YouSee bredbånd vs. Fiber

• Deltager
  • 1 kommentar
Hejsa alle sammen. 

Jeg har lovet at hjælpe mine svigerforældre med at undersøge hvilket tv+internet abonnement de skal vælge, i deres nye bolig. 

De har to muligheder den ene er YouSee den anden er fiber. Er der nogen der har erfaringer med begge dele? Min viden omkring fibernet er begrænset til et minimum, derimod ved jeg meget om yousee's produkter. 

Jeg håber jeg kan få noget hjælp.

Vh.

Michael

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Der er for og imod begge typer. Yousee er kommet rigtig godt med efterhånden, både på priserne og på hastighederne. Fibia (sammenslutningen af elselskabernes fiber leverencer), har stået lidt stille på priserne / hastighederne i et langt stykke tid, og så køre de nogle irriterende tilbudsreklamer m. billigt Internet i 3 md., hvorefter priserne så ret stiger voldsomt til noget som er dyrere og dårligere end det jeg har hos Yousee, i forhold til hatighed & priser.

Det fiber vi har her i området er fra Seas-Nve (også med i Fibia), havde en noget turbolent opstart med en masse problemer, hvilke dengang fik mig til at blive ved Yousee. Seas-Nve kunne heller ikke tilbyde nogen ekstra services f.eks. Yousee Play. Dertil kom, at man skulle have forskellige bokse stående i huset til konverteret mellem - fiber, netværk og coax, hvilke heller ikke tiltalte mig dengang, hvor jeg bare havde et enkelt antennekabel ind i huset og over til tv'et.

Hvor meget / hvor lidt der er rettet op på ved fiber forbindelserne, det ved jeg ikke pt., men jeg er meget tilfreds med de hastigheder og priser jeg har hos Yousee, der kan Fibia ikke være med. 

For mig er det pt. mest priserne som gør udfaldet. Og jeg er ikke vild med Fibia's reklamer med billigt Internet i 3 måneder, hvorefter priserne stiger voldsomt.

Når alt kommer til alt, så er der også nogle fordele ved fiberforbindelserne, bla. er latency meget lave på fiberforbindelser, og send/modtage køre 100% synkront. Men jeg er ret sikker på, at dine forældre ikke lægger mærke til om det er det ene eller andet der bruges - kabel vs. fiber.

Tjek priserne på fiber pakkerne (TV + Internet), samt Yousee priserne på (TV+Internet). Nu kender jeg ikke noget til den antenneforening de er med i, men der burde være lidt penge at spare på tv og Internet gennem antenneforeningen. Sidst jeg regnede på TV priserne, så blev det 6000-7000 kroner m. fiber forbindelsen, og omkring 5000 kr. m. kabel hos Yousee. Men det kan være det har ændret sig.

Så prøv at tjekke priserne, og sammenhold dem. Du kan jo nok godt spore, at jeg er til Yousee's produkter, pga. af de nævnte ting og problemstillinger :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)