Svar

Ustabil Hastighed

Hej..

Jeg har oplevet meget ustabile hastigheder på mit internet de seneste par uger, hastigheden kan svinge mellem fuld hastighed (100/20), helt ned til 12/7.

Jeg har tjekket driftinformationer og der står intet om mulig ustabil hastighed.

Jeg har tjekket både modem og router op til flere gange for at se om det er nogen af dem er problemet, men efter hvad jeg kan se stammer problemet inde fra YouSee.

Nogen gange hvis jeg bruger bland selv hastighed og skifter til 80/40 og så tilbage kan det fikse sig selv et lille stykke tid men falder så igen.

Jeg oplever mest de ustabile hastigheder sen aften og nat, hvilket tyder på det ikke er på grund af overbelastning, fordi det sker kl. 3 om natten.

Jeg bor i Brønderslev og vil høre efter hvis andre har haft disse problemer og om der er nogen der har haft kontakt med YouSee omkring det, jeg vil selv ringe til dem snart fordi det er lidt irriterende at man betaler for en 100/20 forbindelse og så at den er så ustabil den går helt ned i 16/7 flere timer af gangen.

Med venlig hilsen, Lars.

icon

Bedste svar af Curefitz 24 september 2015, 19:54

Hej!

Tak for dit svar, jeg havde selv lavet en masse troubleshooting men kunne ikke finde noget, så jeg ringede ud til deres kundeservice i mandags og de kunne ikke se noget usædvanligt på min forbindelse, men de besluttede sig for at sende en teknikker ud for at se på det.

Han kom her i Onsdags og så begyndte han at tjekke alle deres grafer for udfald eller støj og kapacitets problemer og han kunne se nogen underlige udfald her og der men ikke noget der stemte overens med de tidspunkter jeg havde skrevet ned og opserveret.

Han tjekkede mit kabel der gik fra væggen til mit modem og kunne se der var en mindre fejl i det, en løs forbindelse, den var meget lille, men han besluttede for at skifte hele kablet ud til et bedre kabel.

Indtil videre har der ikke været noget efter det, men han ville ringe her fredag og høre efter hvordan det går med forbindelsen, alt i alt var det nok bare mit kabel der var defekt, men i det mindste fik de da set nogen underlige udfald der ikke burde have været sket på netværket her ude.

Havde en meget god opvelse med deres kundeservice og teknikker, alle sammen meget venlige og de hjalp så godt de kunne alle sammen.

Med venlig hilsen, Lars.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Er det en kablet forbindelse el. WIFi?

Det lyder mystisk, at det svinger så meget. Selv har jeg aldrig haft problemer med hastighed  på min 100/30 mbit abonnement. Men det hjælper selvfølgelig ikke dig :)

Hmm... hvis du bruger WiFi og oplever problemet, så er der lidt flere problemstillinger man skal tage hensyn til. Men hvis det er en kablet forbindelse du har, så er det lidt mere lige til. 

Ved WiFI ved du måske, at signalet afhænger meget af afstanden til din router, samt om der er mange trådløse net i nærheden af dig.

Der er selvfølgelig andre ting som generelt kan gøre både WiFI og kablet forbindelser langsomme. Jeg tænker på belastning af hele nettet / fiberen ud til din bolig. Om det skyldes en overblastning? Men det lyder mystisk, når du siger det ofte sker om natten, hvor belastningen sikkert er mindst. 

Det her er jo et bruger til bruger forum, så jeg havde nok prøvet at snakke med Yousee bredbånd support, og hørt om de har nogen gode ideer til løsning af dit problem:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/kontakt.aspx

Hej!

Tak for dit svar, jeg havde selv lavet en masse troubleshooting men kunne ikke finde noget, så jeg ringede ud til deres kundeservice i mandags og de kunne ikke se noget usædvanligt på min forbindelse, men de besluttede sig for at sende en teknikker ud for at se på det.

Han kom her i Onsdags og så begyndte han at tjekke alle deres grafer for udfald eller støj og kapacitets problemer og han kunne se nogen underlige udfald her og der men ikke noget der stemte overens med de tidspunkter jeg havde skrevet ned og opserveret.

Han tjekkede mit kabel der gik fra væggen til mit modem og kunne se der var en mindre fejl i det, en løs forbindelse, den var meget lille, men han besluttede for at skifte hele kablet ud til et bedre kabel.

Indtil videre har der ikke været noget efter det, men han ville ringe her fredag og høre efter hvordan det går med forbindelsen, alt i alt var det nok bare mit kabel der var defekt, men i det mindste fik de da set nogen underlige udfald der ikke burde have været sket på netværket her ude.

Havde en meget god opvelse med deres kundeservice og teknikker, alle sammen meget venlige og de hjalp så godt de kunne alle sammen.

Med venlig hilsen, Lars.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Super dejligt, vi håber problemet er løst :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)