Wifi landekode er sat til DE

Hej.

Jeg har et problem med min YouSee router (Netgear C6250). Jeg bruger MAC, og den siger, at mit netværk kører med landekode DE, og at det konflikter med wifinetværk i nærheden, som har landekode DK. Det resulterer i det problem, at jeg ikke kan tilslutte på 2.4Ghz men kun 5GHz.

Kan jeg ændre mit modem til at sende den korrekte landekode DK ud, så jeg undgår en sådan konflikt?

4 Kommentarer

Lyder underligt, kan godt se der er mulighed for at skifte land men min er grå og jeg kan ikke skifte..

Prøv at Factory reset af dit modem..

Jeg har i første omgang slukket og tændt modemmet. Nu står den til landekoden X3. Nu har jeg ingen problemer... ingen konflikter med landekoder.

Sagen er den, at jeg har noget udstyr på 2.4Ghz nettet, som kræver at være på samme net som ens smartphone. Og det udstyr supporterer ikke 5Ghz. Derfor er jeg nødt til at forblive på 2.4Ghz, men i går kunne jeg ikke skifte fra 5 til 2.4Ghz p.g.a. konflikten med landekode. Det virker mærkeligt, og jeg er aldrig stødt på landekoder på wifi før. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Ladyhawke skrev:
Jeg har i første omgang slukket og tændt modemmet. Nu står den til landekoden X3. Nu har jeg ingen problemer... ingen konflikter med landekoder.

Sagen er den, at jeg har noget udstyr på 2.4Ghz nettet, som kræver at være på samme net som ens smartphone. Og det udstyr supporterer ikke 5Ghz. Derfor er jeg nødt til at forblive på 2.4Ghz, men i går kunne jeg ikke skifte fra 5 til 2.4Ghz p.g.a. konflikten med landekode. Det virker mærkeligt, og jeg er aldrig stødt på landekoder på wifi før. 

Modem kan håndtere begge bånd samtidig. Altså både 5.0 og 2.4 GHz.

Min Logitech Harmony supporterer ikke 5GHz... kun 2.4. Og hvis min iPhone er på 5GHz og Harmony på 2.4, så kan de ikke se hinanden. Derfor er jeg nødt til at være på 2.4 båndet. Det kunne jeg bare ikke skifte til, da landekoden stod til DE pga. landekodekonflikt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)