Spørgsmål

Vpn konfigurering på router netgear c6255

Hvordan konfigurerrer man netgear router c6250
Jeg skal have vpn forbindelse som skal tilgås via en af de 3 protocoller som er mulig med den nye opdatering på ipad..
Ipsec og IKVE2 og L2TP

Det ser nemlig ud til router ikke understøtter disse protocoller......?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Normalt vil man kunne slå "VPN passthrough" til. Som Netgear skriver et sted på nettet "All NETGEAR routers support VPN passthrough for IPSec, PPTP and L2TP". Dit problem er nok, at Yousee har reduceret funktionerne i din router for at lette support af dem. Jeg bruger selv VPN med protokollen OpenVPN, og den kører fint med C6250 (uden nogen ændringer i router).
Jeg har haft open vpn tidligere, men så kom opdatering til ipad. Og nu er der kun de 3 protocoller og vælge imellem...faktisk brugte jeg før pptp.

Jeg kan se andre på nettet har samme problem, men her er det som du skriver, at vpn settings mangler i router menu.
Og jeg har prøvet flere muligheder, men måske jeg så vælger en forkert menu.

Forslag til menu?
Omdømme 7
Badge +7
Du skal nok enten vælge den "menu", som hedder OpenVPN eller den, som hedder egen router med "VPN passthrough af L2TP" :D

Kender ikke meget til IOS, men der er sikkert andre, som kan komme med input, hvis du fortæller, hvad du bruger af software, og hvad det er du vil med VPN.
Jeg bruger vpn til bla cts overvågning og video overvågning. I den tidligere ios version hvor vpn setings var pptp fungerede vpn.
Efter ios opdatering er denne protocol ikke mulig længere.
Har læst mig til, at fordi pptp sikkerheden ikke er go nok, har aple valgt ikke længere og bruge denne, men derimod de 3 andre....ipsec...L2TP......IKEV2
Nu vil jeg bare gerne konfigurere router til en af de nye protocoller.....men er det muligt og købe en ny og bedre router med vpn menu og sætte på you. See internet forbindelsen ville dette da være ok
Omdømme 5
Badge +4
Prøv at kigge på dette software: https://www.softether.org/ Det er gratis, og det fungerer med de fleste VPN former, også iPhone og iPad Det kræver dog en "Server" der står tændt bag routeren, og softether kan bruges gennem en NAT. eller bare ved at åbne de tilhørende porte. Jeg bruger den til VPN hjem, og VPN server på arbejdet. Den kan installeres på Windows, og Linux, og på en MAC OS. Det kræver så at den PC er tændt hvis du vil have fat i dit VPN. Men man kunne også anskafe sig en mikro PC som server (f.eks. Gigabyte Brix serien, eller Intel Nuc serien. eller lign.) Jeg har så en Home server med VPN softwaren på, og åbnede porte til forbindelsen herhjemme.
Tak for svar......men lige nu har jeg en cisco switch på den anden side af router. Denne sidder sammen med flere andre switche. På vpn er koblet både cts anlæg...siemens og digital nvr optagere.
Men jeg vil prøve med den software, hvis den findes til ipad.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)