Update af Cg3000 Netgear

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har igennem længere tid siddet og søgt og søgt, på dette - og syntes ikke jeg kan finde noget...

Men er det ikke muligt med update af " firmware "

Min pt. version er:

Hardware Version1.04
Hvis det vel og mærket er det i skal bruge ?, 

Jeg ved som sagt ikke om det bare ikke kan lade sig gøre...

Mvh. 

Kim Nielsen

5 Kommentarer

Hej

Med min den foregårende router havde jeg et problem. Jeg spurte i forum og dengang var der en moderator Jesper der fortalte mig at  jeg kunne prøve at se om Netgers egen side have en ny firmware.  Han skrev også noget om at  opdaterer man til ny firmware via Netgears egen side (hvis den findes)  bortfalder supporten fra yousee. Jeg ved ikke om det nu -  tre år efter,  forsat er sådan.  men jeg kan ikke finde nogen sider på yousee der viser noget om firmwareopdateringer.  Måske andre brugere kan finde det?

Dengang fandt min søn en nyere firmwarevesion på Netgears side og det hjalp gevaldigt på min router, men  jeg vil godt advare om, at hvis man som mig, har ringe kendskab til hvad man klikker på, bør man ikke begynde at indstallere ny firmware.  

Hvis du har ”Security Options” set til: WPA-PSK [tkip] + WPA2-PSK [aes] ændre dem til: WPA2-PSK [aes] det skulle nok hjælp med den trådløse hastighed.

Husk at genstart alle enheder som få IP adressen fra DHCP og hvis du har en ”Network-attached storage” (NAS) Husk at genstart den også.

MVH/PAC

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du kan og må ikke selv lave opgradering af firmware. YouSee udsender automatisk opdatering når/hvis de sker i fremtiden.

emil skrev:
Du kan og må ikke selv lave opgradering af firmware. YouSee udsender automatisk opdatering når/hvis de sker i fremtiden.

Er det noget nyt?   Er det ikke bare supporten der bortfalder og at man skal erstatte routeren hvis noget går galt?  

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

majah skrev:
Er det noget nyt?   Er det ikke bare supporten der bortfalder og at man skal erstatte routeren hvis noget går galt?  

Det er ikke noget nyt.

Af sikkerhedsmæssige årsager, er det ikke muligt selv at opdatere samt lave ændringer i vores modemers firmware. Det er simpelthen af sikkerhedsmæssige årsager, at vi ikke tillader dette.

Dit modem er koblet op mod vores udstyr altså centraler m.m. og den teknologi og den måde det hele er bygget op på, tillader ikke at du ændrer firmwaren selv.

YouSee har ansvaret for at sikkerhed og stabiliteten på dit og alle andre kunders modems er i orden, hvorfor vi selv opdaterer og sender firmware ud til modemerne.

Medmindre du selv har købt modemet for 500 kr. er modemet i øvrigt YouSee’s ejendom, så på den måde synes vi heller ikke, at det er urimeligt, at vi har rettigheder til at redigere modemmets firmware.

Kilde: Facebook

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P