Spørgsmål

Wi-Fi 2,4 GHz adgang til Sagemcom FAST3890 router "låser"

Omdømme 1
Badge
Jeg har igennem længere tid været udfordret med en ustabil Wi-Fi tilgang på 2,4 GHz tilgangen - pludselig kan man ikke længere tilgå det fra eksempelvis en Android tablet der kun understøtter b/g/n standarden, og derfor skal på 2,4 GHz.
De devices der kører på 5 GHz båndet har ingen problemer - heller ikke når 2,4 GHz tilgangen "låser".
Man kan se 2,4 GHz netværket - og SSID, men ved forsøg på forbindelse fra devices får man en fejlbesked i retning af "authentication failure" - som om password er forkert indtastet. (Hvilket det IKKE er)
Når "låsningen" sker, har jeg samtidigt kunnet se at tilgangen til routerens web admin interface er "dødt" - det virker som om et eller andet "hænger".
Det eneste der hjælper er sluk/tænd af routeren, og derfor har jeg for nyligt investeret i en tænd/sluk timer, så routeren to gange i døgnet bliver genstartet (0400 og 1945) som forsøg på "forebyggelse". Uden succes - routeren er stadig (af og til) gået kold når jeg vil bruge nettet fra min seng via en android tablet et par timer efter sidste genstart. (Og som sagt: det er ikke kun den omtalte android tablet der ikke kan komme på - jeg har testet med adskillige devices når det sker, og ingen kommer på)

Andre med lignende oplevelser, forslag, anbefalinger........?!
Er ved at køre godt og grundigt træt i mit skifte fra ADSL til Coax - jeg havde ALDRIG lignende problemer med ADSL opsætningen. Den var helt stabil :-(

14 Kommentarer

Jeg har fået samme router for 2 uger siden og jeg oplever fuldstændig det samme fejl.
Jeg har præcist samme problem med samme Router! Yousee påstår stædigt at de aldrig har hørt om fejlen tidligere - virker til at de har købt deres udstyr lidt for billigt. Routeren kom også med samme SSID på både 2.4 & 5 ghz, hvilket jeg aldrig har set/hørt om før..
jeg oplever præcis det samme... det er MØG træls.... jeg kan se både 2,4 og 5 netværket... men kan ikke logge ind på 2,4... gør jeg det, bliver jeg bedt om koden , hvor jeg så får at vide at den er forkert :-( uanset om jeg er på auto kanal vælg, eller jeg bestemmer hvilken kanal den skal anvende..

5 fungerer upåklageligt...

Yousee.... uhu uhu: Kom med en brugbar løsning !
Omdømme 1
Badge
@Kasper vi er mange der er ret så frustrerede over de her problemer, og det ligger i tråd med det der er beskrevet under https://forum.yousee.dk/coax-9/sagem-fast-3890-2-4-ghz-wifi-100234/index2.html#post124921

Hvis du kan foranledige at der er nogen der tager et seriøst kig på sagen - eller selv kan sætte noget i værk, så får du et stort klap på skulderen herfra ;-)
Omdømme 4
Badge +6
Hej!

Vi har en opdatering på vej, der gerne skulle gå ind og tage fat i nogle af de problemer, som man kan opleve på WiFi i øjeblikket. Indtil da kan et reset af routeren potentielt gøre en forskel.

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 1
Badge
@Stefan ,mange tak for svaret - det ser jeg frem til.
Jeg arbejder selv med systemudvikling, og ved derfor at man ikke altid har lyst til at blive hængt op på datoer...... men hvis jeg nu lover at lade være med det, kan du så give en indikation af hvornår den opdatering lander i min router - bare i hele træskolængder?!

Thanks!
Hej Stefan,

Jeg har forsøgt adskillige gange at resette min router, dog uden at det løser problemet. Vi har været nødsadigt til at investere i en anden router og slukke for begge wifi-signaler fra Yousee-routeren.
Oplever også af og til de nævnte problemer med det trådløse netværk, og er nød til at genstarte routeren, før alt virker som det skal. Mega træls
Har samme problemer..
@ste of @Kasper jeg har nu prøvet alt, ændret kanal, fik byttet min router 2 gange og jeg oplever stadig det samme problem. Efter router har kørt flere timer, så jeg oplever at den låser sig.

