Trådløse enheder "timer out"... CG6250

Hejsa

Efter opgradering af forbindelse modtog jeg det "nye" CG6250 modem... Herefter har der udelukkende været problemer. Forbindelsen forsvinder i ny og næ, men det værste er at printer, libratonehøjtaler, xbox m.m. mister forbindelsen når det ikke lige bruges i en dag eller to.

Har haft kontakt til support som ville fabriksresette routeren... dette er gjort, men det har ikke løst problemet. Jeg er den eneste der kører på den kanal jeg nu kører på så det burde ikke være problemet.

Idag prøvede jeg at forbinde den gamle grønne router og nu spiller alt igen... bortset fra at min 100/20 forbindelse er på 65/20... Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Jeg kan på nettet finde en menu i routerconfig der hedder internet, hvor man kan sætte en idletime.. men det menupunkt kan jeg ikke se når jeg logger ind via admin-delen her..

På forhånd tak

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg har set lignende problemer, hvor der blev skiftet fra en ældre router (m. udvendige antenner), til en nyere Cisco EPC3925 router m. indvendige antenner. Her var problemet også, at Wifi forbindelsen blev ustabil. Jeg hentyder lidt til, at problemet kan være Wifi dækningen som er blevet dårligere, hvilke resultere i dine enheder ikke kan opretholde en stabil forbindelse til routeren.

Der kan selvfølgelig være andre performance mæssige årsager til, at din nye router ikke virker som den gamle. Men jeg ville nok først checke op på, om WiFI signalet er konstant godt, eller om det er meget svagt og svingende. Det kunne tænkes, at der var andre forstyrrende WifI netværk i nærheden a dig, som kan forstyrre dit eget netværk, hvis WifI signalet på den nye router er svagt.

Ellers...

I anden omgang ville jeg slå "idle time out" helt fra. "Idle time out" kan medvirke til forskellige problemer, bla. problem af den slags du har. Jeg har det sådan, at WiFI er designet til altid at være ON. Hvorfor man så har lavet en egenskab som lukker for WiFI delen når den ikke bruges,  det forstår jeg ikke.

Så slå "Idle timeout" fra, og tjek op på om det forbedre stabiliteten på dit WIfI. Ellers er der flere ting vi kan prøve af efterfølgende :)

Der findes ingen Idle Timeout i min menu nogen steder. Kan se på nettet den skulle være under en hovedmenu der hedder internet, men den findes ikke når jeg logger ind på routeren :-(

Så ved ikke om det er en menu yousee har fjernet eller hvordan

Der er ikke andre forstyrrende elementer, og de burde jo heller ikke konsekvent smide enhederne af
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Nå okay, den har jeg misforstået. Jeg ved idle timeout featuren findes, og da du skrev - "Jeg kan på nettet finde en menu i routerconfig der hedder internet, hvor man kan sætte en idletime.. men det menupunkt kan jeg ikke se når jeg logger ind via admin-delen her.."...så troede jeg du kunne disable egenskaben :)

Men som du også skriver, så kan du ikke se egenskaben når du logger ind som admin. Måske Yousee har fjernet den egenskab af samme årsag som jeg snakkede om, og slå fjernet den helt så brugene ikke uheldigvis slår det til?!

Hvis du har godt WiFI signal til dine enheder, og routeren er ustabil med forbindelsrne, så kan routeren måske være defekt. En nulstilling af routeren kunne måske også løsne op for problemerne.

Ellers prøv at tage kontakt til Yousee igen, og fortæl dem omkring problemerne i forhold til den gamle router hvor alt virkede. Det kunne være, at Yousee Support kender til lignende problemer, og måske kender en løsning. Yousee support: 70 70 40 40 , eller via mail: http://yousee.dk/hjaelp_og_support/kontakt.aspx

Da jeg selv havde hastighedsproblemer med min Cisco EPC3925, samt dårlig WiFI rækkevidde, så købte jeg en Asus router og tilsluttede. Den løste de problemer jeg havde. Men selvfølgelig er det lidt af en merpris, at købe sig egen router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)