4 eller 5 LAN

• ds1
  • Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har lige monteret en ny HomeBox den HVIDE, der er 4 gule netværksporte, men der er yderligere en RØD hvorom der i manualen står: "Netværksport WAN (benyttes her til LAN-port)"
Betyder det at jeg så har 5 LAN-porte? Og ikke blot 4 som min tidligere HomeBox.
Har ikke kunnet finde fakta på TDC web, eller andre steder.
ds

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du havde læst bagsiden på den vejledning du henviser til står der:

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skal benytte mere end 4 gule netværksporte?

Du kan tilslutte en såkaldt switch til din TDC HomeBox og på den måde få flere

netværksporte til rådighed. Kontakt Kundeservice for bestilling af switch.

Dermed er det sådsn set allerede givet at den røde IKKE kan bruges som en 5. lan port. WAN porten bruges nok hvis der ikke lige skulle bruges modem indgange (Den ledning fra vægen ind i homebox, går til Modem, der er bygget ind i homeboks) Hvis man f.eks. havde et ekstern modem, kommer signalet nok ind i den røde, og dermed er der stadig router funktion. Så nej du kan ike bruge den røde som ekstra LAN port. I stedet for kan du anskaffe dig en switch, sådan en kan findes til få hundrede kroner hos de fleste butikker der handler med computerudstyr.

Jeg har læst hele manualen!

Jeg har også surfet alle tænkelige steder for at få info om den RØDE RJ45 - men forgæves.

Jeg anvender de 4 LAN-muligheder der er (3xTV - 1 til switch). På mine tidligere HomeBox'es var der kun 4 LAN-porte, så jeg har klaret mig med det.

Der står på side 23 TDC HomeBozx - stik og lamper på punkt 19 som er om den røde RJ45- forbindelse:

"Netværksport WAN (be-

nyttes her til LAN-port)

i min verden betyder det at man kan benytte den som Netværksport (i så fald nummer 5) - og jeg kan godt bruge en port mere!

Men du skriver at jeg kun kan tilkoble en switch - er det noget du har belæg for? (har læst/prøvet).

ds

Hvorfor prøver du ikke bare om det virker? Der er ikke noget der kan "brænde sammen" - det værste der kan ske er at det ikke virker.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har "Den Sorte Vdsl-Homebox".
Den har også en "Rød Wan" port.
Benyttes denne som direkte (gul)indgang til min PC mister jeg ca. 25% ved en hastighedsmåling på nettet.
Det er ergo IKKE en alm. LAN port.( der er sikkert en god forklaring på hvorfor den er rød)
Som cstern skriver:"Prøv dig frem".
Er du ikke tilfreds med resultatet kan du udvide med en switch.

Venlig hilsen
   Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)