Spørgsmål

Software fejl på SAGEMCOM 3890 vFAST3890_TDC_50.10.12.T0

Omdømme 1
I følge YouSee teknikker er der en kendt, nu accepteret og (måske??) eskaleret software fejl i ovenstående modem, som bl.a. kan resultere i udfald på linjen, der kun kan udbedres ved at genstarte modemmet!

Jeg har oplevet at ping stiger voldsomt når der uploades meget og efter noget tid falder linjen helt ud på indad gående porte, så tilgang til hostede services gå ned. Eneste løsning er at genstarte modem.

Jeg kører i bridgemode og bruger KUN kablet gigabit på cat.6 i hele huset.

Vil YouSee evt. ligge en status på hvornår der forventes en ny firmware klar og/ eller når den er lagt på, så vi kan teste.

Hardware: FAST3890V2 Rev:V2.0
Software: FAST3890_TDC_50.10.12.T0

14 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +2
Sagem routerne er notoriske til at smide forbindelserne... Prøv evt. at få opgraderet til et 3890V3.
Omdømme 7
Badge +6
Det er et godt stykke tid siden at der her har været det problem, nogle måneder i hvertfald.
Omdømme 7
Badge +7
YouSee har lige rullet softwaren tilbage fra FAST3890_TDC_50.10.15.T4 til FAST3890_TDC_50.10.12.T0 på vores 3890 V2.
Omdømme 1
Det ville være rart hvis man lige som i "gamle" dage kunne vælge at få et "rent" modem der kun konverterede fra fiber/ coax til RJ-45 og sendte alt igennem. Så kunne man selv sætte sig eget udstyr på og styre tingene der fra 🤔
Omdømme 1
gicl.dk skrev:

Sagem routerne er notoriske til at smide forbindelserne... Prøv evt. at få opgraderet til et 3890V3.

Har prøvet og hvis YouSee butikkerne i nærheden af mig har et V3 liggende, så kan jeg tage derned og prøve at ombytte. Så dem skal jeg lige have ringet til og så må vi se om det kan lade sig gøre 👍
Jeg oplever præcis de problemer med det modem, vi spiller online og så kommer der en masse udfald på forbindelsen og vi betaler altså 750 Kr for en 1000/500 Mbit forbindelse. Vi kan ikke hoste vores egen spil server da forbindelsen er så ustabil. Vi har endda skiftet min ekstern Router ud med en ny og det er det samme. VI har fået geninstalleret softwaren på Sagem Modemmet men det hjælper ikke noget som helst. Er der nogen løsning? Eller er der et andet modem fra yousee der ikke har disse problemer?
Slangefar skrev:

YouSee har lige rullet softwaren tilbage fra FAST3890_TDC_50.10.15.T4 til FAST3890_TDC_50.10.12.T0 på vores 3890 V2.

Hvordan for jeg rullet tilbage til en tidligere software udgave?
Omdømme 7
Badge +6
Det skulle gerne ske automatisk, er SWen da ikke skiftet.?
Jamen det kan da ikke ske automatisk, for modemmet er i bridge mode endnu. Og er sikker på at hvis man ruller tilbage til en anden firmware så skal den vel sættes i bridge mode igen ? :-)
Omdømme 7
Badge +6
Det vedrører ikke SWen.
Omdømme 7
Badge +7
Du kan logge ind i din router i bridge mode på adressen 192.168.100.1 Her kan du se om du er rullet tilbage. Ellers slukker du og tænder routeren i første omgang. Sker det stadig ikke kan support på 70 70 40 40 tvinge en opdatering af din router.
Omdømme 7
Badge +7
Der har været et livligt salg af Netgear C6250 på bl.a, Den Blå Avis. Dette skyldes problemer med Sagemcom 3686 og 3890. Sidst jeg kiggede (noget tid siden) var der 8 til salg. C6250 kan kun køre op til 300 Mbps ned. Kan ikke huske hastigheden op, men der var 4 kanaler op ,og det så vist omkring 60 Mbps. Jeg savner mit C6250 og køber nok et brugt, hvis ikke YouSee snart får styr på 3890. Vi skal nu på relativ kort tid i gang med vores fjerde forsøg med 3890.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har et 6250 på lager.
Men i mit tilfælde er jeg nød til at bruge en sagem fast modem da jeg kører med højest mulige hastighed tilgængeligt fra Yousee :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)