Spørgsmål

Ustabil forbindelse


  • Deltager
  • 3 kommentarer
har de seneste 3 døgn haft problemer med min bredbånd forbindelse..
Den hopper af og på som det nu passer den. det hjælper at genstarte modemmet men der går ikke længe før det hopper af igen. har it c6250 netgear.
har prøvet følgende:
genstarte modemmet
tjekket for firmware opdatering
fabriks resat modemmet
Har haft snakket med yousee ;) de kunne ik se nogle problemer.
så nu håber jeg at i kloge mennesker kan give en hånd og eventuelt hjælpe med at løse dette problem

har ingen wifi enheder i nærheden af modemmet.

har pinget mig selv og tv2.dk intet usædvanligt der det ligger på ca 1-5ms i værste fald når den op på 50ms

lidt mere info:

Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel 345000000 Hz Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Security Enabled BPI+

Channel Lock Status Modulation Channel ID Frequency Power SNR Correctables Uncorrectables
1 Locked QAM256 208 345000000 Hz -4.7 dBmV 37.1 dB 7 0
2 Locked QAM256 197 279000000 Hz -7 dBmV 35.7 dB 764 20
3 Locked QAM256 201 303000000 Hz -5.9 dBmV 35.3 dB 2231 2
4 Locked QAM256 202 309000000 Hz -5.8 dBmV 36.3 dB 4970 0
5 Locked QAM256 203 315000000 Hz -5.1 dBmV 37.4 dB 69 0
6 Locked QAM256 198 285000000 Hz -7.1 dBmV 35 dB 4 0
7 Locked QAM256 199 291000000 Hz -6.7 dBmV 35.5 dB 1 0
8 Locked QAM256 200 297000000 Hz -6.5 dBmV 33.2 dB 421070 1032
9 Locked QAM256 204 321000000 Hz -4.9 dBmV 36.8 dB 0 0
10 Locked QAM256 205 327000000 Hz -4.5 dBmV 36.8 dB 0 0
11 Locked QAM256 206 333000000 Hz -4.7 dBmV 36.3 dB 0 0
12 Locked QAM256 207 339000000 Hz -4.5 dBmV 37.1 dB 0 0
13 Locked QAM256 209 351000000 Hz -4.1 dBmV 38.4 dB 0 0
14 Locked QAM256 210 357000000 Hz -4.7 dBmV 38.6 dB 0 0
15 Locked QAM256 211 363000000 Hz -4.4 dBmV 38.5 dB 0 0
16 Locked QAM256 212 369000000 Hz -5.3 dBmV 36.6 dB 0 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 3 5120 Ksym/sec 38500000 Hz 50.9 dBmV
2 Locked ATDMA 4 5120 Ksym/sec 45500000 Hz 51 dBmV
3 Locked ATDMA 5 5120 Ksym/sec 52500000 Hz 51 dBmV
4 Locked ATDMA 6 5120 Ksym/sec 59500000 Hz 51 dBmV

8 Kommentarer

Jeg oplever præcis samme problem, og det er kommet efter opdatering i torsdags. Resten af vort netværk fungerer uden problemer.
Omdømme 7
Badge +7
Har ikke oplevet problemer her med C6250. Dine SNR ser fornuftige ud (skal være 31 eller over). Er dine antenne ledninger og stik høj frekvens tætte? Hvilken software version kører routeren?
Omdømme 7
Badge +6
Har samme modem, og kan heller ikke klage over problemer med det.
Slangefar skrev:

Har ikke oplevet problemer her med C6250. Dine SNR ser fornuftige ud (skal være 31 eller over). Er dine antenne ledninger og stik høj frekvens tætte? Hvilken software version kører routeren?



Firmware Version
V2.01.05

Aner ik om det høj frekvens, men det vil jeg tro det er, bygningen er 2 år gammel og modemmet+kabler er måske 1 år gammel, kabel+modem er fra yousee selv
Omdømme 7
Badge +7
Jeg kører fint med samme firmware version. Jeg tænkte, at der måske var kommet en nyere version. Den var måske ikke kommet her, da det er længe siden. at jeg har genstartet router.

Vores antennestik havde plastic hætter. De var ikke høj frekvens tætte. Den nye frekvens for mobil telefoni (800 MHz) gik derfor i vores antennekabel som støj. Det løb så tilbage til stik i væg og ind i router. Det fik vores router til at genstarte af og til. Jeg skiftede antennekabel og problemet forsvandt.
Slangefar skrev:

Jeg kører fint med samme firmware version. Jeg tænkte, at der måske var kommet en nyere version. Den var måske ikke kommet her, da det er længe siden. at jeg har genstartet router.

Vores antennestik havde plastic hætter. De var ikke høj frekvens tætte. Den nye frekvens for mobil telefoni (800 MHz) gik derfor i vores antennekabel som støj. Det løb så tilbage til stik i væg og ind i router. Det fik vores router til at genstarte af og til. Jeg skiftede antennekabel og problemet forsvandt.


intersant :) tænk sig en mobil kan drille nettet.. det dog ikke årsagen her:S
Omdømme 7
Badge +7
Der er vist noget med, at Yousee kan sætte overvågning på forbindelsen. Ringer man til dem, vil de sikkert bare (som standard) checke SNR (signal støj forhold) i din router. Du skal høre dem specielt om muligheden for overvågning af forbindelsen.
Slangefar skrev:

Der er vist noget med, at Yousee kan sætte overvågning på forbindelsen. Ringer man til dem, vil de sikkert bare (som standard) checke SNR (signal støj forhold) i din router. Du skal høre dem specielt om muligheden for overvågning af forbindelsen.

det ville jeg da lige tjekke op på :)

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)