Svar

Wi-Fi netværk for gæster

• Deltager
  • 2 kommentarer
Efter at have været igennem en forfærdelig masse problemer den sidste måned med min nye SagemCom 3890 (og Wi-Fi), ser det nu ud til at routeren kører stabilt og jeg kan omsider få lavet ganske få og ændringer, som er hensigtsmæssige her; det vælter ind og ud med venner og bekendte og jeg har aldrig brudt mig om at udlevere Wi-Fi passwords til vores netværk. Jeg vil derfor gerne oprette et Wi-Fi netværk (eget SSID) for gæster (2,4 GHz) med eget password, som ikke er "filtret ind" i vore private netværk.

Jeg vil nødig lave konfigurationsændringer, hvor YouSee med nogen ret kan hævde at "jeg selv har været ude om det", hvis der opstår relaterede/ikke-relaterede problemer. Men hvis jeg logger ind på 192.168.0.1 med password som angivet af YouSee, kan jeg lave nogle tilføjelser på Wi-Fi netværkene. Screendumpet nedenfor viser hvordan jeg forestiller mig et Wi-Fi netværk (SSID Be-My-Guest) for gæster sættes op således at der er adgang til Internettet ud af huset.

Og har jeg forstået det ret, at med "Guest" og ikke "LAN" valgt i dropdown boksen, vil brugere på dette SSID være isolerede fra mit private LAN på Mit-WiFi (og Ethernet), som har vore PC'ere, netværksdrev og printere hægtet på?
icon

Bedste svar af erikit 13 juli 2017, 14:40

Hej @root

Det er korrekt indstillet hvis man vil lave et gæstenet.

Guest

Når du vælger Guest så kan dine gæster ikke få adgang til dit modems web interface eller hvis du f.eks. har en NAS koblet på nettet. Da de får tildelt en anden ip adresse.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Kender ikke gæstenet funktionen i 3890, men en gæstenet bruger vil normalt kun have internet adgang.
Omdømme 1
Badge +1
Hej @root

Det er korrekt indstillet hvis man vil lave et gæstenet.

Guest

Når du vælger Guest så kan dine gæster ikke få adgang til dit modems web interface eller hvis du f.eks. har en NAS koblet på nettet. Da de får tildelt en anden ip adresse.
@Slangefar og @erikit, Super! Er der i øvrigt nogen, der har set en manual, PDF, til Sagemcom 3890? Jeg kan bedst lide at have bare en lille smule vejledning fremfor gætteri - og det må også være i YouSees interesse, at der ikke bliver lavet alt for meget "klyt". Alternativt kunne YouSee jo have spærret 192.168.0.1 og admin interfacet...
Omdømme 4
Badge +6
Der er ikke mere vejledning til Modemmet end det der medfølger..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)