Spørgsmål

Ustabil netadgang Sagemcom FAST3890

Hej

Er flyttet til nyt hus i april og har fået en Sagemcom FAST 3890 router og 100/20 abonnement via coa. Oplever udfald 2-3 gange dagligt og må genstarte router flere gange om ugen for at forbindelse igen. Kører på kanal 1. Før flytning havde jeg en netgear router, samme abonnement og ingen problemer. Nogen der har ideer om hvad det kan skyldes - jeg er ved at blive slagtet af mine teenagersønner....

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej peter.hag.lovstad

Velkommen på YouSee Forum :)

Jeg kan se du mangler svar her.

Altså det modem du har fået skulle kunne performe mindst ligeså godt som dit gamle Netgear modem :) Jeg vil derfor anbefale dig at prøve at skifte WiFi-kanal for at optimere performance. Du kan f.eks. prøve 5 og 11 i stedet for. Ellers findes der guides til at se, hvilke kanaler der er mindst forstyrret.

Omdømme 7
Badge +7
Hvis du har en Android telefon eller tablet, kan du hente den gratis app Wifi Analyzer. Her kan du se andre wifi net på både 2,4 og 5 GHz. Appen vil også kunne bruges til at gå rundt i din bolig og se hvor stærkt signalet er fra din router.

Kan dit udstyr 5 GHz og bor du i lejlighed, vil jeg anbefale du bruger det. 5 GHz rækker ikke så langt, og det gør at du ikke vil blive generet af alle ejendommens trådløse net som på 2,4 GHz.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)