Svar

Udgående mail server virker ikke for andre end Yousee mail?

Hej,

Har lige flyttet fra TDC bredbånd som var mildt sagt langsom.

Men nu har jeg problem med at sende min mail ud

Jeg bruger Outlook 2013 og en anden mail server end yousee, jeg kan godt modtage min mail, men ikke sende, har lavet 587 port men kan stadig ikke sende min mail ud :@

Er der nogen der bruger anden mail server end yousee mail server til at sende mail? Så ville det være fint hvis man kan låne lidt visdom derfra :p

icon

Bedste svar af -Bruger- 19 oktober 2015, 08:33

Hej alle og tak for jeres indslag, vi kan nu sende mail ud igen.

Udvided support har gendannet fabriksindstillingen par gange og åbnet for port 25.

Det er den forklaring vi har fundet frem til. I hvert fald så virker det nu, youbbiee! :) 

Se original

21 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det kan sagtens være en anden udgående port. Spørg din nye udbyder. De har vel en vejledning i opsætning af mailkkonto.

Tak Vilhelm, tror også at der må være mange der har sine egne mail servers og måske oplever de samme symptomer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Der er lidt flere indstillinger der skal konfigureres for Outlook :

(forenings mail og outlook konfig...)

Yousee's egen beskrivelse:

https://kundeservice.yousee.dk/mail/oprettelse-og-opsaetning/manuel-opsaetning-af-mail/opsaetning-af-mail-med-live-mail

Flere detaljer om Yousees mail servere:

http://kundeservice.yousee.dk/mail/oprettelse-og-opsaetning/manuel-opsaetning-af-mail/serveroplysninger

Min egen Outlook konfiguration, som du måske kan bruge...

(Outlook foreningsmail konto konfiguration)

Først og fremmest, server adresser der benyttes:

- kontotype / servertype = pop3

- server til indgående post = pop3.foreningsmail.dk

- server til udgående post = asmtp.foreningsmail.dk

- Brugernavn = din mail adr., adgangskode = dit password

- sæt hak i "kræver logon med godkendelse af sikker adgangskode (SPA)"

- Klik "flere indstillinger", ny e-mail indstillinger fremkommer....

- fanen "generelt", angiv email konto navn. Kan ikke huske om det er sat pr. default til din email adr.

- fanen "server til udgående post", sæt hak i "...smtp kræver godkendelse..."

- fanen "avanceret" :

server port til indgående post port = 995,

sæt hak i "denne server kræver krypteret SSL.."

server til udgående post  port = 465

brug følgende type krypteret forbindelse = SSL

Tak for dit svar Moef, det kaster noget lys på sagen, jeg har talt med udvided support, der siger at de ikke udøver assistance angående mail via support, andet end de artikler som du har allerede peget på.

Det der jeg faktisk mangler er nogen der bruger outgoing mail server anden end Yousee og bruger Outlook og selfølgelig er en bredbåndskunde hos Yousee, der må da være forskellige der ude

igen tak for din hjælp

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Kan denne vejledning i opsætning af mailkonto i Outlook 2013 anvendes?

https://www.unoeuro.com/support/faq/2/332/

Hej  Vilhelm og tak for dit inlæg, Står stadig der hvor jeg mangler den opsætning af porte for dem der har andre udgående mail server end Yousee eller TDC (samme firma) det kan de ikke svare på mærkeligt nok, men tak alligevel

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Man kan sagtens få Outlook 2013 eller andre mailklienter til både at modtage og sende mails fra andre mailudbydere end YouSee, selv om man har internet gennem YouSee. Men ved opsætning skal man bruge de servernavne, brugernavne, adgangskoder, porte m.m., der gælder hos den pågældende mailudbyder. De oplysninger om mailopsætning der står på YouSee's (og TDC's) hjælpesider, gælder kun for YouSee Mail (og TDC Mail). Se om det ikke oplyses på mailudbyderens hjemmeside. Hjælpeprogrammer fra YouSee (og TDC) til mailopsætning kan kun bruges til YouSee Mail (og TDC Mail). Ofte tilbyder en mailudbyder både POP3 og IMAP. Så skal man vælge hvad der skal bruges og udfylde opsætningen i mailklienten derefter. Andre, f.eks. Microsoft, bruger Exchange ActiveSync, og der kan være flere muligheder hos andre.

