Spørgsmål

Skifte modem

For 7 dage siden tilsluttede jeg nyt modem Sagem 3890 v2 og har mange problemer (wifi fail med iphone 6s, langsomt og ustabilt internet, taber 5Ghz band). Jeg vil gerne skifte forbindelse tilbage til det gamle modem Sagem 3686 (de siger begge f@st, 🤔), kan jeg bare hive YouSee cable ud af 3890 og ind i 3686 igen, eller bør jeg få et nye aktiveringskode fra YouSee. Jeg ringer ikke til dem pga af lang ventetid.
Tak i forvej for svar.

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal ikke have en ny aktiveringkode. Det er altid den samme for den enkelte kunde. Har du forlagt din kode, skal du desværre ringe til YouSee på 70 70 40 40 og få den igen. Du kommer ikke uden om aktivering ved skift af router.
Tak, jeg har stadig min aktiveringskode. Pudsigt nok da jeg forbinder det nye 3890 kører det bare uden at spørge om kode. ) YouSee havde heller ikke sendt mig en kode (måske fordi jeg ikke er ny kunde) før jeg selv bedt om det fra Support.
Omdømme 7
Badge +7
Der er af til problemer med aktiverings portalen, men det er vist første gang jeg hører om en, som kunne slippe uden om aktivering af ny router.
Har du den rigtige hastighed med 3890?
Min abonnement er 50/10 Mbits, hastighedstest for det gamle modem 3686 ligger omkring 40 download. Det nye (3980) giver lavere hastighed ( midt i 30s) som bliver være og være og taber den 5Ghz band. Nu har jeg skiftet tilbage til 3686 og min iphone har wifi igen. Ved ikke hvorfor YouSee sender 3890 som ikke virker optimalt.
Omdømme 7
Badge +7
Nej, os med 3890 har den del udfordringer. Jeg tror YouSee gerne vil kunne sige til politikerne, at en masse danskere kan få gigabit, hvis de vil (det er kun muligt med 3890). YouSee er derfor meget rundhåndet med 3890. Har en ven med 3686, som kører fint og han er glad for.
Omdømme 3
Slangefar skrev:

Du skal ikke have en ny aktiveringkode. Det er altid den samme for den enkelte kunde. Har du forlagt din kode, skal du desværre ringe til YouSee på 70 70 40 40 og få den igen. Du kommer ikke uden om aktivering ved skift af router.

Har man brug for at aktivere nyt udstyr via aktiveringsportalen, behøver man ikke nødvendigvis at have sin aktiveringskode.
Man kan også bruge sit Yousee login og password.
Mht. til modem så har jeg et Sagemcom 3686 v2, der er i bridgemode, og på en 100/100 forbindelse får jeg 114/114, så det spiller bare 😃

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)