Svar

2 ISP på samme kabel?

Jeg har TDC Erhverv (med HomeBox) gennem mit arbejde, og kan derfor ikke lave port-forwarding, som beskrevet i følgende tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Port-forwarding-Homebox-erhverv/m-p/49951#M7433

Jeg har - via IT-afdelingen på mit arbejde - talt med TDC support om en løsning, men det bedste forslag "de" kom op med var at give mig ret i, at jeg jo faktisk var bedre stillet med en TDC-privat løsning, hvor man kan lave port-forwarding. (Jeg logger ikke på mit arbejdsnetværk fra privaten).

Men mit arbejde vil kun betale for en TDC-Erhverv løsning, ikke hvis jeg skifter til TDC privat.  Så inden jeg kyler mit TDC Erhverv abonnement ad h til, vil jeg lige høre, om man kan have to ISP på samme kabel på samme tid? Altså bevare TDC Erhverv, og så vælge en billig ISP til mine netværkseksperimenter, uden at jeg skal bore huller i væggen til nye kabler.

Og hvis det kan lade sig gøre, hvordan griber jeg så TDC-Erhverv's uregerlige router an, når man nu ikke kan lave port-forwarding. Kan jeg sætte egen router i data-stikket inden TDC-routeren, eller hvordan? Kan jeg evt kyle TDC-routeren i skraldespanden, og nøjes med min egen?

Hvis nogen har fundet en løsning, hører jeg meget gerne om detaljer. 

Mvh

Alias-2

PS: Vil gerne have hul igennem til min web-server og en NAS.

PPS: Ja, en web-server er farlig og jeg har allerede et site på et Web-hotel, men det tilfredsstiller ikke min nysgerrighed og trang til chance-rytteri.

icon

Bedste svar af Ellingen 26 august 2014, 07:36

Det kan ikke lade sig gøre.

Den ledning du har, bliver rent fysisk flyttet i den anden ende, til en anden udbyders router.

Og så alligevel.... Hvis der er ledere nok i det hovedkabel der er ført ind til din dåse - så kunne det måske lade sig gøre hvis man installerede et ekstra stik. Men det er en meget teoretisk mulighed, og i praksis har jeg aldrig set at det kunne lade sig gøre.

Erhvervsrouteren er lukket fordi det er noget mange arbejdsgivere kræver. At din så er ligeglad - det får ikke nogen til at ændre på standarderne. Til gengæld plejer det at være sådan at man kan bede om en bestemt profil (jeg har glemt navnet på den....) på sin erhvervsløsning så der bliver åbnet - så måske skulle du prøve at spørge igen.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan ikke lade sig gøre.

Den ledning du har, bliver rent fysisk flyttet i den anden ende, til en anden udbyders router.

Og så alligevel.... Hvis der er ledere nok i det hovedkabel der er ført ind til din dåse - så kunne det måske lade sig gøre hvis man installerede et ekstra stik. Men det er en meget teoretisk mulighed, og i praksis har jeg aldrig set at det kunne lade sig gøre.

Erhvervsrouteren er lukket fordi det er noget mange arbejdsgivere kræver. At din så er ligeglad - det får ikke nogen til at ændre på standarderne. Til gengæld plejer det at være sådan at man kan bede om en bestemt profil (jeg har glemt navnet på den....) på sin erhvervsløsning så der bliver åbnet - så måske skulle du prøve at spørge igen.

Tak for info.

Jeg må ud i skabet med stanley-kniv og loddekolbe og se at få splittet det kabel, så jeg kan koble op til lidt flere end én udbyder Glad humørikon

Og ja, selvfølgelig er det min arbejdsgiver som kræver, at portene er lukket.

Det ér bare et lidt sjovt tilfælde, at alle private kunder hos TDC vil have mulighed for åbne porte, og alle erhvervskunder hos TDC vil have hjemmearbejdspladser med lukkede porte.

det er fordi sikkerhed starter med lukkede porte i ens router og ikke på en given firmas server Glad humørikon

men okay hvis du på firma rent faktisk er på firma lan ip, så kan jeg forstår de kræver lukkede porte i routeren, men vpn kan også køre på en privat router, problemmet er default route som oftest er grådig på erhvervs routere

ved at vpn tager alt trafik gennem firma og ikke bare de ip som firma har på lan, det er sjusk at mene et system er mere sikkert fordi alt trafik går over vpn når det ikke er nødvendigt

ps jeg arbejder selv med email sikkerhed hver dag, og er i det daglige gentoo bruger, har windows 7, windows 8.1, adskillige android telefoner, ingen apple produkter endnu, da de endnu ikke betaler skat her i danmark Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)