Svar

Trojanske heste og Virus - Er Yousee support-team Eksperter?

Jeg har både ringet og skrevet ind til Yousee, at min SOPHUS antivirus brokker sig, og siger at der er en navngiven Troyansk Hest på download-sitet, når jeg prøver at downloade Yousee's sikkerhedspakke.

Begge de to Support-folk, siger at det er helt ufarligt at downloade. - Ham jeg snakkede med telefonisk sagde jeg kunne skrive til teknisk support.

Det gjorde jeg så, men jeg tror ikke at Line, som besvarede mit brev, har snakket med nogen der rent faktisk har forstand på det!!

- Hvorfor tror jeg ikke det? -> Ja fordi brevet er besvaret søndag kl.19:19, underskrevet med Line fra yousee support.

Hun skriver:

"Jeg kan meddele dig, det er helt sikkert at hente Yousee's sikkerheds pakke, der er hverken virus, i eller ligende. Så du kan i givende stund hente sikkerhed spakken ned, uden at være urolig for dårlig efterfølge."

Men Line er da ikke programmør? - hun refererer ikke engang til 'nogen' som burde vide noget om den slags.... såsom F-Secure's support team, eller hvem i nu bruger som reference.

Skal jeg så bare installere en Trojans Hest, fordi Line forsikrer mig det? Hun aner vel ikke en disse om det, mere end jeg gør!?!!

Hør lige her: Hvis Line var Buschauffør i Odense - kunne jeg så spørge hende om ting der vedrører en Airbus A330? ...og skulle jeg være helt rolig, når hun forklarer at den brændende vinge er 'helt sikker'?

Jeg synes godt i kan instruere jeres Support-folk om at spørge nogle 'Rigtige Fagfolk', når det drejer sig om sikkerhedsbrister!

icon

Bedste svar af Rassermus 6 juni 2016, 13:03

joern skrev:

Du skal deaktivere dit nuværende antivirusprogram og så hente sikkerhedspakken.

Tak Joern - Det lyder som et svar jeg har hørt før, når jeg skulle installere andre antivirus programmer.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det spørgzmål skal du rette til YS, det er ikke et til brugerforummet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Rassermus skrev:
Jeg har både ringet og skrevet ind til Yousee, at min SOPHUS antivirus brokker sig, og siger at der er en navngiven Troyansk Hest på download-sitet, når jeg prøver at downloade Yousee's sikkerhedspakke.

Begge de to Support-folk, siger at det er helt ufarligt at downloade. - Ham jeg snakkede med telefonisk sagde jeg kunne skrive til teknisk support.

Det gjorde jeg så, men jeg tror ikke at Line, som besvarede mit brev, har snakket med nogen der rent faktisk har forstand på det!!

- Hvorfor tror jeg ikke det? -> Ja fordi brevet er besvaret søndag kl.19:19, underskrevet med Line fra yousee support.

Hun skriver:

"Jeg kan meddele dig, det er helt sikkert at hente Yousee's sikkerheds pakke, der er hverken virus, i eller ligende. Så du kan i givende stund hente sikkerhed spakken ned, uden at være urolig for dårlig efterfølge."

Men Line er da ikke programmør? - hun refererer ikke engang til 'nogen' som burde vide noget om den slags.... såsom F-Secure's support team, eller hvem i nu bruger som reference.

Skal jeg så bare installere en Trojans Hest, fordi Line forsikrer mig det? Hun aner vel ikke en disse om det, mere end jeg gør!?!!

Hør lige her: Hvis Line var Buschauffør i Odense - kunne jeg så spørge hende om ting der vedrører en Airbus A330? ...og skulle jeg være helt rolig, når hun forklarer at den brændende vinge er 'helt sikker'?

Jeg synes godt i kan instruere jeres Support-folk om at spørge nogle 'Rigtige Fagfolk', når det drejer sig om sikkerhedsbrister!

Radiiomanden: Jeg er fuldstændigt enig med dig! Men som du ser af mit indlæg, så var det rent faktisk det jeg gjorde. Både mundtligt og skrifteligt.

Ingen af svarene føltes tilfredsstillende, da det er meget usikkert, om de har den fornødne kompetence og baggrundsviden til at kunne vurdere et spørgsmål om sikkerhedsbrister på egen hånd. Og ingen af dem baserede deres svar på fagfolk heller.

Så altså: Hvem vil du have jeg skal kontakte næste gang? Facebook? BT? ...eller skulle jeg prøve at lave lidt bølger i 'jeres eget' forum, så i selv havde en chance for at give et profund svar på mine spørgsmål? ...Ja jeg valgte YS forum, fordi det er her der er størst chance for at YS selv kan få en ærlig chance for at løse problemet. Er det SOPHOS antivirusder er problemet? (Jeg sendte screenshots og links og alt muligt med til support)

Anyway - Jeg har ikke lyst at lave mere røre i andedammen over dette - Jeg mener bare at YS-Support i det mindste bør referere til en ansvarshavendes udsagn, når de vurderer sikkertheds-problemer på YS eget web.

joern skrev:

Tak Joern - Det lyder som et svar jeg har hørt før, når jeg skulle installere andre antivirus programmer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)