4G mobiltbredbånd

• Bruger
  • 16 kommentarer
Hej!!

Ja det kan godt været at emnet har været oppe før...

men det bliver løsning ikke bedre af...

jeg har betalt for 4G mobilt bredbånd i ca 3 år....DET HAR ALDRIG VIRKET

har fået det råd fra TDC gå ned på 3G....det har jeg så gjort ..og det har virket med lidt forsinkelse

men nu de sidste 2 måneder bliver jeg smidt ud mange gange om dagen ...

bedst at være på sent om aftenen eller tidligt om morgenen....så har levet med det

MEN....NU KOMMER DEN NYE REGNING...MED EN STIGNING PÅ 15 KR OM MÅNEDEN..

det havde været til at leve med , hvis man fik det, man betaler for....

OG DERES UNDSKYLDNING FOR PRISSTIGNINGEN LYDER PÅ AT DE HAR UDBYGGET DERES ANLÆG

det er i hvert tilfælde ikke i Vejle..tæt på Amtsgården...selv om man for ca 3 år siden sagde, at man arbejdede med at udvide 4G.....

men pengene vil de gerne have...har set man kan købe 5G hos Fullrate..de bruger også TDC antenneforhold .

men der er prisen 100 kr om måneden og ikke 214, ...men jeg ved ikke om det virker på samme måde betalingsmæssigt...for hos tdc har jeg kun betalt hidtil fast 199, og har aldrig fåer efterregninger ..

er der nogen, der ved hvordan det er med Fullrate...bliver farten bare nedsat lidt og ingen ekstra regninger??

Venlig hilsen

Bentd

7 Kommentarer

Der findes ikke 5G i danmark og det du hentyder til hos Fullrate det er at du må bruge 5 Gigabyte data og det er stadig TDC der ejer Fullrate så der er nok ikke 4G i nærheden af dig når du ikke er på

Bented skrev:
 ....... 5G hos Fullrate..de bruger også TDC antenneforhold .

Hej Bente.

TDC udbygger deres net løbende. Det gør de bl.a. for at du kan bruge mobiltbredbånd, i hele landet, og ikke kun der hvor du bor.. 

Hvordan kan Fuldrate, som ejes af TDC - presse 5G gennem TDC's antenne forhold, når TDC ikke selv kan få 4G til at fungere?  (Er teknikken anderledes?)

Det spørgsmål og spørgsmålet Ang. ekstraregninger ved en evt. flytning fra TDC, ville jeg nok spørge Fullrate om, før jeg ville flytte.  Der er jo ikke meget ved at flytte, hvis forventningerne til bedre forbindelse ikke bliver indfriet.  

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Bente D: Hvis du har betalt for 4G i tre år - så vil jeg råde dig til at henvende dig til TDC med dokumentation herfor. For så har du da penge til gode.... Så længe har 4G nemlig ikke eksisteret. Derfor har jeg også svært ved at tro at du har betalt for det.... Men lad nu det ligge.

Maja: der er ikke noget at undre sig over. 5G findes ikke - så det er nok den anden forklaring der gælder. I øvrigt hedder 4G også LTE (Long Trem Evolution) Dvs. det er en standard der er forberedt for at kunne udbygges hen ad vejen. Derfor er der slet ingen der arbejder på noget der kunne hedde 5G. 4G kommer til at danne grundlaget for datakommunikation i rigtig mange år fremover.

Vh

Peter

Hej Peter

overdrivelse fremmer forståelsen...sorry det er fra september 2012 jeg har haft det...4G...

men det føles som en evighed....smiler....

men i mener altså...hold ud......det skal nok blive bedre ...også der hvor jeg bor????

god jul til jer alle

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Licenserne er for en gangs skyld blevet fordelt efter en model hvor det ikke er dem der ville betale mest der fik dem, men derimod dem der stillede den hurtigste og bredeste udbygning af nettet i udsigt. Så ja - helt klart. Det ligger i naturen af de licenser der er udstedt at det vil blive bedre og bedre.

Nu skriver du så Vejle.... Der er rigtig mange bakker omkring Vejle - og de frekvenser man benytter til 4G er så høje at der skal være absolut frit udsyn til en mast for at få fuld effek. Og det kan geografiske forhold gøre vanskeligt i bakkede områder. Derfor kan det være nødvendigt at opsætte hjælpe sendere hen ad vejen. Og her løber selskaberne så ind i et andet problem. Alle vil gerne have bedre dækning - men ingen vil have masterne....

Men det skal nok blive bedre - der er bare ingen denr kan sig HVORNÅR.

Vh

Peter

Hallo Bentd ! Man skal først tilslutte modemet  ,når computeren er startet helt op den første gang ! Og så må man ikke vente for længe med at indtaste koden . Modemet skal også sidde med bagsiden op . Måske kan dette være til hjælp . Hilsen Again !

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bentd

hvis vi tager udgangspunkt på amtsgården i vejle så er den nærmeste 4G mast en fra 3.dk 

TDC's nærmeste 4G mast ligger ca 450 meter fra amtsgården som du også kan se på kortet neden under..

Så hvis du meget gerne vil bruge 4G hastighed så skift til 3.dk ellers må du nok vente til TDC mener det kan betale sig at sætte en mast op tættere på..

Den lille blå prik ikke så langt fra pilen er en 3.dk mast med 4G

Skærmbillede 2014-02-14 kl. 11.53.17.png

(kilde: http://www.mastedatabasen.dk)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8