Spørgsmål

VPN via yousee modem

Omdømme 1
  • Udforsker
  • 14 kommentarer
Er det muligt at opsætte en VPN server (gerne OpenVPN) på YouSee coax routere/modems? Jeg har ikke modtaget udstyret endnu så aner ikke hvad det bliver for noget endnu.

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Nej, der kan ikke installeres noget på routerne, og du kan ikke skifte softwaren til f.eks. DD-WRT. Jeg bruger selv OpenVPN, men det er på min computer. Er det vigtigt for dig, kan du sætte en egen router med mulighed for OpenVPN efter YouSees router i bridge mode.
Omdømme 1
Så kan det være jeg kan trække på din hjælp, for jeg vil sætte OpenVPN op på en Win 10 Pro via Hyper-V vhd man kan hente fra OpenVPN. Men er lidt låst på opsætningen og i forhold til hvordan jeg får hul udefra og ind. Vil gerne kunne tilgå 192.168.1.x men det er nok for besværligt, så tænker måske 192.168.100.x
Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke så meget til Windows og slet ikke Hyper-V, da jeg bruger Debian (Linux) på arbejde og hjemme. Var det ikke for konens arbejds bærbar og min mors bærbar, kom jeg slet ikke i berøring med Windows. Men der kan være andre i dette forum som kan svare.
Omdømme 5
Badge +4
Ellers prøv at kigge på dette VPN software: https://www.softether.org/ Det er det jeg bruger (godt nok kører server på Ubuntu, men den kan også køre på en Windows) og den har "NAT-Transversal" det betyder den er ligeglad med åbne porte. Server er også kompatibel med open VPN.

-Brian
Omdømme 1
BrianHHansen skrev:

Ellers prøv at kigge på dette VPN software: https://www.softether.org/ Det er det jeg bruger (godt nok kører server på Ubuntu, men den kan også køre på en Windows) og den har "NAT-Transversal" det betyder den er ligeglad med åbne porte. Server er også kompatibel med open VPN.

-Brian

Det må jeg lige lure på. Alternativet kunne være Windows egen VPN Server? Eller? Har aldrig rodet med den, så om den er sikker nok mv. Tør jeg ikke sige.
Omdømme 1
Slangefar skrev:

Kender ikke så meget til Windows og slet ikke Hyper-V, da jeg bruger Debian (Linux) på arbejde og hjemme. Var det ikke for konens arbejds bærbar og min mors bærbar, kom jeg slet ikke i berøring med Windows. Men der kan være andre i dette forum som kan svare.

Det er sådan set bare en virtuel Linux med OpenVPN indbygget på :-)