Tilknytning af tdc Homedisk til YouSee router

Jeg har lige skiftet mit internet abonnement fra tdc til YouSee for at få større hastighed. Al min musik ligger på en tdc Homedisk som afspilles via et Sonos-anlæg. Det virkede fint, da jeg var hos tdc og brugte deres Homebox router. Men nu hvor jeg er skiftet til en YouSee router (Netdear 6250) kan jeg ikke længere få forbindelse til Homedisken på ://192.168.1.5. Er der nogen der har en løsning - eller er jeg nødt til at købe en ny netværksharddisk?

3 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg vil tro den nye router 6250 har tildelt en anden adresse. Du kan logge på router ved at gå ind på 192.168.0.1 admin/password. Tryk Network Map. Tryk på dit Sonos og du vil få den nye adresse.

Hej,

En Homedisk har fast IP-adresse 192.168.1.5.

jeg kan set det har være diskuteret før, jeg har lige brugt denne vejledning:

http://www.tech-guy.dk/#!Turn-a-TDC-HomeDisk-into-a-Zyxel-NSA310/cr7f/561445870cf25fa7fe2a76dc

og lavet min Homedisk om til en NSA310. Nu anvender den IP-adresse tildelt af routeren.

Data ligger stadig på NAS'en, under share HomeDisk.

mvh John

Det er muligvis et godt svar men jeg besluttede - af forskellige andre grunde - at dumpe HomeDisken og købe et nyt netværksdrev (Apple Time Capsule) som spiller bedre sammen med min nyligt indkøbte MacBook Pro.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)