Spørgsmål

Ustabilt internet

Hej
Jeg fik installeret bredbånd via coax for lidt over én uge siden. Der er tale om en ny installation med kabelføring fra vejen og ind i huset. Der er blevet opsat en Sagem 3890 (Docsis 3.1) router.
Problemet er at internettet er temmeligt ustabilt. Når det kører, så kører det rigtigt pænt.
Der kan være udfald op til en times varighed - og det er lige meget om man er på kabel direkte i routereren eller wifi.
Nu har jeg så sat en Raspbeery Pi direkte i routeren med kabel og kører via denne test mod internettet hvert 5 minut.
Over et døgn kommer og går internettet, altså temmeligt ustabilt.
Nettet fungerer fint nok internet i huset via routeren - men når jeg skal ud på internettet er der fuldstændigt lukket ned. Det er ikke dns problemer, da ping direkte på IP på google dns (8.8.8.8) ikke svarer.
Har nogle af jer oplevet disse problemer? Jeg synes det lugter lidt af at Yousee opdaterer netværk og dermed smides jeg af....

vh
Anders

10 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Tag fat i teknisk service og få dem til at se på det.
Badge +1
Hvis du har koblet tv eller lignende på antennestikket kan du forsøge at fjerne det og se om internettet så kører bedre.
Jeg har selv haft problemer med Sagemcom 3890, hvor det viste sig, at det var en antenneforstærker, som routeren ikke kunne med
Hej
Jeg har fået fat i teknisk service og de sender en tekniker.
Jeg har ikke tv igennem yousee, så der er kun modemet tilkoblet coax kablet.
Jeg har haft alt udstyr omkring modemet slukket, og også sikret mig at der ikke var andet udstyr på samme gruppe i el-tavlen der kunne forstyre.
Men altså ingen forskel, oplever stadig udfald.
Jeg må se hvad en tekniker kan stille op.
vh
Anders
Omdømme 3
Badge +5
Hej ForumBruger824

Har du fået løst udfordringerne ved teknikerbesøg? :)
Hej
Tekniker kunne ikke se nogen fejl, men han valgte alligevel at skifte modem, mellemkabel og filter (ude i vejen).
Pt. har der ikke været udfald - jeg er ramt af høje pingtider mod min wan-gateway, ca. 24 ms. :-/

Umiddelbart kan jeg læse at mange har udfordringer med høje pingtider, er der noget nyt i denne sag?

/Anders
Omdømme 3
Badge +5
Hej Anders

Tak for tilbagemeldingen. Hold øje med denne tråd, som vi vil opdatere snarest!
Hej Anders, du var nok heldig. Jeg har haft det samme problem i flere måneder og snakket i timevis i telefon med teknisk support uden held at få problemet løst. Ud af nysgerrighed hvad bruger du på din Raspberry Pi til at monitorer hastighed?
Mvh. Alessandro
Hej Aguida,
Det er såre simpelt; http://makezine.com/projects/send-ticket-isp-when-your-internet-drops/

Jeg har så ikke lavet IFTTT delen, men jeg har lavet outputet til CSV som jeg læser ind i en webpage som jeg tunneler forwarder via ssh (når jeg sidder eksternt). Webserveren er apache med php installeret.
vh
Anders
ForumBruger824 skrev:

Hej Aguida,
Det er såre simpelt; http://makezine.com/projects/send-ticket-isp-when-your-internet-drops/

Jeg har så ikke lavet IFTTT delen, men jeg har lavet outputet til CSV som jeg læser ind i en webpage som jeg tunneler forwarder via ssh (når jeg sidder eksternt). Webserveren er apache med php installeret.
vh
Anders

Mange tak. Meget interessant.
I øvrigt, jeg kan se på mit Sagencom->Status->Connection at der er "Uncorrectable errors" på alle kanaler :-(. Håber dit kører bedre nu.
Mvh. ALessandro
Hej igen,
Det kører bedre, ingen tvivl, men yousee mangler at få styr på latency delen.
Jeg vil anbefale dig at kontakte support, husk at dokumentere med screendumps mv.

Hvad angår tests med Raspberry PI, så vær opmærksom at der er begrænsning i PI'ens indbyggede netværkskort. På min kan jeg max. trække 90 mbit/s igennem.
Jeg bruger den således udelukkende til at trace decideret nedbrud mod TDC's netværk.
/Anders

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P