Spørgsmål

Wifi adgang til interne ip-adresser og porte er blokkeret på SagemCom 3890?!?

Omdømme 1
Jeg har lige skiftet fra en netgear modem/router til Sagemcom 3890 (pga manglende driftstabilitet på netgear), og i den forbindelse har jeg manuelt flyttet min configuration af fast IP'ere og og port-forwarding regler.

Den først test var meget succesfuld. Adgang fra min fast forbundne computer fandte alt virkede både internt og eksternt......

Senere opdagede jeg desværre at det ikke var tilfældet på min iPad. Lidt mere test viste at alle enheder der var forbundet via Sagemcoms wifi ikke kunne tilgå de interne ip adresser og porte. Hvis jeg gik via det andet wifi jeg har (kablet til SagemCom routeren) så virkede det fint.

Min konklussion er at Sagemcoms indbyggede wifi er blokeret for adgang for til interne IP'ere med port-forwarding regler?!?

Er der andre der oplever dette?

Og er der en løsning?

mvh
Michael

22 Kommentarer

Problemet er vist nok løst i den nye sw. Driftsinfo melder om opgradering i nat, så når du vågner i morgen er det måske løst. :)
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har haft problemet meget længe, og det har været kendt af YouSee i mange måneder. Der har været forsøgt med adskillige mere eller mindre heldige nødløsninger, så det vil være godt hvis det nu endelig bliver løst. For en sikkerheds skyld gemmes printbilleder af alle indstillinger i modemmet, der er ændret. Man kan vist ikke være sikker på at de overlever en opgradering,. Adskillige andre brugere har skrevet om problemet, der f.eks. også har forhindret et IP-kamera i at virke. Men sidste gang der kom en opgradering fra YouSee ændrede den ikke på fejlen.

Måske skal modemmet genstartes i morgen, og hvis noget står tændt om natten med internetforbindelse, skal dette nok også genstartes.
Omdømme 4
Badge +1
Logan skrev:

Problemet er vist nok løst i den nye sw. Driftsinfo melder om opgradering i nat, så når du vågner i morgen er det måske løst. :)

Det er et af de wifi problemer der skulle blive løst...
Omdømme 4
Badge +1
Nogen der fik den nye firmware? Jeg gjorde nemlig ikke. Ikke automatisk ihvertfald. :(
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har heller ikke fået ny firmware, se tråden her:
https://forum.yousee.dk/coax-9/ny-firmware-til-sagem-3890-100546
Omdømme 1
Jeg har ingen ide om jeg kører nyeste firmware.

Er der nogle der kan give mig den vurdering?

Er dog forholdsvis sikker på at den ikke er blevet opdateret i nat, da systemet ikke er blevet genstartet

Mvh
Michael
Omdømme 4
Badge +1
Michael_E skrev:

Jeg har ingen ide om jeg kører nyeste firmware.

Nope det er også den gamle...
Omdømme 1
Jeg er med på en lytter, da det her nok er det værste af et produkt jeg har oplevet. En router som ikke engang kan opretholde en almindelig Wifi, samt link
Omdømme 7
Badge +3
De viste versionsoplysninger svarer til den gamle version, så sandsynligvis er der ikke blevet opdateret, medmindre man har glemt at opdatere versionsoplysningerne. Der har ikke endnu været tid til at afprøve om de funktioner, der ikke hidtil har virket, nu virker.
Omdømme 4
Badge +1
https://forum.yousee.dk/coax-9/ny-firmware-til-sagem-3890-100546

Den annoncerede opgradering er udskudt pga. fejl.
Omdømme 1
Jeg har nu selv fundet en løsning, der fjerner problemet - jeg har tænkt mig at sætte SaGemCom i bridgemode og har købt mit eget udstyr (router, wifi mm.)

Valget er faldet på UniFi (http://unifi-sdn.ubnt.com/) som jeg kun har hørt godt om. En dyr løsning, men jeg har ikke tid til at vente på at det fejlagtige udstyr som YouSee har leveret, kommer til at virke.

