 til 65535. Det blev sendt videre som samme port til min anden router på IP-adressen 192.168.1.2.

Min forrige HomeBox kørte den "gamle" firmware. Nu har jeg fået en ny, der kører med den nyere firmware, hvor GUI er markant anderledes.

Her vil jeg så lave samme stunt, men bliver her bremset fordi jeg skal angive en omdirigeringsport. Jeg har prøvet at angive 0 her, men får en fejlbesked om, at den skal være større end 0.

Jeg har fundet følgende guide på TDC.dk: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

Men den siger jo blot det, som jeg har forsøgt, og det kan altså ikke lade sig gøre.

Er der en fejl i firmwaren? Hvordan går jeg åbnet mine porte? Jeg har ret mange ting kørende på forskellige porte, som jeg har behov for bliver åbnet, og jeg vil ikke administrer det to steder.

Jeg ser frem til at høre fra jer!

/KEF

37 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Vi har lavet denne guide til tilkobling af egen router på en TDC HomeBox: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Når først HomeBoxen er indstillet til at uddele 192.168.2.1 til dit eget udstyr, burde det kun være nødvendigt at foretage dine portforwarding fra det af.

/Alex

Hej Alex,

Ja, det er korrekt. Så er der internet til boksen.

MEN jeres TDC HomeBox fungerer stadig som router ud mod internettet i dette tilfælde. Det betyder også, at når jeg får indgående trafik på specifikke porte (f.eks. port 21, 80 m.v.), så rammer det jeres boks, hvorefter HomeBoxen skal dirigere trafikken til den korrekte IP.

Jeg vil gerne, at HomeBoxen dirigere alt indgående trafik mellem port 1 og 65535 videre til min router, der har fået IPen 192.168.1.2. Den skal dirigere det, således at kommer trafikken på port 21, så skal den også sende det videre til min router på port 21. Derved vil min router så sørge for at dirigere det rundt på mit interne netværk.

Mit interne netværk ligger slet ikke på 192.168.1.1 - 192.168.1.255 netværket. Det har jeg sørget for.

Dit svar er derfor ikke brugbart. Det vil på ingen måde løse mit problem!

Jeg har behov for at min HomeBox videresender ALT trafik mellem port 1 og 65535. I har endda beskrevet hvorledes det kan lade sig gøre på dette link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

Desværre så fejler min HomeBox blot, når jeg indtaster 0 i feltet omdirigeringsport. HomeBoxen siger at værdien i dette felt skal være større end 0. Jeres guide forklarer dog, at det netop skal være 0, når der er tale om, at jeg sender en range videre i port angivelsen.

Det er det, der er min problemstilling.

En kort historisk forklaring er desuden at det virkede fint med min forrige HomeBox. Det virker bare ikke med den nye boks, som kører med den nye firmware. Den nye boks fik jeg fordi jeg skiftede fra en 20/2 mbit til 50/5 mbit.

Jeg formoder, at der er en fejl i firmware til min HomeBox. Alternativt er der en fejl i jeres guide, men det vælger jeg at tro, der ikke er. For hvem kan dog finde på at lave en så besværlig port-forwarding, at man ikke kan sende FLERE porte afsted til en bestemt lokal IP på samme tid.

Mvh.

Kristian

Omdømme 1

Tak for den uddybende forklaring Kristian!

Jeg er overbevist om at du har ret i at det kan være en fejl i firmwaren, da der jo lige netop står i vejledningen at omdirigeringsporten skal være 0. Forhåbentligt får jeg tid til at teste det i morgen, eller tager det op med en af vores router teknikere. Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere.

Måske er der andre på forum der har oplevet lignende problemer, og har fundet en workaround?

/Alex

Hej Alex,

Jeg har ikke kunnet finde nogen løsning hos andre andet end at oprette hver port specifikt. Det er dog uholdbart for mig, da der er tale om en del port-forwards, som jeg allerede har i min egen router.

Jeg ser frem til at høre hvad du finder ud af!

Kan man i øvrigt på nogen måde slå router-delen fra i HomeBoxen, således den bare sender alt trafik direkte videre til min egen router? Det vil jo også skulle virke hvis det er!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

kefdk skrev:

Kan man i øvrigt på nogen måde slå router-delen fra i HomeBoxen, således den bare sender alt trafik direkte videre til min egen router? Det vil jo også skulle virke hvis det er!

Ikke mig bekendt.

Et lille skud i tågen: Hvis du ikke kører med Hometrio men blot bredbånd kan du få din Homebox byttet til et modem, og så burde problemet være løst. Det hjælper selvfølgelig ikke hvis du har Hometrio (med tv).

Hej droid,

Tak for dit svar!

Jeg har ikke HomeTrio, men HomeDuo. Jeg ved ikke om det gør en forskel?

Men kan jeg blot få et modem, så vil det KLART være at foretrække!

Kan man det, Alex?

Mvh.

Kristian

Omdømme 2

Ring straks ind og hør om du ikke kan få sådan et:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28667

Omdømme 1

Det mener jeg er muligt.. Dog kan det være at der er et lille udskiftningsgebyr, og HomeBox'en skal sendes tilbage til lageret.

