Spørgsmål

Tenikerbesøg ved overgang til Coax?

Hejsa,
Jeg overvejer at springe på et 100/20 abonnement da mit 25/2 via tlfstik ikke længere dækker behovet.
Jeg kunne godt forestille mig at det kunne være nødvendig med en opgradering af mine kabeltv stik da de er fra ‘89.
Spørgsmålet er så om udgiften til dette er inkluderet eller man selv må til lommerne?
På forhånd tak :)

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Er det egen bolig eller lejet.? Om der skal ske udskiftning er lidt vanskeligt at sige, men hvis installation er så gammel er det ikke utænkeligt, det må være op til en teknikker at afgøre.
Det er et parcelhus, i et område med gigabit netværk.
Jeg kan huskede jeg engang fandt et billede af hvordan kabelstikket skulle se ud og det gør mine ikke.
Kan bare ikke finde det igen....
Omdømme 7
Badge +6
Hvordan er TV signalet, er der e.v.t. forstærkere på som ikke har returvej.?
Du taler sort ;)

Signalet er fint men ved det ene kabel stik ser det ud som om der er tilføjet en gusten gul plade, der får separat strøm, det er måske en forstærker?

Anyway, jeg har bsådan set bare brug for at vide om Yousee løser den slags uden at fakturere det videre til mig....
Omdømme 7
Badge +6
Hvor er deres afleverings punkt, de er ansvarlig dertil, alt andet er for egen regning.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis kablet/stik er YouSees ejendom, så er som regel gratis service og opdatering af antennestik. Min mor bor i parcelhus, og hun har fået skiftet stik en gang gratis. Er du medlem af en antenneforening som ejer kabler/stik, kan der være andre regler der. Vi bor i lejlighed med forening, men YouSee ejer kabler og stik, så vi har også gratis fået opdateret stik.
Radiomanden skrev:

Hvor er deres afleverings punkt, de er ansvarlig dertil, alt andet er for egen regning.

Aner det ikke, jeg må spørge Yousee
Omdømme 7
Badge +6
I lejet bolig skal der ikke betales selv hvis de tekniske installationer skal udskiftes.
Slangefar, håber du har ret 😊
Omdømme 7
Badge +6
Hvis det viser sig at kun vægudtag skal skiftes mod betaling, så er det jo ikke formuer der er på spil.
Det koster en 12-1300 for en tekniker før han har fået hånden op af lommen (7:30-16:00)
Omdømme 7
Badge +6
Skal der er udskiftning af dele/kabler/forstærker m.v. til for at det virker, og det e.v.t. ikke dækkes på anden vis en ved egen betaling, så må det jo gøres.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)