Når router er låst:
1- enheders som skal log på SSID fået ikke mulighed til det. En besked siger at login/password er måske inkorekt.
2-for enheder som er log på WiFi i forvejen, så har de stadig WiFi forbindelse til router for et stykke tid(jeg gætter at det sker indtil ip skal fornyes). De miste WiFi forbindelse på et tidspunkt.
3-når router låser sig, så er det ikke muligt at få adgang til router admin interface, selvom en ping på router interface virker uden problemer.

Eneste workaround er at genstarte router, minimum en gang om dag. Jeg gætter at det er en fejl i firmware eller at jeg er uheldig for at få en dårlig produktionsserie. Har I noget nyt omkring offentliggørelse af en ny firmware? Min router må gerne bruges som test.
WombatBBB skrev:

Jeg har igennem længere tid været udfordret med en ustabil Wi-Fi tilgang på 2,4 GHz tilgangen - pludselig kan man ikke længere tilgå det fra eksempelvis en Android tablet der kun understøtter b/g/n standarden, og derfor skal på 2,4 GHz.
De devices der kører på 5 GHz båndet har ingen problemer - heller ikke når 2,4 GHz tilgangen "låser".
Man kan se 2,4 GHz netværket - og SSID, men ved forsøg på forbindelse fra devices får man en fejlbesked i retning af "authentication failure" - som om password er forkert indtastet. (Hvilket det IKKE er)
Når "låsningen" sker, har jeg samtidigt kunnet se at tilgangen til routerens web admin interface er "dødt" - det virker som om et eller andet "hænger".
Det eneste der hjælper er sluk/tænd af routeren, og derfor har jeg for nyligt investeret i en tænd/sluk timer, så routeren to gange i døgnet bliver genstartet (0400 og 1945) som forsøg på "forebyggelse". Uden succes - routeren er stadig (af og til) gået kold når jeg vil bruge nettet fra min seng via en android tablet et par timer efter sidste genstart. (Og som sagt: det er ikke kun den omtalte android tablet der ikke kan komme på - jeg har testet med adskillige devices når det sker, og ingen kommer på)

Andre med lignende oplevelser, forslag, anbefalinger........?!
Er ved at køre godt og grundigt træt i mit skifte fra ADSL til Coax - jeg havde ALDRIG lignende problemer med ADSL opsætningen. Den var helt stabil :-(

Jeg oplever præcist det samme. Jeg har også fået ombyttet mit modem, uden det har hjulpet.

Kom nu med en løsning.....
Badge
Hej.
Jeg fik at vide, at der var en sw opdatering på d. 26, mit 5Ghz bånd er dødt på samme måde. Hvis ikke opdateringen virker efter 26 feb er der kun "bridge-mode og ny router" muligheden
https://forum.yousee.dk/coax-9/sagemcom-3890-ustabil-101612/index1.html#post126836
Har samme problem og har prøvet med 3 forskellige routere. Min far og stedsvigermor har samme problem med deres Sagem routere fra Yousee. Det er jo en joke. De har ingen løsning på dette virker det til. En løsning kan være bridge mode og anden router, men den burde Yousee betale. Jeg har brugt alt for meget tid med kundeservice i røret :(

Har snart haft problemet i 1 år.

Måske en sag for Kontant?
Jeg har også brugt alt for meget tid med kundeservice. Jeg synes også at jeg er helt alene i denne sag, og får ikke rigtig mit problem løst. Det føles at Yousee tager ikke dette problem alvorligt, selvom vi er flere, måske meget flere at opleve det samme problem. Det er tydeligt at deres router har en fejl og kan ikke levere et stabilt internet, nu skal det sker noget eller skal sagen prioriteres højere op i yousee. Jeg håber stadig på at den næste firmware kan løse vores udfordring men jeg har intet hørt om dato eller løsning fra Yousee...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)