192.168.1.1 virker ikke? – Se her!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
  • YouSee Forum Team
  • 538 kommentarer
Gælder kun for kunder med YouSee Homebox på DSL!

Et emne der ofte dukker op her på Forum er problemer med at logge ind på YouSee Homebox. Det gør du ved at taste 192.168.1.1 i adressefeltet i din browser, men det driller tilsyneladende hos nogen. Gør det dét, er der et par ting, som du kan gøre.
  • Prøv med en kablet forbindelse - en kablet forbindelse er som udgangspunkt altid mere stabil end en trådløs.
  • Genstart Homebox - vi har med et stykke elektronik at gøre, og det kan bruge et genstart en gang i mellem.
  • Prøv med en anden browser - der er mange at vælge mellem: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox og mange flere.
  • Deaktiver firewall/antivirus midlertidigt - det kan være det, der blokerer.
  • Prøv fra en anden computer - det er muligt, at det kun sker på den computer, du forsøger fra.
Har du prøvet ovenstående uden held, er der en sidste udvej, og det er simpelthen en nulstilling af Homeboxen. På siden af Homeboxen skulle der gerne være et lille hul, hvor der står RESET. Ved at stikke en tynd genstand i hullet og holde knappen inde i 10-15 sekunder, nulstiller du Homeboxen. (Bemærk! Gendanner alle indstillinger på Homebox til standard, så evt. personlige indstillinger vil være fjernet, og eksempelvis netværksnavn og -nøgle vil være ændret tilbage til det, der står under din YouSee Homebox.)

Du kan læse mere om genstart og nulstilling af Homebox her: Sådan genstarter og nulstiller du din YouSee HomeBox

Håber dette hjælper dig ind på Homeboxens interface, men gør det ikke det, kan der være tale om en fejl, der skal ses nærmere på. Derfor er du meget velkommen til at kontakte os. Hvordan kan du se her: https://kundeservice.yousee.dk/kontakt

3 Kommentarer

Hej.

Jeg har lige talt med support i dag, og de sagde til mig, at når jeres Homebox ikke fungerer med kundens eget udstyr, så kan de ikke gøre noget.

Jeg har opsat 1 stk. sonos (via kabel) og 1 stk. netværksharddisk med hele vores cd-bibliotek på (via kabel). Problemet er, at den interne routing i jeres TDC boks ikke virker ordentligt, for efter et par dage bliver forbindelsen automatisk nulstillet på en eller anden måde.

Hvis jeg går på vores trådløse tdc-netværk og prøver at tilgå sonos via deres applikation, så kan kommer der en fejlmeddelelse "Dit Sonos system kunne ikke findes". Hvis man imidlertid genstarter eller nulstiller TDC homeboksen, så virker forbindelsen til Sonos igen i et par dage. Problemet er det samme på såvel Androids som iDevices. Og det vedrører formentligt også andre produkter, som trådløse printere, etc. Det skyldes ikke at kanaler fra tilstødende netværk ligger for tæt (for hvordan ellers ville det virke fra min egen airport på samme kanal?). Jeg har brugt inSSIDer, og jeg er meget teknisk kompetent, og det skyldes fejl i TDC-boksens firmware, hvilket kundeservice er ubehjælpelige med.

Hvis jeg derimod tilslutter min computer (mac) til ethernet, så virker det straks igen. In short: efter et par dage, så kan alle interne ip-adresser af typen 192.168.1.xxx ikke tilgås andet end 192.168.1.1. Jeg kan ikke tilgå min netværksharddisk på 192.168.1.3, og min Airport Extreme kan ikke tilgås fra gennem airport utility (192.168.1.2). Det skal nævnes, at der stadig er forbindelse til 192.168.1.1 som det eneste, og almindelige websites kan sagtens nåes gennem såvel wifi som ethernet. Min airport er konfigureret som DHCP Relay. Jeg har en mistanke om, at det muligvis kunne være, at det stopper med at virke fordi DHCP-forbindelsen til Sonos, osv. skal fornyes hvert 1440. minut (24h), men eftersom DHCP Relay fungerer fint selv efter TDC boksen er stoppet med at virke, så tvivler jeg.

