Tidsbegrænse adgang via NetGear CG3000

• abp
  • Deltager
  • 8 kommentarer
Hej

Kan det lade sig gøre, at tidsbegrænse adgangen til Internettet for en bestemt computer, som er koblet op igennem NetGear CG3000 via YouSee?

Med tidsbegrænse mener jeg, at computeren for eksempel kun skal have adgang til Internettet mellem klokken 8:00 og 19:00 på hverdage.

På forhånd tak for svaret, og god dag.

/ Anders

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej abp og velkommen til.

Det er desværre ikke muligt. Jeg vil anbefale dig at købe din egen router (som selvfølgelig har funktionen), eller en gratis løsning - at opsætte det direkte på computeren.

Hej Emil

Jo tak for det, selv om jeg før har benyttet forum - blot ikke efter, at YouSee lod det blive til et kunde til kunde forum.

1. Hvilken en router har denne funktionalitet?

2. Hvordan kan jeg opsætte tidsbegrænsning ud på Internettet fra selve computeren (kører Windows 7 64-bit Service Pack 1)?

På forhånd tak for svaret, og god dag.

/ Anders

CG2000 tilbyder portblokering på bestemte tider af døgnet. Har dens storebror ikke noget lignende?
Hej

CG3000 kan filtrere/lukke for adgangen til internettet for særskilte PC'ere på angivet dage og tidsrum.

Hvis du f.eks. ønsker at "lukke" internettet for 1 pc alle dage mellem 22:00 - 06:00, så gør således:

1. Vælg "MAC Filtering" i menuen til højre.
  2. Vælg den pågældende enhed i listen over tilsluttede enheder eller udfyld selv felterne under "Add MAC Filter", Tryk "Add"
  3. Nu vil der nylavet filter komme ned i det nedenstående felt "MAC Filter List" hvor du, i dette tilfælde, skal sætte flueben i "Everyday" og indstille starttiden til "22 00 PM" og sluttiden til "06 00 AM"
  4. Tryk "Apply"
Håber at du kan bruge svaret....

/Lindvig

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8