Spørgsmål

Smider forbindelsen

Hey,

Af mangel på svar andre steder, prøver jeg nu her.

Jeg har følgende problem:

Pudsigt, efter opgradering af centralen til docsis 3.1, mister jeg spontant forbindelsen til internettet 3-10 gange om dagen, mellem 1-10 minutter af gangen.

Jeg startede med at få problemet med den gamle CG3200 fra Netgear. Efter at mistænke routeren for at være problemet, fik jeg tilsendt "rumskibet", som desværre ikke har løst noget som helst.

Baggrund: Sagem routeren, kører i bridgemode, med wireless slået fra. Selv kører jeg en EdgeRouter 4 fra Ubiquiti, og 2 UniFi AP's til WiFi.

Jeg ringede til support, som foreslog en løsning der var at de ville ændre kanalerne på mit WiFi på sagem modemmet, og ændre SSID på både 2,4 og 5 GHz båndene.

Jeg prøvede at forklare medarbejderen, at det ville være pointløst, eftersom at routeren ikke broadcaster WiFi, og for øvrigt er slået i bridgemode, men never the less, var det hvad han gjorde.

Routeren genstartede, og problemet består. Total spontant, på forskellige tidspunkter af døgnet, i varierende tid, og antal af gange - ryger forbindelsen. Jeg kan ikke pinge Google, Yousees DNS eller andet.

Nogle gange, kommer det igen 2 minutter efter, uden at routeren smider up/downstream - andre gange gør den. Nogengange kommer forbindelsen ikke tilbage, før jeg fysisk har taget strømmen fra routeren, og genstartet den - hvilket virkelig er irriterende når man ikke er hjemme, og hele setup med egen cloudserver og NAS bliver utilgængeligt.

Hvad kan jeg gøre for at finde ud af hvad problemet er? Når problemet opstår så spontant, og jeg meget sjældent vil kunne nå at få fat i support mens problemet er der, er jeg ved at løbe tør for muligheder.

4 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +2
Der skyldes med stor sandsynlighed støj og forstyrrelser i coax nettet. Vi har nøjagtig samme setup og det kører problemfrit.

Support er en joke. Bed dem om at oprette en fejlsag og så en teknikker ud.

Du kan logge ind på Sagem via 192.168.100.1 og under connection se hvor mange fejlpakker routeren behandler. Det burde give dig en indikation.
Med hensyn til fejlpakker gætter jeg på det er uncorrectable codewords - som ser således ud.

Jeg gætter på det er småskidt :P

Omdømme 4
Badge +2
Irontoe skrev:

Med hensyn til fejlpakker gætter jeg på det er uncorrectable codewords - som ser således ud.

Jeg gætter på det er småskidt :P

Det er afgjort en kandidat til fejlmelding. Vi har også uncorrectable codewords hos os, men slet ikke i et omfang som hos dig. Vi har haft teknikker på 14 gange, da fejlen kommer periodisk og YouSee ikke evner at finde og løse problemet 😕 Har fundet ud af, at hvis vi holder båndbredden til 100 Mbit/s, så er det næsten stabilt. Vi havde 1000 Mbit/s og der var det helt håbløst.
Omdømme 4
Badge +6
Hej Irontoe

Hvis forbindelse forsvinder i kortere eller længere tid, så kunne det godt tyde på, at der er noget galt på linjen. Derfor er det umiddelbart noget, der skal fejlmeldes. Det kan godt ske, at man fra supports side vil forsøge nogle ting, men virker det ikke, så vil vi oprette en fejlmelding.

Jeg vil derfor anbefale dig at tage fat i dem på ny, så der kan blive oprettet en sag på det og få en tekniker på sagen.

Stefan, YouSee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P