Svingende hastigheder på wifi fra 90/7 og ned til 0,5/0,1

• Deltager
  • 8 kommentarer
Efter jeg fik ændret min hastighed den 1. januar 2016 fra 50/# til 80/5 kunne jeg ikke komme op på den hastighed på wifi men med kabel var den oppe på ca 90/7, og jeg havde samtidig problemer med at blive smidt af nettet.

Kontaktede supporten flere gange og fik  skiftet min netgeat 3000 ud med en netgeat 6250 med 5GHZ da de mente det kunne løse problemet.

Dat det endelig lykkedes med supportens hjælt at få den tilkoblet nettet, hvad jeg aldrig har haft problemer med ved udskiftning af andre router, var hastigheden 65/27 da jeg havde skruet på den, og ville se om jeg kunne komme op på de 80/5.

Jreg oplevede det modsatte, kun ca 45/5, og havde kontakt med flere supportere og endelig en som kunne skrue op for signalstyrken på mit system, og det gav resultat, nu 90/7, men atter en kort fornøjelse, efter en time begyndte det at dale  og til sidst under 1/0,5.

Jeg forsøgte at skifte kanel flere gange og oplevede at jeg havde problemer med at komme på nettet selv om der blev køre fejel rettelse på systemet, kun en genstart kunne fpå min pc på nettet igen.

Efterfølgende er jeg på wifi aldrig kommet over 48/5 hvor den er indstillet til 80/5, men skrues ned på 60/25 fik jeg tidligere en hastighed der var højere 67/26 , men nu ændre den sig ikke og blive ned omk. 45/5.

Det skal nævnes at routeren står i samme rum som pcen og kun ca 1 meter fra routeren.

Jeg er virkelig ved at løbe træt og sur i det med det bøvl og tid jeg skal forsøge at få det til at virke rimeligt.

Forklaring fra Yousee, de siger at de ikke kan garanterer fuld hastighed på wifi, da det er uforudsigelig pga. andre tådløse enheder som børne alarmer mobil tlf m.m.

Mvh

Bruno Nissen

Herning

Overvejer på det kraftigste at droppe hele yousee med alt vi har hos dem og finde en mere stabil løsning

7 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har en 6250, som erstattede en Zyxel router fra Fullrate. Jeg har måttet skrue meget i 6250 for at få alle trådløse enheder til at spille med 6250. Ud fra hukommelsen (jeg er ikke hjemme lige nu).

1. Fundet en fornuftig kanal, hvor jeg bor (med Wifi Anlazyer fra Farproc til Android).

2. Slået kanal automatik fra

3. Sat kun AES på 2,4 og 5 Ghz

4. Reduceret hastigheden på 2,4 Ghz

5. Så meget som muligt på 5 Ghz

6. Vælge lav ledig kanal på 5 Ghz

Hvis man ikke slår automatikken fra vil din router hoppe rundt mellem kanalerne. Ved at sætte en fast kanal og dine naboer med automatik slået til, vil de nærmeste ikke hoppe over på den kanal du bruger. Sætter  du en fast kanal skal du dog af og til lige checke om det stadig er godt. I det mindste når du mener der kan være problemer.

Jeg har nu forsøgt at ændre til ASE på 2,4 og tjekket at kanaler ikke står på auto.

Køre på kanal 2 hvor ingen andre er for øjeblikket  ingen fra kanal 1-4 som kan forstyrre.

Da min hastighed er justeret til 80/5 kørte den kun 45/5 og justerede derfor til 60/25 og genstartede router og pc, herefter kom hastigheden på på 67/6 som er ok dog ikke perfekt.

Nu da jeg så testede viser hastigheden kun 2,70/0,16 utroligt dårligt.

yousee anbefalede tidligere en ekstern router til erstatning af den indbyggede i Netgear 6250, og forhørte mig i en edb butik,  de anbefalede en AC1900 til 1200 kr da den kunne klarer de høje hastigheder.

Jeg er dog ikke klar til at ofre de penge, da jeg synes at Yousee burde klarer problemet noget bedre.

Har talt med en nabo som oplever noget lignende. og har aldrig oplevet noget så dårligt efter jeg fik den nye router.

Har forsøgt at tilslutte den gamle og ville aktiverer den igen , ved at tilslutte med kabel og skrive yousee.dk/aktiver i browseren, som de anbefaler, men for slet ikke adgang til aktivering af den.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvad tester du med? Jeg vil anbefale, at du i første omgang bruger YouSees "egen" på hjemmesiden og flere gange med en pause i mellem. Internet er dynamisk og hastigheden svinger meget især over døgnet. Jeg bruger selv Ookla speedtest fra min android telefon, da jeg tester på meget andet end Yousees forbindelser.  Får jeg underlige resultater tester jeg igen med TDCs tester for Andriod. Lige nu får jeg kun omkring de halve af, hvad jeg har bestilt (både download og upload). TDCs tester giver et klart højere resultat end Ooklas ;-)

Hvilke forbindelse får du mellem din computer og router? (B, G, N, A, AC) Jeg har en gammel bærbar, som i starten tit lavede B forbindelser til router. Her er den rå hastighed 11 Mbit og cirka det halve effektivt.

