Tilkøb af faste IP-adresser

Det ville være fedt hvis man kan købe flere Faste Ip-adrasser til en mac address

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg tror det er under 1% ad YouSee's kunder der har behov for det?

Hvad vil bruge dem til, serverhosting?

Jeg ville også finde det utrolig interessant hvis det var muligt, dette ville fx. kunne bruges i forbindelse med at køre med forskellige typer vpn tunneler fra forskellige producenter, i forbindelse med mit arbejde kunne det være rart at have muligheden for at have faste site 2 site vpner, frem for software vpner.

og det må være lidt det samme som tdc adsl forbindelser, her er der ingen problemer i at få det oprettet

Omdømme 2

Badge +3

dgsdgs skrev:
Jeg ville også finde det utrolig interessant hvis det var muligt, dette ville fx. kunne bruges i forbindelse med at køre med forskellige typer vpn tunneler fra forskellige producenter, i forbindelse med mit arbejde kunne det være rart at have muligheden for at have faste site 2 site vpner, frem for software vpner.

og det må være lidt det samme som tdc adsl forbindelser, her er der ingen problemer i at få det oprettet

Du kan da allerede godt køre flere forskellige VPN's på samme IP. De kan køre på forskellige porte?

Der er meget stor forskel på xDSL og DOCSIS (Data Over Cable Service Interface Specification, som er det YouSee bruger), og hele infrastruktren bag. Man kan for eksempel heller ikke få opsat RDNS (Reverse DNS) hos YouSee.

Det ser forresten ud til at kan få 2 dynamiske (som jo alligevel kun skifter hvis modem er slukket i 72 timer + eller ved ny MAC adresse) for 10 kr. pr. måned. Har I prøvet at snakke med YouSee?

Der er næsten ikke forskel på fast og dynamisk ip hos Yousee. Man kan have den samme dynamiske ip i årevis. Selv om man køber en fast, så er den ikke 100% garanteret fast. Den kan skifte ved systemarbejde.

Emil skrev:
Man kan for eksempel heller ikke få opsat RDNS (Reverse DNS) hos YouSee.

Det er vist mere mangel på vilje. :-) De har faktisk allerede rdns, de tilbyder bare ikke selvvalgte opslag.

Omdømme 2

Badge +3

Logan skrev:
Der er næsten ikke forskel på fast og dynamisk ip hos Yousee. Man kan have den samme dynamiske ip i årevis. Selv om man køber en fast, så er den ikke 100% garanteret fast. Den kan skifte ved systemarbejde.

Præcis. Der skal meget til at de dynamiske skifter.

Emil skrev:som jo alligevel kun skifter hvis modem er slukket i 72 timer + eller ved ny MAC adresse

Omdømme 2

Badge +3

Logan skrev: Det er vist mere mangel på vilje. :-) De har faktisk allerede rdns, de tilbyder bare ikke selvvalgte opslag.

Helt rigtigt at det er mangel på vilje eller et bevist valg. TDC og Fullrate privatkunder kan uden problemer. Og jeg mente selvfølgelig at få det opsat til et selvvalgt hostname og ikke det allerede eksistrende XXXXXXX.cpe.webspeed.dk :D

Fra TDC Hostmaster:

Det er desværre ikke muligt for Yousee privat kunder, du skal i stedet have en erhvervsline for at kunne få dette.

ja noget server hosting :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P