Svar på "Spørg os om YouSee Bredbånd med 300Mbit"

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints YouSee_BB har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

Det var nogle rigtigt gode spørgsmål, I fik stillet i går, og uden videre fanfare kommer her vores svar:

@AndersLund  skrev:

Hej YouSee,

Jeg er en af dem, som desværre ikke har fået adgang til 300 Mbit endnu, så det store spørgsmål er selvfølgelig: Hvornår kan jeg få det? 
Har i en oversigt, som kan vise hvornår de enkelte områder forventes at få 300 MBit?
Jeg bor på Horsekildevej i Valby - hvis i ved hvornår jeg kan forvente adgang. Man rammer vel ind i 100 Mbit loftet nogle gange. 

Mvh
Anders

Hej Anders

Valby får 300 Mbit i løbet af andet halvår. Vi kan desværre ikke komme det tættere lige nu, da opgraderingen til 300 Mbit planlægges sammen med øvrigt arbejde i nettet, hvilket hele tiden optimeres. Men vi arbejder ud fra betragtningen om, at flest muligt skal have mulighed for 300 Mbit hurtigst muligt.

http://yousee.dk/300mbit.aspx kan du skrive dig op til at få en mail, når 300 Mbit når ud til dig.

Mvh Christian

@svindler  skrev:

Ifølge Version2 leverer i 300Mbit til en tredjedel af kunderne og planlægger 1 Gbit til næste år (http://www.version2.dk/artikel/yousee-vil-levere-1-gigabit-internet-gennem-coax-nettet-i-2016-104614...

Jeg har 100 Mbit, og kan ikke finde noget sted, hvor der står, hvornår jeg kan opgradere.

Er der noget sted, hvor vi kan følge med i udrulningsplanerne?

Hej Svindler

Udrulningsplanen afhænger af det øvrige arbejde i nettet, så vi kan ikke være særlig præcise med enkelte lokationer. På http://yousee.dk/300mbit.aspx kan du skrive dig op til at få en mail, når 300 Mbit når ud til dig.

Mvh Christian

@jonasdj skrev

Hej

Jeg vil sindsyg gerne snart have 300 MBIT.. hvornår kan jeg det?? bor i Gørtlerporten i Hvidovre.

Hej jonasdj

Hvidovre får 300 Mbit i løbet af andet halvår. Vi kan desværre ikke komme det tættere lige nu, da opgraderingen til 300 Mbit planlægges sammen med øvrigt arbejde i nettet, hvilket hele tiden optimeres. Men vi arbejder ud fra betragtningen om, at flest muligt skal have mulighed for 300 Mbit hurtigst muligt.

http://yousee.dk/300mbit.aspx kan du skrive dig op til at få en mail, når 300 Mbit når ud til dig.

Mvh Christian

@frydendal skrev 

Hvad er uploaden på 300Mbit?...

Hvornår kommer disse hastigheder i Glostrup/Hvissinge

/Frydendal

Hej Frydendal

Uploaden er 60 Mbit. Vi kan ikke tilbyde Bland-Selv på produktet, da vores nuværende teknologi ikke understøtter højere upload og Bland-Selv derfor ikke giver mening.

Glostrup får 300 Mbit i løbet af andet halvår. Vi kan desværre ikke komme det tættere lige nu, da opgraderingen til 300 Mbit planlægges sammen med øvrigt arbejde i nettet, hvilket hele tiden optimeres. Men vi arbejder ud fra betragtningen om, at flest muligt skal have mulighed for 300 Mbit hurtigst muligt.

Mvh Christian

@happyman1976 skrev: 

desværre ingen bland selv .

Hej Happyman1976

Vi kan ikke tilbyde Bland-Selv på produktet, da vores nuværende teknologi ikke understøtter højere upload og Bland-Selv derfor ikke giver mening.

Mvh Christian

@Henrik_T skrev:

Lancering i Roskilde.?
planer for bland selv på 300Mbit ( evt blot til max den kan trække 200/160 ( eller sådan noget )?
Mulighed for allerede nu at opgradere modem og få glæde af AC ?
Mulighed for Fast IP

Hej Henrik_T

Roskilde får 300 Mbit i løbet af andet halvår. Vi kan desværre ikke komme det tættere lige nu, da opgraderingen til 300 Mbit planlægges sammen med øvrigt arbejde i nettet, hvilket hele tiden optimeres. Men vi arbejder ud fra betragtningen om, at flest muligt skal have mulighed for 300 Mbit hurtigst muligt.

Vi kan ikke tilbyde Bland-Selv på produktet, da vores nuværende teknologi ikke understøtter højere upload og Bland-Selv derfor ikke giver mening.

Der vil fra 1. april mod en engangsydelse på 299,- kr. være mulighed for at opgradere dit modem/router.

Fast IP kan tilkøbes for 49 kr. pr. måned.

