Wifi sense

Hej

For at Microsoft med windows 10 ikke skal hente vores netværkskoder ned på deres servere og automatisk dele det med ens kontakter, er det nødvendigt at slå deres nye wifi sense fra. Problemet med dette er at man skal ændre netværksnavn (ssid) og tilføje "_optout". Dette kan ikke lade sig gøre da man åbenbart ikke må bruge _ når man laver navnet. Så ville derfor høre om der er nogen der har en løsning på det?

med venlig hilsen

Jacob

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg mener du aktivt selv skal beslutte dig for om du vil dele  et wifi netværk. På den måde undgår du helt at dine facebook kontakter får adgang til dit wifi net.

Hvis du vil være helt sikker, så download og installere Windows 10 manuelt.

- Download ISO filen, slå dit Wifi fra, pak ISO filen ud (eventuelt brænd DVD m. win10), installere windows 10, slå WiFi Sense fra i windows 10 under dine wifi instillinger, enable Wifi net igen. Det burde virke uden alt for meget bøvl :)

Du kan hente win 10 ISO filen herfra:

Dansk:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Det svar du giver til ovenstående er ikke korrekt, det er jo ikke mine Facebook kontakter der er problemet, men andre med Win10 som jeg har givet tilladelse til at bruge mit WiFi, der uden mit vidende kan dele mit logon med outlook.com, skype og facebook, som det også fremgår at nedenstående link.

Fra min mail med YouSse:  jeg talte igår med kundeservice om at tilrette mit SSID med " _optout ", da jeg ikke ønsker at dem med Windows 10 samt W.Phone og WiFi Sense aktiveret, som jeg har givet lov til at bruge mit Wifi automatisk deler mit login med andre, men dette kunne ikke lade sig gøre da Yousee ikke tillader " _ " i SSID.

Rettelsen til SSID er beskrevet her  http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/wi-fi-sense-faq under punktet " how do I opt my WiFi network out of WiFi Sense"

Da WiFi sense er auto aktiveret på Windows 10 og man selv kan tilføje f.eks. Outlook.com, Facebook og Skype, kan folks WiFi oplysninger jo komme  vidt omkring, og jeg kan jo ikke kræve og checke, hvad de enkelte har slået til og fra.

Yousee kundeservice svarede hurtigt :manhappy: , men de kan åbenbart heller ikke forstå problemet. De starter med at henvise til at jeg kan tale med MIcrosoft  og ender med at henvise til Netgear Danmark (deres router pusher), som jeg så ikke kan ringe til da det vedrører et Yousee modem og iøvrigt er det på et 80 nummer og som Netgear gør opmærksom på at de opkræver en "ukendt" takst for at bruge (som man ikke kan finde prisen på deres hp)

eller jeg kan rette SSID via 192.168.0.1....  dette har jeg prøvet adskillige gange, men indenfor et par timer overskriver YouSee SSID med det tidligere SSID, så det kan jo ikke være Microsoft eller Netgear der har et problem men YouSee.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)