Svar

TRådløs net

betaler   for en 300/60  linie

da man har fået ny bærbar   og det så nu er trådløs

har man en hastighed der hedder  30/35

HVORFOR BETALE  FOR EN HASTIGHED   SOM MAN IKKE KAN BRUGE TIL EN SKID

nogen der  har  et godt  råd til hvad man  kan gøre

icon

Bedste svar af Radiomanden 26 februar 2016, 09:49

Det er nok mere relevant at spørge hvilket af de 12 som YS har ude hos kunderne der anvendes. Så der er ikke som sådan en standard model. Der er dog den forskel, at der er modems til høj hastighed, og nogle som ikke er det, så det må være en højhastighed model der haves.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du kan starte med at skrive hvilket modem der bruges, da det muligvis ikke er til høj hastighed.

Du skal bruge kabel, hvis du vil have hastighed!

Det er ikke umormalt med 30/35 på Wi-Fi ;o)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg kører en del højere, har bland selv, kører lige nu med 60/30

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har 100/20. Opnår ca. 110/27 trådløst hele døgnet. Kører 5 GHz.

har du bare et standard  modem eller hvad    ???

Omdømme 3

Badge +3
 Det er nok mere relevant at spørge hvilket af de 12 som YS har ude hos kunderne der anvendes. Så der er ikke som sådan en standard model. Der er dog den forskel, at der er modems til høj hastighed, og nogle som ikke er det, så det må være en højhastighed model der haves.

Radiomanden skrev:
Jeg kører en del højere, har bland selv, kører lige nu med 60/30

Ja, men spørgsmålet var 300 ;o)

Hvis du vil kører 300, 500 eller 1000mb, skal skal du altså bruge et kabel.

Jeg synes dit svar er lidt unuanceret. Der er mange ting der spiller ind her. Hvilken Wifi standard anvendes, hvor tæt er du på routeren osv.

Jeg har selv en 300 Mbit forbindelse og anveder 5 Ghz AC Wifi. Hvis jeg kører en speedtest trådløst fra min bærbar så ligger jeg lige over de 300 mbit (samme resultat som med kabel).  Så jo det kan godt lade sige gøre, selv om jeg selvfølgelig skal være tæt på routeren. I større afstand fra routeren (de steder hvor jeg typisk anvender computeren) ligger jeg typisk på 150-200 Mibt.

Hertil kommer, at selv om du fra en enkelt klient måske ikke kan udnytte de båndbredde fuldt ud, så kan der jo være andre argumenter. Hvis der er andre personer i husstanden der streamer video, spiller osv.

Så jeg synes det er for "simpelt" bare at sige, at det kan ikke lades gøre... Jeg vil derimod sige at man bør kunne ligge langt højere med nyere udstyr. Hertil kommer at det selvfølgelig kræver en fornuftig konfigurering af dit Wifi (og netværk i almindelighed). Brug gerne kabling på alt det stationære udstyr (tv, mediaafspillere, konsol m.m.) hvis det kan lade sig gøre. Det mindsker presset på dit Wifi.

Hvem har sagt at det ikke kan lade sig gøre... ?

Men hvis du vil bedømme youSee's forbindelse/hastighed, vil det være retfærdigt at bruge kable... -særligt hvis man forventer 300, 500 elle 1000 mb (som en anden bruger skrev ;o)

På et overfyldt 2.4G netværk er det ikke unormalt at man ikke opnår mere end 20-30 Mb... -så simpelt er det.

Hvis vi så vil finde ud af om det er youSee er ille levere det lovede, så er det simple svar at brug et kabel for at teste den leverede hastighed.

Hvordan man bedre udnytter WiFi, er et andet spørgsmål ;o)

Du skrev: 

"Hvis du vil kører 300, 500 eller 1000mb, skal skal du altså bruge et kabel."

Det synes jeg bare var lidt for simpelt at skrive. Disse hastigheder opnår du selvfølgelig ikke på 2.4 Ghz. Men det betyder bestemt ikke at man ikke kan opnå en hastighed trådløst på 300 Mbit med AC wifi.

Men det var nu ikke ment som kritik, mere som en uddybning...

Jeg er da enig I at at fejlsøgningen bør begynde med en kablet måling for at se hvad der kommer ind i huset fra YouSee. Hvis det er en bærbar uden dedikeret LAN port så skal man i øvrigt være opmærksom på adapteren. De USB til LAN adaptere der følger med er ofte kun 100 Mbit men det er jo en anden snak.

Så hvis vi skal hjæpe spørgeren så lad os høre hvad en kablet Gbit LAN forbindelse til routeren giver af hastighed...

Når man har hastighed der hedder 300/ 60
Med ny High speed rputter

Lavede en måling på trådløs
den sagde 27/ 18
Nogen der kan hjælpe med opsætning til den nye router
Prøv at starte med en kablet måling. Vær opsmærksom på at du bruger minimum et CAT 5e kabel og en computer med gigabit LAN port (og helst ikke andet udstyr der anvender forbindelsen).

Hvis denne måling giver det forventede resultat, så skal du kigge på om du kører 2.4 eller 5 GHz og hvilken trådløs netværksstandard du anvender... Det er sandsynligvis ikke routeren der er problemet.... Du er nød til at kigge på en ting ad gangen for at finde ud hvor problemet ligger...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)