Svar

Time Capsule dobbelt nat.

Har i lang tid kørt med Netgear C6250 hvor jeg har slået Nat fra.

På indersiden bruger jeg min Timecapsule med DHCP/ NAT altså som router.

Dette har kørt upåklageligt.

Nu har jeg dog fået en ny Time Capsule som er sat op identisk med den gamle og har prøvet at gemme konfiguarationen fra den gamle time capsule og indlæse den på den nye Time Capsule.

Men uanset hvad så får jeg fejlen Dobbelt Nat ??

Er der nogen der kan hjælpe, da jeg er ved at løbe tør for ideer.

Sætter jeg den gamle TimeCapsule til køre det igen fint :-/

/JIm

icon

Bedste svar af Logan 1 oktober 2015, 13:23

Det lyder som: Når man sætter en ukendt enhed på, kan man kun tilgå Yousees interne netværk (10.x.x.x). Det opfatter din router som værende to interne netværk (dobbelt NAT).

Løsninger:

1) MAC-adressen på den nye router skal registreres på aktiver.yousee.dk.

2) Du kloner MAC-adressen. Dvs. du indtaster den gamle adresse et sted i din nye router. Denne løsning er at foretrække - så kan du skifte mellem dem uden at genregistrere - og du mister ikke din gamle ip.

Se original

4 Kommentarer

Det lyder som: Når man sætter en ukendt enhed på, kan man kun tilgå Yousees interne netværk (10.x.x.x). Det opfatter din router som værende to interne netværk (dobbelt NAT).

Løsninger:

1) MAC-adressen på den nye router skal registreres på aktiver.yousee.dk.

2) Du kloner MAC-adressen. Dvs. du indtaster den gamle adresse et sted i din nye router. Denne løsning er at foretrække - så kan du skifte mellem dem uden at genregistrere - og du mister ikke din gamle ip.

Øv, man kan ikke ændre mac-adressen på en Time Capsule og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor man på aktiver.yousee.dk kan ændre den muligt registrerede mac-adresse.

Flere forslag/hjælp?

God lørdag,

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

jimsindt skrev:
Øv, man kan ikke ændre mac-adressen på en Time Capsule og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor man på aktiver.yousee.dk kan ændre den muligt registrerede mac-adresse.

Flere forslag/hjælp?

God lørdag,

Udvidet support kan aktivere en MAC adresse manuelt.

Kontakt teknisk support på 70 70 40 40 og sig at du skal have udvidet support til at aktivere en MAC adresse.

Åbningtiderne er: hverdage 8.00-20.00 - weekend/helligdage 10.00-20.00

Du kan finde alle muligheder for at komme i kontakt med YouSee her. YouSee er også på Facebook og Twitter.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)