Svar

YouSee bredbånd i Birkerød hvad er muligt?

Igen og igen bliver jeg ringet op af youSee sælgere for at få mig til at skifte min TDC bredbånd løsning til det som hedder coax. De siger at jeg kan få en meget hurtigt forbindelse over TV anten. Er det sandt? For Birkerød? Hvis så, er den stabil? 

Grund jeg spørger er, at jeg har lige slået op yousees websider og den siger at jeg kun kan få højst 10/1 bredbånd hastighed på min adresse her i Birkerød. Så hvor ligger sandheden? Websiden siger at jeg ikke kan få mere end jeg har nu, men sælgere siger at jeg kan få en meget hutigere forbindelse. Hvem taler sandheden?

Det som også er meget vigtigt for mig er stabiliteten. TDCs løsning har været utrolig stabil i de sidste 14 år, og jeg vil ikke flytte over til en anden løsning som ikke har god driftsstabilitet. 

:)

icon

Bedste svar af Radiomanden 14 august 2016, 13:51

Det ved jeg ikke precist, men det kan meget vel være sådan.

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Via Kabel TV kan der fås meget højere hastigheder end det er muligt på DSL, så har du Coax/Kabel TV på adressen så kan du.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du har kabel TV fra Yousee kan du også (med stor sandsynlighed) få coax. Coax åbner mulighed for nogle højere hastigheder end du kan få på telefonnettet. Jeg bruger selv coax, fordi jeg så kan sende filer hurtigere over Internet. Jeg kan få 50 MBit ned på telefonnettet og kan i dag få 300 ned Mbit på coax. Yousee lukker snart op for 1 gigabit ned på coax. Lige nu køres test med det  i Lejre. Om det ene er bedre end det aner jeg ikke, men coax passer mig fint (til nogen kommer forbi med fiber).

Tak for svaret.

Jeg har ikke kabel TV. Eneste jeg har er et gammelt antenanlæg op på taget og jeg kan se de to eller tre TV programmer som kommer gratis med (dvs det man betaler DR licensen for :) ).

Så hvis jeg ikke har kabel TV, så går det ikke med coax? Så hvorfår prøver sælgerne på telefon at få mig skiftet over til coax hvis ikke jeg kan bruge det?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Det kan vel leveres på adressen.?

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du kan måske få lagt coax ind fra et skab i gaden. Sælgerne er lidt for aktive. De ringer jævnligt til os med sætningen "Når I nu har kabel TV og bredbånd hos Yousee, burde I også overveje mobiltelefoni".

Jeg skal nok ringe ind og finde ud af mulighederne. Jeg har ingen tiltro til telefonsælgere. Den sidste ville have at jeg akseptere tilbudet uden at få lov til at se noget skrevet via et brev eller på nettet, tilbudet var for at skifte min nuværende løsning over til coax. Men jeg var lidt skeptisk og vil adrig mere sige ja til et tibud kun over telefonen uden at se noget på skrift. Sælgeren var ikke happy med det, så det var tak for nu denne gang. 

Jeg må sige at jeg har dårligt smag pga disse oplevelser med telefon-sælgere, og vil helst slippe for youSee, men jeg har været meget glade for TDC. Så nu sporgsmålet er, hvis ikke det er bedre at få fibernettet tilsluttet i stedet for denne kabel løsning som jeg ikke har brug for (TV kigger jeg aldrig på).

Omdømme 4

Badge +3
Havde jeg mulighed for fiber på min adresse, var det klart det, jeg ville vælge.

Jeg mener jeg kan, men nu skal tilslutning betales fra gaden til huset af mig, og nu skal det undersøges hvor dyr det er, skal nok ringe til youSee for at høre hvad det koster i alt med den coax løsning.

Omdømme 4

Badge +3
I Birkerød burde du kunne komme på det gamle DONG fibernet (som de solgte til TDC).

Websiten waoo.dk siger at min adress ligger i området dækket af fibia, men spørgsmålet er hvad det vil koste for at blive tilsluttet. Der er intet skrevet om prisen, jeg bliver nødt til at ringe til dem for at finde ud af det. 

Ok nu er jeg forvirret. Jeg kan se fra TDCs websider, at deres kunder som har haft fibernet hos dem er nu blevet sendt over til YouSee fibernet. Og jeg kan se fra de andre fibernet internet udbyder, at jeg sagtens kan få fibernet her til mit hus. Men jeg kan ikke se på YouSees websider, at fibernet tilbydes. Kan man eller kan man ikke få fibernet gennem YouSee? Eller har de kun denne kabel/coax løsning (og hvis så, hvad er sket med alle TDC fibernet kunder)?

Omdømme 4

Badge +3
Nej, Yousee/TDC gør desværre ikke noget for at få nye fiberkunder på DONGs net. Bestiller du gennem en anden udbyder er det dog TDC/Yousee, som lægger fiberen ind (da det er deres fibernet).

Omdømme 3

Badge +3
Der er You See kunder der har Fiber via Trefor. De kunder der er flyttet fra TDC er på DSL, og mig bekendt får resten af kunderne leveret via Coax.

Mange tak for opklaring! Ok så hvis jeg beslutter mig at betale for at få etableret fibernet fra gaden til huset, så er det ikke længere YouSee jeg har at gøre med. Godt, forstået! :)

Omdømme 3

Badge +3
 Det ved jeg ikke precist, men det kan meget vel være sådan.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)