Spørgsmål

Streaming i UltraHD/4K

Hej, Jeg har fornyligt købt et LG C8 TV og havde set frem til at kunne se både Netflix og Amazon Prime i Ultra HD kvalitet gennem de indbyggede apps. Jeg har derfor investeret i Netflix Premium (Amazon streamer det meste i 4K uden ekstra udgift - watch and learn Netflix...).

Jeg har en 300 / 6o Mb forbindelse så internethastigheden burde ikke være noget problem overhovedet (minimumshastighed ifølge Netflix skal være på 25 Mb/s).

Det ser da også helt fantastisk ud i 4K opløsning med Dolby Vision og HDR og det hele. Men her kommer problemet: Kvaliteten svinger utroligt meget - i løbet af et typisk afsnit af en serie som streames i 4K vises den reelt kun i bedste opløsning 30-40% af tiden.

TV'et er forbundet via wifi, men jeg bruger typisk ikke nettet til noget, når jeg streamer film eller serier.

Hvad kan jeg gøre for at få et mere stabilt 4K? Kan det betale sig at tilslutte et LAN-kabel fra modem til TV'et eller er det modemmet eller forbindelsen fra Yousee der er problemet?
Hvad er jeres erfaringer?

3 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +2
Det kommer jo an på om Wifi kan levere den nødvendige båndbredde, der hvor du bor. Det kan ikke skade, at lave en test med et LAN-kabel og se om problemer løses.
gicl.dk skrev:

Det kommer jo an på om Wifi kan levere den nødvendige båndbredde, der hvor du bor. Det kan ikke skade, at lave en test med et LAN-kabel og se om problemer løses.

Jeg vil selvfølgelig helst slippe for kabel, da der er så rigeligt med el- og antennekabler der flyder i huset, men det skal nok lige prøves af.

Hvordan ved jeg om modemmet/wifi kan levere den nødvendige båndbredde? Jeg går da ud fra, at det modem, som Yousee leverer kan leve op til den båndbredde, jeg betaler for? Modemmet står i samme rum som TV'et, så der burde ikke være noget som 'blokerer' for signalet, hvis det er det, du mener?
Omdømme 4
Badge +2
Mortron skrev:

Modemmet står i samme rum som TV'et, så der burde ikke være noget som 'blokerer' for signalet, hvis det er det, du mener?

Problemet med Wifi er støj. Hvis der er meget anden kommunikation på samme frekvens, så vil det give mindre båndbredde. Nu lyder det til at du bor i et hus, så det er ikke sikkert det er et problem. Personligt har jeg dog erfaring med andre støjkilder, f.eks. mikrobølgeovne og støvsugere...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)