Men prøv at kontakte vores kundeservice for at høre mere.

/Alex

Hej Alex,

Hvad sagde din test? Har du samme problemstilling, som jeg har også??

Omdømme 1

Er ikke gået videre med det. Jeg havde opfattelsen af at en konvertering til et ADSL modem var den bedste løsning for dig, hvilket jeg egentlig også er enig i Glad humørikon

Har du haft kontakt med vores kundeservice endnu?

/Alex

Hej Alex,

Ja, det har jeg. Jeg kan ikke få et ADSL modem, når jeg kører med 50/5 mbit, så du er nødt til at se på en anden løsning for mig.

Jeg mener stadig, at der er en fejl i den firmware, der er i jeres ADSL Router. Og den bør vel blive rettet!

Mvh.

Kristian

Omdømme 2

kefdk skrev:
Hej Alex,

Ja, det har jeg. Jeg kan ikke få et ADSL modem, når jeg kører med 50/5 mbit

Jamen der findes jo også et modem til VDSL

Hej Droid,

Ikke iflg. TDCs kundesupport. Jeg har snakket med dem her fra morgenen af og de afviser, at jeg kan få et modem, når jeg kører HomeDuo med 50/5 mbit linje.

Mvh.

Kristian

Omdømme 1

Vil du ikke lige sende mig en privat besked med din adresse, så vil jeg undersøge det så snart jeg får tid.

/Alex

Hej Alex,

Hermed gjort, og tak for det.

Håber snart du får tid for lige pt. har jeg ikke fået åbnet alle porte endnu, så har en del services utilgængeligt udefra.

Mvh.

Kristian

Omdømme 1

Det er sjældent vi laver sådanne ombytninger, men det var altså muligt!

Der er nu et VDSL 1 ports modem på vej til dig, som du gerne skulle have her en af de kommende dage. Glad humørikon

God fornøjelse med det!

/Alex

Ahh, det lyder jo helt kanon! Tak for det! :-)

Jeg ser frem til at komme igang med at få det sat op derhjemme.

Mvh.

Kristian

Omdømme 2

Godt arbejde Alex.

Godt arbejde droid for at gøre opmærksom på muligheden (2 gange)

Omdømme 2

kefdk skrev:
Hej Droid,

Ikke iflg. TDCs kundesupport. Jeg har snakket med dem her fra morgenen af og de afviser, at jeg kan få et modem, når jeg kører HomeDuo med 50/5 mbit linje.

Mvh.

Kristian

Det er godt nok dårlig support!

Gad vide hvad vedkommende ville svare hvis man oplyste vedkommende at der på www.tdc.dk på privatkunde-delen findes support til et VDSL-modem.

Hej igen,

Tjoe, men nu opvejede Alex det jo med fremragende support, så det går nok! Glad humørikon

Jeg glæder mig til at modtage mit modem, så jeg er klar til at lege!

Omdømme 1

Du må endelig lige give en status når du får det til at køre! Glad humørikon

Lige en afsluttende bemærkning, så fandt vi ud af der var en fejl i vejledningen til den nye HomeBox3, der nu er rettet. Det burde altså virke nu, men har endnu ikke selv testet det af. Vejledningen kan findes her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672#2

Er meget interesseret i at høre hvis nogle har success med det.

/Alex

Hej Alex,

Så fik jeg tid til at kaste et blik på den nye boks.

Desværre kan jeg ikke bruge den. Jeg har som sagt HomeDuo, og det er ikke muligt via dette modem at tilkoble min fastnet telefon. Der er kun en udgang til DSL.

Jeg må desværre nøjes med jeres alm. router!

Jeg kan i øvrigt konkludere, at jeg kun har 20/4,5 mbit jvf. jeres hastighedstest på http://hastighedstest.tdc.dk.

Lidt skuffende eftersom jeg bor i relativ kort afstand fra jeres central i Skive.

Omdømme 1

Det er også rigtigt, hvis du har bredbåndstelefoni, ville du ikke kunne bruge et 1 ports modem. Hvis du skiftede over til en PSTN linje ville det godt kunne lade sig gøre, da den forbindelse kører adskilt fra bredbåndet.

Det lyder lidt mærkeligt med de 20 mbit i download, sidst jeg tjekkede stod der at du skulle kunne trække de 50 mbit. Har det altid været sådan, eller er det noget der er sket for nyligt?

Prøver lige at kigge lidt på din forbindelse, i håb om at finde et svar.

/Alex

Hej Kefdk

Jeg bokser sjovt med samme problem, tdc router er totalt håbløs når man bare har lidt krav til sit lan.

Jeg har en  Check point firewall som jeg gerne vil bruge frem for tdc's.

Jeg køre med en fast IP og som privat kunde kan man desværre kun få den ene, et lille sidespring. Desværre kan tdc's hotline ikke svare på om tdc's router skal have en wan IP når man har home trio. Så derfor vil jeg teste fælgende.

Sæt egen router først (Kant router), sæt tdc's router en DMZ/wan2 og se om det virker. På den måde kan vi måske stadig se TV og bruge vores LAN som vi vil.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)