Det skal også nævnes, at NAS'en kan tilgåes udefra, men denne forbindelse blokerer ikke.

Hvis jeg derimod forbinder alt udstyr til at gå igennem min airport extreme, så er der straks forbindelse til sonos, NAS og airport extreme via airport utility.

Så det er altså en timeout af en eller anden art, som sidder i den trådløse del af jeres TDC boks, som ikke kan viderestille forbindelser fra trådløs til ethernet. Det skyldes helt sikkert en fejl i firmwaren, enten uPnP, DLNA, WMM (Wifi Multimedia streaming), etc. Jeg ved, at Sagemcom ofte laver ureglementerede implementeringer af internationale standarder (hvad andet kan man forvente af Sagem), og dette problem har stået på i flere år. Der findes lignende tråde om dette emne på selveste dette forum - nogle helt fra 2011.

Det er super irriterende, for man kan miste forbindelsen til Sonos, når man bevæger sig fra den ene ende af huset til den anden, når enheden skifter fra Airport'en til TDC-boksen. Udelukkende en genstart af TDC-boksen virker. Genstart af Sonos, harddisk, osv. virker ikke. Det er ikke en mulighed bare at lade være med at flytte sig fra den ene ende af huset til den anden, og det er ikke en mulighed at deaktivere det trådløse i TDC-boksen, for ellers er der ingen dækning i halvdelen af huset (aflangt hus).

Jeg kan ikke huske på stående fod, om pings og ftp virker til trods, men der går i hvert fald noget galt henover den trådløse forbindelse. Jeg har også læst på nettet, at Aztech routere har dette problem. En lang liste kan findes her:

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cannot+reach+nas+through+wireless

Efterhånden som Sonos og andre lignende systemer bliver almindelige, vil dette problem kun øges i vigtighed.

Hej i svendborg øst vil de ikke lægge nogle kabler om så vi kan få ordentlig internethastighed, har det fra deres montere, de vil gerne men må ikke, skolen 100 meter herfra køre med højhastighedsbane. Kan se at der i vores kvarter springer flere TDC kunder fra vi har stofanetsystem som tilbyder høj hastighed sydfyns intranet med høj hastighed, bare ikke TDC , som mister også mig som kunde 

Har nogle af de samme problemer med WIFI.

Har købt nogle overvågningskameraer fra nexus (213vw), som jeg forbandt via WIFI.

Efter noget tid, så kunne jeg ikke tilgå dem, hverken via min trådet PC, eller via den app som fulgte med.

Jeg havde herefter problemer med at få dem på nettet igen, men har kun prøvet at slukke for dem og ikke for selve TDC routeren.

Kameraerne har jeg fået testet hos forhandleren, som ikke kunne finde nogen fejl.

Med hensyn til TDC Routeren, så oplever jeg problemer med DHCP listen over forbindelser, som ofte ikke viser alle forbindelser, samt ikke viser navnet på enheden som har fået tildelt IP adressen, selv om jeg har navngivet dem under static DNS.

WIFI 5Ghz, har jeg også problemer med, da den ofte stopper i streaming/hentning af data og det er generelt på apps og enheder.

Så jeg har slået 5Ghz nettet fra, da det bare volder for mange problemer.

Jeg har hørt fra TDC at det er et kendt problem (5Ghz), samt læst i andre, dog ældre indlæg (2010-2011) at der tidligere har været store problemer med sagems WIFI, samrt deres routere.

Jeg har den nyeste TDC Router V-5DK40-04, som er fra sagemcom og har for nyligt fået den ombyttet til en ny, da den tidligere også havde de samme problemer. Men det hjalp ikke på mine problemer.

Er der andre der oplever lignende problemer?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)