Spørgsmål

Trådløs printer virker ikke på Sagem 3686 v 2

Udstyr:
PRINTER: HP Envy 110 (d410)
ROUTER: SAGEM 3686 V 2 (Nødvendigt onde for at få TV Boks med på 5 GhZ)
PC: Lenovo Yoga 500 (windows 10) / HP bærbar med Windows 7
Mobiler Apple 6 og Samsung 6 samt en Ipad med et par år på bagen

Problem(er):
Printeren kan ikke få lov til at opdatere sig selv (HP ePrint/ Webservices), da der ikke skaffes adgang til nettet via routeren

Pc'erne kan ikke kontakte printeren ( ser den som ikke eksisterende/slukket) og det samme gælder mobilen fra Samsung.

Selv om printeren selv fint finder netværket, og tilkobles med kode, så er der ikke meget at glæde sig over, da der ikke er internetadgang og printeren ikke står som en del af netværket.
Dog er der den undtagelse, at mit appleudstyr (mobil og Ipad) kan "se" printeren på netværket og få et trådløst print igennem.

WPS opkobling er forsøgt men routeren svarer ikke (minus lys i lampe) på tryk på wps knap - og derfor leder printeren forgæves efter wps-opsætning

PS: Print fra pc via usb kabel fungerer fint.
PPS: Indtil jeg gik over på Yousees modem og router a h t boksen var jeg en meget tilfreds bredbånds Telenorkunde, med enkel opkobling og velfungerende netforbindelse
- og så en gammel Samsung TVboks( der også fungerede - indtil den blev udfaset)

Jeg glæder mig til svar på, hvad det er for et magisk tastetryk, jeg mangler. for at få Sagem 3686 v 2 til at opføre sig som en ordentlig router

Især ser jeg frem til at en behjertet YouSee medarbejder med skarp teknisk indsigt og viden vil give mig den rette vejledning

Print fra Samsung og Lenovoen er ikke muligt. Ligeledes kan printeren ikke få adgang til at opdatere sin software fx ePrint. Af samme årsag(mit gæt) kan alle

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Prøv at holde WPS-knappen nede i ca. 15 sekunder. Så tænder lampen måske.
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker lyser lampen hvis WPS er aktiveret i routeren.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Strongvej fmd

Jeg er spændt på om du fik det løst og om du kunne bruge svarene fra MS-ERIK og Slangefar? :)
Til Slangefar og Ms-erik
Mange tak for svar- og der er forsøgt
Men desværre - intet held med at få at få det trådløse print til at virke
Selv med WPS - opsætningen (via admin-login, men ikke knappen) går det hverken værre eller bedre, end at printeren står som offline i forhold til andre enheder, der forsøger at få print igennem.
Den dygtige YouSee tekniker leder jeg fortsat efter...
:(
Omdømme 7
Badge +7
Er fil og printerdeling slået til på dine Windows maskiner?

Når noget virker, vil jeg tro du skal kigge på de "dimser" som ikke virker og ikke på router. Noget kunne tyde på, at du mangler en: protokol, service eller client, som det vist hedder på Windowsk. Det kan f.eks. være noget du skal aktiverer i Windows netværkdelen eller noget software HP måske har lavet til din printer, du skal lægge ind dine 2 Windows maskiner. Jeg bruger ikke selv Windows meget, så måske nogen andre kan bidrage.
Jeg sletter lige mit sludder igen. :-) Ingen gode idéer til dette problem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)