Spørgsmål

Tilslutning af modem/router direkte på indgangskablet

Hej

Jeg har bestilt bredbånd via coax, hvor jeg gerne vil placere min router (Sagemcom F@st 3890) i et teknikrum i mit hus. I teknikrummet er indgangskablet til kabel tv, som så går over i en Comega LLS 06 fordeler til i alt 4 værelser.

Idet jeg anvender en stueantenne til mit TV signal, så tænker om jeg kan sætte routeren direkte til indgangskablet uden et DVU 1-4 1G3 filter (opsplitning af data og TV).
https://paraboleksperten.dk/comega-dvu-1-4-1g3.html

Kan routeren tilkobles ufiltreret direkte på indgangskablet, når jeg ikke bruger tv?

Vh
Jakob

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvis ikke der er andet en Data i leveringen, så er der jo ikke noget at skille fra. Det er nok et dårlig sted at placere Modemmet hvis det skal bruges med Wi-Fi.
Tak for input.

Jeg har styr på det lokale netværk, men har ikke erfaring med bredbånd via coax, så var i tvivl om der skulle være dæmpning på signalet , hvilket der er i de filtre jeg har set på.

Jeg har allerede en wifi router i samme rum, hvor der er god dækning i huset, da rummet er centralt placeret. Routeren kommer naturligvis op i højden og væk fra betonvæggen, så forventer ikke dækningen bliver dårligere end mit nuværende setup.

Vh
Jakob

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)