Spørgsmål

Wifi nærmest ubrugeligt på stationær

Hejsa

Jeg har pr. 1/5 fået YouSee (120/10) - Wifi hastigheden på Ipad, telefon og TV fungerer upåklageligt. Men nu har jeg så fået smidt min stationær på også - Her bliver jeg konstant smidt af og får nærmest ikke over 1Mbit i diverse speedtests. Netværkskortet er det som fulgte med da PC'en blev købt - Realtek RTL8188CU wireless LAN 802.11n USB 2.0, så der er altså ingen antenne. Men jeg har tidligere kørt fint med andre udbydere uden de store problemer.

Følgende er prøvet:

1. skifte netværkskanal
2. fjerne driver til netværkskort og installere det igen
3. Restarte modem (Netgear CG3700)

Umiddelbart tænker jeg om jeg bør anskaffe mig et andet netværkskort som evt. kører 5Mhz. men omvendt kan det heller ikke passe at jeg ikke engang kan få 1Mbit ud af dette kort, når jeg med samme afstand nemt kan få 60-70Mbit på iPad?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Af og til spiller trådløst udstyr ikke altid godt sammen. I routeren kan du skrue på nogle trådløse parametre og se om det hjælper. Her kunne fruentimmer tablet ikke komme på wi-fi uden at kryptering blev sat til kun AES. Vores TVs internet blev mere stabilt ved at sætte den mulige trådløse hastighed en smule ned.
Tak for svar, det er da forsøget værd - Kan du hjælpe mig med, hvordan jeg får adgang til at kunne ændre disse indstillinger i min router?
Omdømme 7
Badge +7
https://www.routerdefaults.org/netgear/c3700
så fik jeg rettet kryptering til kun AES, dog ændrede det ikke på det store. Jeg får max 2Mbit igennem. Tror du løsningen er et nyt netværkskort med antenne?
Omdømme 7
Badge +7
AES virkede for fruens tablet. Du skal prøve alle parametre for at se om du kan ramme en som virker. Den nemme løsning er måske at købe et andet netkort.
Omdømme 2
Badge
Hej

Umildbart er mit bud at dt skyldes den meget lille enhed, der sikkert er gemt bag metalkabinettet på maskinen.

Se fx under status for netværks kortet hvilket hastighed den er forbundet med.. typisk vil hastigheden være det halve er den angivede hastighed.

Jeg ville nok købe et bedre/nyere kort, men du kan prøve at flytte stikket om på fronten på computeren, på et uab dorlænger kabel og sætte den højt og frit osv højeste opnåede hastighed på 2,4ghz kort i den alder vil nok være max 25Mbit

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)