Spørgsmål

spørgsmål om ping test

Jeg kører et ping test program, hvor jeg tester ping fra google.com 1000 gange med 1 sekunds mellemrum

Jeg får "request timed out" i 3% til 10% af forsøgene

er det rimeligt?
findes der en lokal server at køre ping test op imod?

udstyr:Sagem 3890, 100/20mbit

6 Kommentarer

Du kan evt. prøve at pinge TDC's DNS-servere på 193.162.153.164 eller 194.239.134.83.
Hvis det også giver fejl, kan du prøve gateway-adressen på din router.
Hvis det så også giver fejl, er det din egen opsætning det er galt med.

Er det via trådløst eller kabel?

Jeg havde selv samme type problem da min pc var koblet til en Sagem 3686 gennem en almindelig switch, og ingen problemer hvis den var koblet direkte til routeren.
En anden switch gav også problemer, men med en ny router (Sagem 3686v2) virker det fint.

Jeg har ikke selv problemer med at pinge google.com.
Testen sker via kabel.

Time out : 600msec.
Number of ping: 1000
send buffer size: 32 bytes

ip address min msec max msec avg msec %
193.162.153.164 10 104 14 2,7
194.239.134.83 9 96 13 1,5
192.168.0.1 1 3 2 0

så det ser ikke ud til at der er noget galt med min opsætning

hvorledes tester du?
Jeg bruger en almindelig ping-kommando: ping -n 1000 -w 600 google.com

Da du skrev op til 10%, testede jeg kun 100 pakker, for så burde der statistisk set komme fejl, men jeg fik ingen. Nu har jeg så testet med 1000 pakker, og får:
Ping statistics for 216.58.209.110:
Packets: Sent = 1000, Received = 996, Lost = 4 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 29ms, Average = 19ms

Jeg skal dog ikke sige, om tidspunkt på dagen betyder noget. "Overthere" er man jo nu vågnet op, og trafikken mod serveren stiger derfor betydeligt, så jeg ved da ikke, om jeg i morgen tidlig vil få lavere antal fejl.
Omdømme 5
Badge +4
Hej
Tabte ping betyder absolut intet. IP protocollen kan sagtens klare udfald. Du kan opleve det som at en side loader lidt langsommere, og så skal det være flere i træk der svigter, men hvis du ellers ikke har problemer med at bruge nettet er der intet at være nervøs for. Højere antal datapakker der bliver tabt, kan dog influere på f.eks. online spil (vil som spilleren opleves som lag, eller hak i bevægelsen). IP protokollen er så "sikker" at en bruger ikke vil opleve fejl selvom man tage ledningen fra et stik i en switch, og sætter over i et andet stik. tager måske 1 sek. eller hvis der er mange ledninger et par sekunder. Det har jeg gjort mange gange :)

Venlig Hilsen
Brian
Google dropper ping-pakker som det første, hvis der er pres på. Så de går ikke nødvendigvis tabt hos dig. Du kan også prøve ping.tdc.dk.
Omdømme 5
Badge +4
Hej igen.
Det er ikke tabet af ping pakker der er kritisk, det er pingtider. Hvis vi tager 2 scenarier:
1. Du har ping tider der ligger nogenlunde fast på 10-15 ms og du har 10% tab af ping pakker
2. Du har varierende ping tider der ligger på 500-700 ms og 10% tab af ping pakker
3. Jævnligt stiger pingtider fra 10-15 ms op til 500-700 så 900-1000 og så sker der tab af pakker

Hvad skal man være opmærksom på i de obvenstående scenarier:
1. No Problem Glem det.
2 Der er nok et eller andet der sløver forbindelsen mellem endepunkterne. Se på det senere, kan være den server du vil have forbindelse til er overbelastet, hvis tiderne er det samme uanset hvilken server du pinger, Især hvis linjen føles langsom, har udfald og lign. fejlmeld til Yousee
3. samme som 2.

Ping er et udmærket fejlfindingsværktøj. MEN man skal ikke blindt se på om ping går igennem eller ej. Det hele hænger sammen på nettet. Hvis der f.eks er meget belastning på din linje (Streaming af Netflix, Online Backup osv.) VIL der være lange svartider i ping. Men hvis du ikke har andet end din enhed du pinger fra (HUSK: Hvis din enhed er i gang med noget f.eks. updates, beregninger osv. kan det have STOR indvirning på ping!) og stadig har lange svartider til flere servere (ALDRIG kun teste til en server, og helst test til en server der står i nærheden. Test din hastighed med Speedtest.net. Den laver også Pingtest, på en lokal server. Men husk den server kan også være belastet..) og langsom linje KUNNE det indikere en fejl. Eller bare en overbelastning af Yousee netværk f.eks. Så Ping kan IKKE stå alene!

Venlig Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)