Spørgsmål

WIFI kanaler nulstilles

Hej,

Selvom jeg har fået slået fra at routerens indstillinger styres via YouSee selvbetjening, så overstyres kanalerne fortsat. Altså wifi navn og kode osv. bliver ikke overskrevet, men efter en genstart af modem, eller blot efter et stykke tid, så bliver valgte kanaler på modemmets administrationsside ændret tilbage til det der stod på YouSee selvbetjening før denne styring blev slået fra.
Er det by design, eller hvordan kan dette undgås ? Nulstilling af modem er forsøgt.

Gælder SagemCom 3890

11 Kommentarer

Står der wifi-oplysninger på aktiver.yousee.dk? Hvis ja, så er din åbne konfiguration ikke oprettet korrekt/den er faldet ud (det hænder).
Nej, det gør der ikke. Og på selvbetjening står også blot at oplysningerne ikke kunne hentes fra modemmet.

Som sagt er det kun kanal der bliver ændret. Netværksnavn og kode bliver ikke overstyret.
Hm. Jeg har ikke lige nogen løsning, men jeg mindes andre har skrevet om lige præcis det problem før.
Omdømme 4
Badge +6
Hej amewsaj

Det lyder lidt spøjst.

Hvis det fortsætter, så kan det være et forsøg værd at resette modemmet. Du vil dog skulle opsætte alt på ny efterfølgende. Det kunne godt lyde som om, at modemmet husker på noget, det ikke skal.

Stefan, YouSee Forum Team
Det er forsøgt. Problemet opstod først efter nogen ved supporten i anden forbindelse pillede ved indstillingerne uden aftale. Siden da har I ikke kunnet få det til at virke igen.

Er der nogen der vil prøve, på SagemCom 3890, at ændre deres WIFI kanal til noget andet, og derefter genstarte modemmet? Tjek så at kanalen ikke har ændret sig tilbage.

Enten en generel fejl, eller også har nogen tydeligvis rodet ved de forkerte indstillinger i jeres ende. Modemmet husker ikke indstillingerne, men får dem skubbet ud fra jer.
Hvordan kan jeg vide det?: Hvis jeg fjerner coax-kablet og genstarter modem, så forbliver kanalen som jeg har sat den. I samme øjeblik jeg sætter coax-kablet i (uden genstart) og forbindelsen er reetableret, skifter WIFI kanalen til det der tidligere stod på Mit YouSee. Så tydeligvis sender jeres systemer en kommando ud til modemmet om at ændre kanalindstillingen.
Omdømme 7
Badge +3
amewsaj skrev:

- - - -
Er der nogen der vil prøve, på SagemCom 3890, at ændre deres WIFI kanal til noget andet, og derefter genstarte modemmet? Tjek så at kanalen ikke har ændret sig tilbage.
- - - -

Det er prøvet for nylig, hvor kanalen blev lagt fast på kanal 100. Genstart (d.v.s. sluk og tænd) ændrede ikke på kanalen.
Blev kanalen ændret via modemmets interface (ikke YouSee's portal) ? Og er kanalen sat anderledes end den var på YouSee's portal før der blev åbnet for konfigurationen på interfacet ?
Gammel tråd den her, men jeg har nøjagtigt samme problem.
Hej Jens,

Ja, gammel tråd, men desværre betyder det ikke problemet er løst. YouSee support vil ikke forholde sig til problemet, og prøver alle mulige standard-løsninger som tydeligvis ikke har nogen virkning. Blandt andet vil de ombytte modemmet, på trods af at det helt tydeligt er en konfigurationsfejl i deres system, og ikke en hardware fejl.
Jeg vil foreslå du også kontakter supporten og beder om at få fat i 2nd line for at rapportere problemet. Jo flere de hører fra, jo mere sker der måske.
Det er godt nok på min mors forbindelse at jeg har problemet. Herhjemme har jeg sat modemet i bridge-mode og koblet noget Ubiquiti-udstyr bag på. Sagem har altid været skrald, og jeg har ingen forhåbninger om at få YouSee support til at forstå problemet. Jeg har ikke rigtig energi til at bruge timer med dem i telefonen og ikke nå nogen vegne. Hvis det ikke kan løses ved at slukke og tænde for udstyret, eller ombytte udstyret, så kan de ikke finde ud af det.
Jeg forstår dig fuldt ud. Jeg henviser dem til din besked her, men jeg har heller ikke tiltro til at der faktisk bliver fejlsøgt. Der bliver bare fulgt en standard-procedure på alle fejl.
Uanset hvad, så mange tak for meldingen. God weekend til dig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)