Mvh Christian og Martin

@majah skrev:

For at netværksudstyr(ledninger og stik) skal være op to date til en 300Mbit forbindelse, hvor nye skal disse så være, for at der skal være en chance for, at forventningerne til en 300 Mbit forbindelse kan blive indfriet?  

Hej Majah

Her er en række gode råd for at du får mest mulig hastighed ud af et 300 Mbit abonnement.

• Trådløs forbindelse vil kun teoretisk kunne opnå 300 Mbit/s, selvom vores modem C6250 understøtter den trådløse (Wifi) standard 802.11ac. Denne standard kan under særligt gunstige forhold give en hastighed på 2-300 Mbit.
  • Vi garanterer ikke 300/60 Mbit/s via trådløs forbindelse, kun kablet.
  • Der skal bruges et ethernetkabel af typen category 5e eller højere.
  • Netværkskortet i din device/PC skal understøtte 300 Mbit/s, dvs. typisk et kort med mulighed for 1 Gbit/s. Nogle netværkskort understøtter hastigheder op til 100 Mbit/s, hvilket altså er utilstrækkeligt. Vi anbefaler at installerede drivere til netværkskortet er opdaterede.
  • Internetforbindelsen må ikke bruges til andet hvis 300 Mbit skal opnås. Dvs. andre programmer (fx firewall, Dropbox etc.) eller andre devices (fx NAS, konsoller, switch), skal deaktiveres.
  • Din device/PC skal tilsluttes i det stik hvor YouSee’s kabel kommer ind i dit hjem. Coaxledninger og evt. samlinger i hjemmeinstallationen kan være udsat for forstyrrende indstråling.

Mvh Christian

@JR skrev

Hvordan bestiller jeg 300Mbit

Hej JR

yousee.dk/bredbaand skal du klikke på den blå kasse og indtaste din adresse for at se om du kan få 300 Mbit. Eller ringe til 70 70 40 40 og hør.

Hvis 300 Mbit ikke er nået ud til dig endnu, kan de på http://yousee.dk/300mbit.aspx skrive dig op til at få en mail, når det sker.

Mvh Christian

@hyllested  skrev

300 Mbit lægger jo til mange enheder på. Hvilken erfaring har I med netværksudstyr hos brugeren? Altså er der nogle routere, der er bedre/dårligere end andre? Hvad skal man se efter?

Hej Hyllested

Vi kan varmt anbefale Netgear C6250 som følger med når man køber eller opgraderer til 300 Mbit. Routeren understøtter AC1600 standarden med 3x3 antenner på 5 Ghz og vil derfor være mere end rigeligt for de fleste.

Generelt kan der være mange lokale forhold der spiller ind på den trådløse dækning i hjemmet, og vi kan ikke garantere 300 Mbit over Wi-Fi, men vi har ved flere tilfælde målt over 200 Mbit.

For bedst at sikre de 300 Mbit kræver det, at man anvender en kablet forbindelse med gigabit LAN kabler, samt at enhedens netværkskort understøtter gigabit LAN og at driverne er opdateret. Det samme gør sig gældende hvis man anvender andet udstyr fx switche o.lign. Læs i øvrigt mere her http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand.aspx

@explodedk  skrev:

hvordan kommer bland selv til at virke med 300mbit. kan man vælge højere upload eller er bland selv helt sløjfet?

stofa har med deres seneste opgradering fjernet fairuse grænsen, gør i det samme?

vil der komme nye modems til de kunder der får 300mbit? jeg synes ofte mit modem choker når den skal yde Max idag på 100mbit.

Hej explodedk

Teknologien i Docsis 3.0 standarden gør at vi ikke vil garantere højere upload hastigheder end 60 Mbit, derfor er der ikke Bland Selv på 300 Mbit

Der er fra 1. april heller ikke fair use os YouSee.

Og kunder der køber eller opgraderer til 300 Mbit vil få vores nyeste modem/router medmindre de allerede har den.

@Moggi  skrev: 

Er det korrekt at jeg mister min adgang til Yousee Play Musik hvis jeg opgraderer til 300Mbit medmindre jeg bestiller Yousee+ eller Yousee Mobiltelefoni også?

Jeg har i dag 100/20 og adgang til Yousee Play Musik.

Hej Moggi

De er korrekt, at der ikke er YouSee Play Musik med i 300 Mbit. Til gengæld er der YouSee Play Tv & Film, som er adgang til Live-tv (tidligere Web-tv), Tv-arkiv og Start Forfra på YouSee Play samt et udvalg af film og serier.

YouSee Play Musik er inkluderet i mange YouSee Mobil abonnementer og i YouSee Plus.

...Og dermed takker vi af for denne gang. Det har været rigtigt godt at se den store interesse for 300mbit, og vi har i hvert fald fået et par ting at tænke over. 

Vi håber at I alle har fået svar på jeres spørgsmål, vi skrives ved!

Venlig hilsen

Vibeke, Martin og Christian.

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$