Svar

VPN L2TP/IPsec Wan->LAN

Hej, jeg har et sagemcom F@st 3686 modem, og har mistanke om at det ikke tillader IP protocol 50 & 51 igennem WAN/DMZ. Jeg har lidt udfordringer med at forbinde til en lokal VPN-server, og er kommet frem til at jeg kan forbinde via LAN, men ikke gennem WAN-delen. Jeg har sat VPN-serveren's LAN-ip op i DMZ.
icon

Bedste svar af Slangefar 14 december 2016, 09:54

Nu er jeg ikke den store VPN ekspert, men L2TP og PPTP er ikke det samme. Er man ikke ved at opgive L2TP helt på alle fronter?

Jeg bruger selv Open VPN med en Netgear 6250, og det fungerer fint.

Spænder du ikke ben for dig selv ved at sætte VPN-server i DMZ?

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal slå VPN passthrough til i router.
Tak, det glemte jeg at nævne.
VPN passthrough er aktiveret. Så det kan ikke være det. De hedder så vidt jeg kan se ipsec passthrough og PPTP passthrough på dette modem.
Omdømme 7
Badge +7
Nu er jeg ikke den store VPN ekspert, men L2TP og PPTP er ikke det samme. Er man ikke ved at opgive L2TP helt på alle fronter?

Jeg bruger selv Open VPN med en Netgear 6250, og det fungerer fint.

Spænder du ikke ben for dig selv ved at sætte VPN-server i DMZ?
Omdømme 5
Badge +4
IPhone, iPad, Android, Windows, og Mac OSX bruger L2TP over IPSec, (L2TP står for øvrigt for Layer 2 Tunneling Protocol) Så jeg tror ikke umiddelbart den er ved at blive opgivet.
Til 629594004: Hvis du har problemer med at komme igennem med VPN, prøv Softether (https://www.softether.org/) Den er , hvis du bruger deres klient, op mod deres server, NAT transparrent (Har testet det, og det virker!) Det er den jeg bruger for at få VPN derhjem til. Har dog åbnet mine porte, da jeg bruger min egen router.

Venlig Hilsen

Brian
Savner stadig svar på IP protokol 50 & 51 på WAN ...
Omdømme 7
Badge +7
Jeg tror ikke du finder hvad du søger i din router. Du har 2 muligheder:
1: Tilpasser sig til hvad din 3686 nu en gang kan.
2: Du køber egen router efter din 3686 i bridge mode.
Jeg overvejer stærkt bridgemode med -
NETGEAR Nighthawk X4S R7800 - Trådløs router - 4-port switch - GigE - 802.11a/b/g/n/ac - Dual Band
1.241 kr. På Bilka.dk (pt ikke på lager).
Omdømme 7
Badge +7
Vent til der er en opdateret firmware :D
På R7800? Hvorfor?
Omdømme 7
Badge +7
Er den ikke omfattet af "Netgear hacket" alle snakker om? (den mangler måske på listen?)

http://www.computerworld.dk/art/238794/disse-12-forskellige-routere-ramt-af-alvorlig-saarbarhed-her-er-dine-muligheder-for-at-opdatere-firmwaren
Tak for heads-up Slangefar.
Omdømme 7
Badge +7
Det skal ikke opfattes som generel kritik af Netgear. Jeg har som sagt en Netgear router selv, som jeg efter en del kamp, er blevet rigtigt gode venner med. Jeg har hjulpet flere: familie, venner og kunder med deres Netgear routere, og synes Netgear leverer gode routere til prisen. Lige nu er Netgear desværre kommet i problemer, da de så vidt jeg kan se, ikke har taget en henvendelse fra en "white hat" alvorligt. Havde de reageret på henvendelsen i god tid, ville de ikke blive udsat for, at folk nu måske ikke tør købe en Netgear router :(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)