Svar

Specs på Sagem Fast 3890

Hej,

Jeg har lige bestilt en Sagem Fast 3890 hos Jeres kundeservice, men kan ikke finde nogle som helst spesifikationer på den?? Jeg ved at den forsynes fra antennestikket, og at jeg har 4 udgange på bagsiden af den.
Er det duel-band?? (2,4GHz og 5 GHz???)
Hvor meget kan jeg hive igennem routeren?? (Og på de forskellige bånd???)
Er de 4 udgange gigabit???
icon

Bedste svar af Radiomanden 7 marts 2017, 11:21

Du kan prøve at Google og se hvad der kommer frem. Det er det nyeste og indtil videre bedste Modem fra You See.

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Her er en oversigt på Modemmet. https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/opsaet-dit-yousee-bredbaand/sagem-3890
Har det selv.
Der står da ikke noget om det jeg spurgte om ??
Omdømme 7
Badge +6
Det er det nye Gigabit modem, det har som de øvrige seneste også Dual band Wi-Fi.
Hvor har du læst det??

Hvor meget kan jeg trække igennem de 2 bånd ??
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har en 100/20 forbindelse, får 96/25 ud af det på Wi-Fi.
hvor meget hiver du igennem, med kabel i??
Omdømme 7
Badge +6
Jeg bruger ikke kablede forbindelser.
Men der findes altså ikke et sted hvor jeg kan læse mere om routeren ??
Omdømme 7
Badge +6
Du kan prøve at Google og se hvad der kommer frem. Det er det nyeste og indtil videre bedste Modem fra You See.
Omdømme 4
Badge +5

Sagemcom DOCSIS 3.1 media gateway can operate simultaneously DOCSIS 3.1 and DOCSIS 3.0 32x8. It includes the last generation Wi-Fi 4*4 11ac wave 2 for 5GHz, 4*4 11n for 2.4GHz, and implements MU-MIMO advanced Wireless technology.

Sagemcom pressemeddelelse

Det er sgu cool at den ar wave 2 og MU-MIMO.

Sørgede lige for at min mor fik en til hendes 25/5 Mbit – den er super :cool:
Hej,

Jeg har et Sagem 3890 modem, der ikke kan virker når der i bridge mode. Jeg ønsker at have det i bridge mode, idet jeg har et netgear nighthawk modem, der er bedre end Sagem modemet. Hvis man sætter sagem 3890 modemmet op som almindeligt modem, og mit eget netgear nighthawk i Access Point mode, får man så det samme resultat?
Omdømme 7
Badge +7
Du må vælge mellem 2 muligheder:

1. 3890 skal være router og din Nighthawk være "access point"

2. 3890 i "bridge mode" og på den måde kun være modem. Du kan så bruge din Nighthawk som router.
Hej Slangefar,

Mange tak for dit hurtige svar. Kan se at mit spg ikke var helt skarpt formuleret. Bridgemode virker ikke, så jeg overvejer den anden løsning. Er den lige så god?
Omdømme 7
Badge +7
Mange kører fint med 3890 i "bridge mode". Jeg overvejer det også, da den nuværende software på 3890 er alt for ringe. Har du kabling i din bolig er et "access point" en oplagt mulighed.
super, jeg vil gøre i AP mode - passer fint idet ved Bridgemode virker modemet ikke :D
Kæmper med et 3890 og har lige fået sat det i Brigde Mode for at få en IP telefon Router på.
Kan ikke så meget andet med mindre jeg sætter en Wifi router i enden på den. Det var så ikke lige det jeg ville. Bot have min IP Router til at snurre.
Kan nu mærkelig nok IKKE få kontakt til routeren via http://192.168.0.1/ gætter den kører på en anden IP adresse - vil gerne ind og ændre tilbage fra Brigde Mode. Tips modtages gerne,
Har prøvet at resette med en kuglepen i bunden, men den er stadig i Bridge Mode HM.
Den er jo timer om at reconnecte til Internettet - Ikke imponeret.
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker er IP adressen 192.168.1.1 i "Bridge mode".
Desværre, den prøvede jeg noget af det første. no resons.
Undrer over at den ikke vil gå i fabriksmode (altså ikke bridge mode) ved reset.
Omdømme 3
Badge +1
I bridge mode er adressen 192.168.100.1
Bingo Sigvard. Det virkede.
tak for hjælpen til at komme tilbage .
Back to base, men. Jeg forstår, at der ingen manus er, at USB stikket er blokeret, men det ser også ud til at IP telefoni delen blot er i view mode. Man kan ikke taste ens eksterne IP telefoni leverandørs data ind ?
Omdømme 5
Badge +4
Hvis du har en anden udbyder af IP telefoni end Yousee, skal dine oplysninger indtastes i din IP telefoni enhed. Din IP telefon enhed vil i det tilfælde kun være en enhed, som enhver anden enhed der er tilsluttet dit netværk, og kontakter en ekstern IP-adresse (Din IP telefoni udbyder), og evt. sender brugernavn og password til din IP telefon udbyder, så din Telefon kan få forbindelse. Det er ikke anderledes end hvis du havde f.eks. en playstation3 der skal have kontakt til playstation network. Vær opmærksom på at det måske også er nødvendigt at åbne porte i din router hvis din Telefon skal virke, Det er jo udbyder der "kontakter" din enhed hvis du bliver ringet op.

-Brian
Det er rigtig Brian, men det ser ud som denne funktion er disabled inde under Admin.
Jeg har alle oplysninger men det ser ud til det kun er read only (Yousee lægger ind). Det kører på en separat IP telefoni router, men den virker her tilsyneladende kun, hvis Routeren står i Brigde mode (virkede fint i går). Eller hvis jeg får åbnet en port til opkaldet. Virker fint på min TELENOR kobber baserede net router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)