Omdømme 3

Badge

xxxxxxxx skrev:

Hej  Vilhelm og tak for dit inlæg, Står stadig der hvor jeg mangler den opsætning af porte for dem der har andre udgående mail server end Yousee eller TDC (samme firma) det kan de ikke svare på mærkeligt nok, men tak alligevel

Redigeret: Fjernet personlig oplysning

Hvis den vejledning jeg henviste til (og som anfører forskellige porte for udgående post), ikke dur, så har jeg allerede i mit første indlæg opfordret til at spørge din nye udbyder af mailkonto.

Hvem drejer det sig om? Er det en hotmail?

Der må være en vejledning på udbyders hjemmeside.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kontakt udbyderen af den mailserveren?

Hvis kan hjælpe, så kan du også få åbnet op for port 25 udgående ved at kontakte YouSee Kundeservice.

Hej igen Vilhelm,

Nu forholder det sig sådan at den mail server jeg bruger er 'mail.superhighway.is' og er på en server i Florida hvor jeg selv er udbyder

Men tiderne ændrer sig og mange nye forbehold bilver taget i brug i kampen imod spam, men ingen har blokeret 587 som er helt internationalt port for outgoing smtp e-mail

Hvad irreterer mig enormt er at jeg kan godt gå over til naboen og sende i gennem hans forbindelse hos Yousee, derfor tror jeg at Yousee eventuelt har et problem med TDC ledninger.

Det viser sig så at man ikke har noget support for den slags 

Derfor er det vigtigt at finde nogen Yousee kunde der bruger ekstern mail server

Igen mange tak for din interesse og hjælp

MS-Erik

Du har ret, men det er også derfor at jeg har problemer, i mit tilfælde kan det åbenbart ikke lade sig gøre selv med 587 udgående port. Jeg kan sagtens modtage mail, bare ikke sende.

mvh.

Hej Emil.

Jeg har fået fat i udvidet kunne support hos YouSee som siger at man ikke vil åbne for port 25, den kan derfor ikke bruges

Jeg har fået fat i udvidet kunne support hos YouSee som siger at man ikke vil åbne for port 25, den kan derfor ikke bruges

Der må foreligge en misforståelse fra supporterens side. Man kan godt få åbnet port 25. Man kan som regel bruge en anden port, så det er slet ikke sikkert, at det er nødvendigt.

Omdømme 2

Badge +3

xxxxxxxxx skrev:

Hej Emil.

Redigeret: Fjernet personlig oplysning

Det lyder meget underligt. Prøv at ring til dem igen, YouSee kan sagtens åbne port 25, tjek nedenstående tweet fra YouSee.

Jeg kan heller ikke få forbindelse til mail.superhighway.is på port 587 eller 465, det går bedre på port 25.
Jeg har testet fra min YouSee forbindelse, en server i Taastrup og to i Amsterdam. Alle med samme resultatet.

emil@MacBook-Pro ~> telnet mail.superhighway.is 587
Trying 64.234.217.51...
telnet: connect to address 64.234.217.51: Operation timed out
telnet: Unable to connect to remote host

emil@MacBook-Pro ~> telnet mail.superhighway.is 465
Trying 64.234.217.51...
telnet: connect to address 64.234.217.51: Operation timed out
telnet: Unable to connect to remote host

emil@MacBook-Pro ~> telnet mail.superhighway.is 25
Trying 64.234.217.51...
Connected to mail.superhighway.is.
Escape character is '^]'.
220 mail.superhighway.is
Din udbyder har ikke åbnet for 587 og 465. Jeg håber at du får åbnet port 25 hos YouSee og at det løser problemet. Alternativt at du får din udbyder til at åbne 587 eller 465.