Netgear C6250 er ikke verdens bedste router, men den er til gengæld heller ikke verdens dårligste. Jeg vil tro den svarer til Netgear R6250, som koster omkring 800-900 kr.

Det største problem jeg ser med den, er at Yousee har fjernet så meget fra den, og at mange unødvendigt tvinges til at investere i egen router og deres support spares for support af disse kunder i fremtiden. I vores ejendom er der flere med Yousee routere i bridge mode og egne routere. Det har skabt en voksende uvilje mod Yousee, og man snakker om at lave et fælles bolignet, og opsige aftaler med Yousee på bredbånd og måske på TV, ved at lave Boxer kabling. Man sparer jo køb af mange lokale routere, da man allerede har købt dem til sine Yousee forbindelser.

Jeg tester normalt med yousee egen, men også den Svenske Bredbandskollen.

Hvordan tjekker jeg hvilke forbindelse jeg bruger ? , ved vores pc kan køre med B,G,N.,

Jeg forsøge igen med at tilslutte den gamle CG3000, da jeg føler den er mere stabil, og tilsluttede den, efter nogen tid viste den forbindelse, ville forsøge at aktiverer den på yousee.dk/aktiver, men kunne ikke komme ind på siden, og alle andre sider lykkedes det heller ikke at komme ind på, trods internet forbindelsen var "OK", gik  så tilbage til c6250 for at komme på nettet igen som nu, lige nu viser testen 48,37/29,04 og har skruet på hastigheden som burde være 60/25.

Omdømme 4

Badge +3
Hvis du bruger Windows er der i højre nedre hjørne er en række (tray) ikoner. En af dem viser sikkert din wifi forbindelse. Hvis du bevæger musen hen over ikonet for du en række informationer. Siger den 11 Mbps/Mbit er det B, siger den 54 er det G, over 54 er det N.

Jeg har ikke prøvet at skifte Yousee router.

Din hastigheds måling er tegn på forbindelsen er i orden. Jeg vil anbefale, at du bliver på den nyere 6250, og satser på 5Ghz mulighed i den. Meget gammelt udstyr kan faktisk køre 5Ghz med A standarden, selv om man ved nykøb bør sikre sig det kan køre AC (og på sigt AD).

Jeg bruger selv en vel 5 år gammel HP bærbar, og den kører fint på 5 Ghz med en A forbindelse.

Hej igen.

Synes ikke helt jeg kan finde det ifg. din vejledning i windows ikonet wifi, men da jeg køre windows 10, fandt jeg noget med wifi i netværket som viser div. oplysninger og kan se jeg har en hastighed på 65 Mbps. Så det må være N jeg køre på netkortet og router.

Men men igen , hvordan får jeg indstillet routeren til kun at vælge 5 ghz. ??

Har overvejet en Linksys EA6900 der kan sende 13 mbps som de lige nu sælger ved Elgiganten til 799kr har se den til andre priser 1200 og 1700 kr. En test jeg læste om den virkede meget positivt.

Har du eller andre noget erfaring med den. ? 

Omdømme 4

Badge +3
På Windows 10 er der vist ligesom nogle kvart cirkler oven på på hindanden mod venstre eller højre øvre hjørne i ikonet. Jeg kører selv Linux (Debian), og har ikke meget erfaring med Windows 10 endnu.

Din router 6250 sender forskellig ID på de 2 frekvenser. Det på 5 Ghz hedder typisk "et eller andet understreg 5 ghz". Du vælger på din computer hvilken ID og dermed hvilken frekvens du vil forbinde på. Kan din computer (og andet udstyr) køre A eller AC standarden kan det forbinde på 5 Ghz. Inde i router kan du se rette ID til noget fornuftig. Fra Yousee side var det vist noget tilfældigt, da jeg fik den. Jeg har altid brugt min nuværende hunds navn ;-)  

Din 6250 kan også køre op til 1,3 Gigabit med AC standarden. Jeg prøvede at forbinde med fruens tablet og fik en 835 Mbit forbindelse pænt langt fra routeren. Rækkeviden på 5 Ghz er desværre ikke så lang, men man kan købe AC extendere, som bare sættes i en stikkontakt til omkring 200 kr. 

Fordelen ved at købe egen router er, at man normalt får en række i dag rimelig standard ting, som f.eks. gæstenet (du kan lade gæster bruge din forbindelse, uden de kan kigge på andet på dit net), QOS (man kan styre hvad, som skal have forskellige hastigheder på forbindelsen), tidsstyring af børns internet forbrug. Alle 3 nævnte ting har sikkert været til stede i C6250, men Yousee har valgt at slå det fra :-(  

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)