Yousee Samsung box vil ikke forbinde med Netgear c6250

• Deltager
  • 4 kommentarer
Jeg har lige fået installeret Yousee bredbånd med en trådløs Netgear c6250. Jeg kører med 5 ghz og mine tablets og mobiler samt smart tv kobler sig på internettet som det skal.

Problemet er mit andet tv der er tilsluttet en Samsung Box fra Yousee. Boxen er forsynet med en dongle til trådløs opkobling. Det lykkedes at få forbindelse da det hele blev opsat, men nu er boksens forbindelse stået af.

Når jeg sætter boxen til at søge på trådløst net, finder den hurtigt frem til routeren og viser dets navn og fuld signalstyrke. Når jeg derefter anmoder den om at koble sig op på nettet, vender den tilbage med en besked om at opkoblingen er mislykket, ukendt fejl, prøv igen.

Hvad kan jeg gøre her ?

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du prøvet 2.4 GHz.? Netgear c6250 kan kører med begge dele samtidig.

Ja, da nettet blev installeret kørte vi 2 GHz , men det viste sig på alle enheder at være for ustabilt. Det hoppede af og på som vinden blæste. På 5 GHz virker det meste. 

Sjovt nok så finder boksen kun det ene når den søger efter trådløse net, plus naboens osv,

jeg kan dog ikke se på søgningen om det er 2 eller 5 GHz den har fundet.  Kan der ligge noget forklaring i det ? Altså at yousee boksen forsøger at koble sig på 2 GHz mens resten af enhederne bruger modemmets 5 GHz ?

adgangskoden er den samme.

Omdømme 3

Badge +3
Du skal sørge for, at dit modem er opsat til både 2.4 og 5 GHz. Det gøres inde på modemmet. Du bør også gøre det på "Mit YouSee" og herefter "Mit Bredbånd".

Når du kører med begge muligheder, får de forskellige navne. 2.4 kan evt. hedde xxxx. 5GHz kommer så til at hedde xxx_5GHz.

Du skal også være opmærksom på, at rækkevidden er mindre på 5GHz end på 2.4.

Jeg har fire Samsung bokse fra YouSee og de er alle koblet op på mit moden (C6250) med 2.4. Forbindelsen med 5Ghz vises ikke.

Først en stor tak fordi du gider hjælpe.

Dernæst: mine andre enheder ( tablet, mobil, og smart tv) finder både. 2 og 5 GHz når de søger, så er det ikke et tegn på at modemmet er sat til at køre begge ?

Det er kun Samsung boksen der ikke kan se begge ?? 

Hvis jeg vælger mit moden kommer den ikkeengang frem til indtastning af kode. Det gør den hvis jeg vælger et af naboens net !, Synes det er underligt.

Omdømme 3

Badge +3
Så må du også kunne se, at de har forskellige navne. 5GHz med samme navn tilføjet _5GHz.

Hvad sker der, når du går ind i boksens menu/indstillinger/netværk/internet/trådløst netværk?

Du har selvfølgelig også mulighed for at gå til fabriksindstillinger. Dine optagelser forsvinder ikke, men du skal indstille dine oplysninger igen.

Er der intet, der hjælper, kan du ringe til YouSee support på 7070 4040. Mener først de lukker kl. 20.00.

Hej igen.

jamen boksen gør som jeg beskrev i starten. Den finder nettet, viser fuld signalstyrke, jeg vælger nettet, trykker ok og så går den igen med at koble på, hvilket mislykkes, med en fejlmelding der hedder prøv igen eller vælg et andet net. Det kan jeg jo ikke bruge til noget.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har også en C6250. For at få alt udstyr til at virke stabilt på Wifi har jeg måttet pille lidt i routeren.

1. Sat kryptering til kun AES

2. Nedsat hastighed både på 2,4 og 5 GHz

3. Sat en fast kanal i stedet for automatik

4. Brug af lav kanal nummer på 5 GHz

Bor du i lejlighed vil jeg anbefale, at du bruger så meget som muligt på 5 Ghz. 6250 dækker fint vores lejlighed på 5 GHz, selv om den frekvens ikke rækker så langt.

Omdømme 3

Badge +3

Slangefar skrev:
Jeg har også en C6250. For at få alt udstyr til at virke stabilt på Wifi har jeg måttet pille lidt i routeren.

1. Sat kryptering til kun AES

2. Nedsat hastighed både på 2,4 og 5 GHz

3. Sat en fast kanal i stedet for automatik

4. Brug af lav kanal nummer på 5 GHz

Bor du i lejlighed vil jeg anbefale, at du bruger så meget som muligt på 5 Ghz. 6250 dækker fint vores lejlighed på 5 GHz, selv om den frekvens ikke rækker så langt.

Hvad hjælper det, hvis Samsung boksen ikke kan bruge 5 GHz?

Jeg bor selv i lejlighed på 132 m2. Modem (C6250) står i den ene ende og 2.4 GHz er bedst, når jeg skal bruge den i den anden ende. Har jo altid mulighed for at skifte til det bedste signal.

Mine fire Samsung bokse, viser slet ikke xxxx_5GHz, de viser alene xxxx, som er 2.4 GHz.

Det begynder at dæmre for mig. Jeg er ikke nogen ørn til teknik, men har jeg forstået korrekt:

Netgear kan køre med 2 GHz og 5 GhZ samtidigt, hvilket for mig betyder, at jeg kan lade mine enheder der kører på 5ghz blive ved med det, og så forsøge at koble Yousee boxen på 2 Ghz, efter som Yousee boksen slet ikke kan køre med 5 Ghz, og derfor ikke ser muligheden når den søger efter trådløse net.

Er ovenstående korrekt opfattet, vil jeg i første omgang prøve at skifte kanal på 2 GHZ og se om det giver noget.

Jeg regner med at det kan gøres uden at det påvirker mine 5ghz opkoblinger på nogen måde ?

Omdømme 3

Badge +3

Kurt1 skrev:
Det begynder at dæmre for mig. Jeg er ikke nogen ørn til teknik, men har jeg forstået korrekt:

Netgear kan køre med 2 GHz og 5 GhZ samtidigt, hvilket for mig betyder, at jeg kan lade mine enheder der kører på 5ghz blive ved med det, og så forsøge at koble Yousee boxen på 2 Ghz, efter som Yousee boksen slet ikke kan køre med 5 Ghz, og derfor ikke ser muligheden når den søger efter trådløse net.

Er ovenstående korrekt opfattet, vil jeg i første omgang prøve at skifte kanal på 2 GHZ og se om det giver noget.

Jeg regner med at det kan gøres uden at det påvirker mine 5ghz opkoblinger på nogen måde ?

Det er helt rigtigt opfattet. Du kan køre med begge bånd - altså både 2.4 GHz og 5 GHz. Det påvirker ikke dine 5 GHZ opkoblinger.

Jeg har lige fået oplyst fra YouSee, at Samsung boksene fra dem ikke kan bruge 5 GHz båndet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)