Hej Emil,

jeg har også set at for ingående traffik mangler port 587, men det forklarer stadig ikke hvorfor jeg kan sende fra andre steder.

Jeg er faktisk begyndt at tro på den mulighed at dersom mail.superhighway.is er i udlandet at måske de har lukket for udlands baseret mail servere som default?

Omdømme 2

Badge +3

xxxxxxxx skrev:

Hej Emil,

jeg har også set at for ingående traffik mangler port 587, men det forklarer stadig ikke hvorfor jeg kan sende fra andre steder.

Jeg er faktisk begyndt at tro på den mulighed at dersom mail.superhighway.is er i udlandet at måske de har lukket for udlands baseret mail servere som default?

Redigeret: Fjernet personlig oplysning

Kan du sende fra andre steder på port 587?

YouSee har ikke blokeret for mail.superhighway.is på port 587 eller 465. De er ikke åbne på serveren, jeg har som sagt tjekket fra min egen YouSee forbindelse, to servere i Amsterdam og en i Taastrup.

Kan du ikke kontakte udbyderen og bede dem åbne op for 587 eller 465, eller selv gøre det hvis du kan. Eller få åbnet port 25 hos YouSee. Det bør løse problemet.

Hej alle og tak for jeres indslag, vi kan nu sende mail ud igen.

Udvided support har gendannet fabriksindstillingen par gange og åbnet for port 25.

Det er den forklaring vi har fundet frem til. I hvert fald så virker det nu, youbbiee! :) 

Jeg må indrømme at jeg føler mig skuffet.

Jeg er lige blevet oprettet hos YouSee og da jeg spurgte sælgeren om der var SMTP support på min forbindelse, var svaret klart og tydeligt JA.

Ingen omsvøb, forklaring eller noget der minder om, krav til benyttelse af SMTP serveren.

Som det er nu, kræver YouSee at man opretter en mailkonto hos dem og bruger den til udgående post.

Så det JA, jeg fik er klart og tydeligt, en sandhed med modifikationer.

YouSee's datter selskab Fullrate har IKKE denne begrænsning og har aldrig haft det.

Så det undrer mig VIRKELIG meget at denne unødvendige begrænsning findes.

Der er dog direkte hul både ud og ind gennem port 25, hvis man får dem til at fjerne filteret.

Omdømme 2

Badge +3

SirOlrik skrev:
Jeg må indrømme at jeg føler mig skuffet.

Jeg er lige blevet oprettet hos YouSee og da jeg spurgte sælgeren om der var SMTP support på min forbindelse, var svaret klart og tydeligt JA.

Ingen omsvøb, forklaring eller noget der minder om, krav til benyttelse af SMTP serveren.

Som det er nu, kræver YouSee at man opretter en mailkonto hos dem og bruger den til udgående post.

Så det JA, jeg fik er klart og tydeligt, en sandhed med modifikationer.

YouSee's datter selskab Fullrate har IKKE denne begrænsning og har aldrig haft det.

Så det undrer mig VIRKELIG meget at denne unødvendige begrænsning findes.

Jeg er ked af at YouSee ikke kan informere dig ordenligt, men så skal jeg da gerne gøre det for dem..

YouSee blokerer som stadard port 25 for at mindske spam. Du kan sagtens bruge din egen eller din udbyders udgående SMTP server, bare ikke på port 25, medmindre du kontakter YouSee og får port 25 åbnet. Det er ikke et stort problem i dag, da næsten alle bruger alternative porte.

Problemet er ikke større, men igen, ærgerligt at YouSee ikke kan informere dig ordenligt, og giver dig forskellige meldinger.

Tak for svaret Emil.

Det med portene er ikke det store problem.

Blot det at enten misforstod sælgeren spørgsmålet eller så var spørgsmålt ikke klart nok fra min side.

Det undrer mig dog stadig at Fullrate kan men ikke YouSee.

Makes you put your ear to the floor, listening for sounds coming from the attic :O

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)