yousee tekniker måtte opgive

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har haft en tekniker på besøg fra yousee hos mig som måtte opgive mit internet fra noget tidsiden da han ikke ved hvorfor det køre så langtsomt over wifi. han skiftet nogen ledninger i kassen ved vejen skiftet router ud og der blev også måt med kabel til rooter og der passer hastigheden, der skal siges jeg bor i et hus fra 1978 med flat tag og de målinger jeg laver er hvor jeg sidder 2 meter fra routeren.. vi snakker en hastighed der hedder ca 8 mbit og hvis jeg er heldig køre jeg 30 mbit. jeg starter oprendeligt på et 300 mbit som blev målt til ca 50 mibt så tænkte jeg det var pænt dumt og betale en masse penge for noge de ikke kan levere og skiftet til et 100 mbit og stadig hjalp det ikke. nu køre jeg med 50 mbit og nu er det blevet være og jeg har faktisk deres tilbud hvor man i en begrænset periode har et 80mbit

Jeg har også prøver og skifte kanaler og det hjælper intet samt den kære tekniker har gjort det samme

Kan det hjælpe og købe en anden router ?

Eller skal man finde en anden Internet udbyder?

8 Kommentarer

Hej

Selvom teknikkeren gerne skulle have undersøgt disse ting, kan jeg anbefale at undersøge det selv.

Du skal tjekke at den kanal som dit wifi kører på ikke er den samme som din nabo, dette kan gøres ved at hente en app, som kan måle hvad der er af wifi og hvilke kanaler de kører på.

Du skal tjekke placeringen af din router, står den bag ved, eller ved siden af noget som udsender elektroniske signaler? Det er sådan at 2,4GhZ samt 5GhZ, som routerne sender med, og et meget følsomt signal, grundet de høje frekvenser. Det betyder at noget så simpelt som en microbølgeovn kan skade signalet. En god tænke regl er at routeren arbejder bedst med præncippet Line of Sight, altså hvis det er skal modtage signalet kan "se" routeren så får man det bedste signal.

Før at du er helt sikker på at der ikke er noget som kan dæmpe signalet skal du ikke tænke på at gå ud og købe en ny router, og da han via kabel kunne måle den ønsket hastighed tænker jeg at der er noget andet som skaber problemet end routeren i sig selv.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvilket modem har du?
Har du prøvet med en adnen computer/enhed?

Hejsa

Hvad hedder den app? :-)

Den står op af en væg af almindelige mursten og min micro bølge ovn står 25 meter væk fra den. Det har teknikeren også undersøgt for hvad der er galt der. Så de forhold som du nævner har han undersøgt. Jeg er bestemt helt enig med dig i at der må være noget som forstyre de signal. For spurgte ham om der kan være nogen der har noget udstyr der forhindre min wifi men der siger han igen at der er for langt til naboerne og det eneste wifi der nærmer sig er en nabo og det er så svagt at det ikke er altid man kan fange det.. syntes det er meget mærkeligt

Hej Emil

Det er netgear c6250emr

Ja det er også prøver med en anden pc
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg bruger en Android App der hedder WiFi analyzer. Der er trængsel på 2,4 GHz. Her sender ud fra hukommelsen også trådløse mus, trådløse tastaturer, bluetooth, baby alarmer, trådløse alarmer osv. Din router kan bruge 5GHz. Har du prøvet der?

Ja har testet den med den app nu og prøvet og se om jeg kunne udstille noget der efter men det hjælper heller ikke.. jeg har prøvet og slået fra som nævner og det hjælper heller ikke og køre stadig mellem 8 og 10 Mbit og om det er 2.4 ghz eller 5 ghz er der desværre ingen forskel på. Det er så underligt
Lyder nu underligt. Har selv 6250 og har en 100mb linje , 5 meter derfra har jeg 80mb. 

Er der tjekket på anden pc??

står kanaler til auto , det må de ikke.!!!!!!

prøvede tekniker ikke at skifte modem

Jeg havde også en masse problemer, så fik jeg en åben konfiguration og slog uPNP fra i indstillinger i routeren og har ikke siden haft problemer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)