Mvh
Michael
Omdømme 4
Badge +1
Vi har Unifi AP hjemme og det bliver du glad for. Bemærk dog at det er lidt vanskeligere at sætte op end Wifi på YouSee routeren.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har fået den nyeste opdatering for at kunne afprøve den. Det løste ikke problemet. Den løste kun nogle problemer med langsom start af 5G wi-fi og langsom tilslutning til 5G wi-fi. Desuden har man reduceret antal mulige Guest/Virtual Access Points fra 7 til 3.
Gud hvor jeg glæder mig til at komme over til fiber "waoo" har præcis de samme problemer som alle andre med den elendige router, og det er åbenbart ikke blevet løst med den kommende SW opdatering
Omdømme 4
Badge +1
MS-ERIK skrev:

Jeg har fået den nyeste opdatering for at kunne afprøve den. Det løste ikke problemet. Den løste kun nogle problemer med langsom start af 5G wi-fi og langsom tilslutning til 5G wi-fi. Desuden har man reduceret antal mulige Guest/Virtual Access Points fra 7 til 3.

Køre du routeren i bridgemode? Har du fået bedre svartider ud i nettet?

hulstroem skrev:

Gud hvor jeg glæder mig til at komme over til fiber

Jeg drømmer forsat. Også bare termineret i enten fiber eller en fiberkonverter, hvor jeg kan tilslutte mit eget udstyr...
Omdømme 7
Badge +3
gicl.dk skrev:

MS-ERIK skrev:

Køre du routeren i bridgemode? Har du fået bedre svartider ud i nettet?

hulstroem skrev:

Gud hvor jeg glæder mig til at komme over til fiber

Jeg drømmer forsat. Også bare termineret i enten fiber eller en fiberkonverter, hvor jeg kan tilslutte mit eget udstyr...

Jeg kører ikke i bridge mode (endnu). Lige for tiden er portforward slettet, så intern forbindelse via wi-fi virker. Men der mangler adgang udefra til en nerværksharddisk.
Det, der er blevet bedre er den tid der går efter en genstart af Sagemcom 3890 og hvor alle lamper lyser, og til at 5G starter. Før kunne der gå et minut, nu starter den med det samme. En anden ting der er blevet bedre, er den tid det tager for en enhed (f.eks. en iPad) at opnå forbindelse via 5G. Det tog også op til et minut tidligere, dog ikke hver gang. Nu synes det at gå meget hurtigere.
Omdømme 4
Badge +1
Oplever du forbedringer i svartider og/eller surfoplevelse?
Omdømme 7
Badge +3
gicl.dk skrev:

Nej, ikke når forbindelsen er etableret. Det må lige nævnes, at wi-fi til daglig nu kun bruges på en smartphone (HTC med Android), en Apple iPad og en gammel bærbar PC. Til alt andet anvendes kabel bl.a. som følge af diverse problemer med wi-fi i Sagemcom 3890. Derfor kan andre brugere med andet udstyr (herunder den nye Humax TV-boks) godt opleve forbedringer i svartider m.m.
Omdømme 5
Badge +5
gicl.dk skrev:

Hej gicl.dk

Den næste firmware som kommer og er i test pt. går primært på rettelser i forhold til WiFi-delen.
Omdømme 4
Badge +1
Kasper skrev:

Den næste firmware som kommer og er i test pt. går primært på rettelser i forhold til WiFi-delen.

Tak for info. Jeg har noteret mig dine svar i andre tråde. Jeg håber dog at I har endnu en firmware på vej, der retter de store problemer med svartider og stabilitet i denne router.
Kasper skrev:

gicl.dk skrev:

Hej gicl.dk

Noget nyt om ny firmware ? har brug for at få portforward til at virke med lokal adgang.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har for kort tid siden til test modtaget en ny firmware, hvor problemet er løst. En praktisk prøve har vist, at der nu er lokal adgang via wi-fi til enheder, som der portforwardes til. Hvornår den kommer ud til alle brugerne vides ikke. Der kan være andre problemer, som YouSee stadig arbejder på. Prøv at genstarte Sagemcom 3890. Hvis ny firmware er tilgængelig bliver den installeret.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)