Skifter automatisk kanal (trådløs)

Hejsa.

Jeg er på ingen måder teknisk begavet, men jeg har da fået sat mine kanaler på henholdsvis 13, og 112 (5ghz), da det er her der er mindst interference, og derfor fuld hastighed.

Så langt så godt.

Jeg oplever dog at modemmet til tider stiller disse kanaler til andre kanaler (kan jeg se i routerens setup og i et medfølgende program til mit TP-Link trådløse kort), typisk kanal 6, og 64.

Andre gange stilles de til automatisk.

Er der nogen af jer der har svar på hvorfor dette sker?

Både Wifi navne og kodeord bliver gemt, det er kun kanalerne der skifter lidt rund.

Jeg har den hvide router, netgear C6250 :D

2 Kommentarer

Troede jeg fik det løst ved at skifte standard kanaler inde på "mit bredbånd>wifi" , på mit Yousee.

Men på trods af dette, så ryger modemmet alligevel over på kanal 48, som ikke er en god kanal her.

Jeg forstår ikke rigtig hvordan jeg får modemmet til at blive på kanal 108, når nu jeg båede skifter det manuelt på yousee, og i routerens indstillinger...men irriterende er det at den bliver ved med at ryge tilbage på en dårlig kanal.

Hej

Det er fordi du har en lukket konfiguration ved Yousee. Dvs at du kan godt ændre opsætningen i modemmet, men yousee downloader automatisk den oprindelige opsætning til modemmet igen. Jeg mener det er en gang i døgnet.

Det kan løses ved at du ringer til Yousee og beder dem om at lave det om til en åben konfiguration. Derefter kan du selv bestemme indstillingerne i modemmet uden de ændres igen.

mvh

Lars

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)