Spørgsmål

Signalet i dit kabel-tv-stik er ikke tilstrækkeligt stærkt

Hejsa,

Jeg har coax forbindelse og haft den kørende i mere end et år uden de helt store problemer. For at forebedre wifi dækningen har jeg været i gang med at eksperimentere med at sætte en router bagved det Netgear C6250 modem jeg har fået fra YouSee.

Projektet er dog lidt strandet ved at jeg ikke kan aktivere min forbindelse igen (for at få den nye router registreret). Når jeg prøver at aktivere får jeg en meddelse om at "signalet i dit kabel-tv-stik er ikke tilstrækkeligt stærkt". Det får jeg på trods af at modem sidder hvor det hele tiden har gjort og er kørende uden problemer.

Det virker lidt til en spærring som reelt ikke burde være der. Nogen ideer til hvordan jeg omgår det så jeg kan (gen)aktivere min forbindelse på en ny router?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det skulle ikke have en betydning om Modemmet er i Bridge eller bruges på normal vis, bruges det med en extern Router, så skal der være i Bridge, ellers er der ikke forbindelse til extern enhed.
Radiomanden skrev:

Det skulle ikke have en betydning om Modemmet er i Bridge eller bruges på normal vis, bruges det med en extern Router, så skal der være i Bridge, ellers er der ikke forbindelse til extern enhed.

Nej, så problemet kan vel koges ned til, hvordan kan min Netgear C6250 virke hvis det ikke har signalstyrke nok til at aktivere?

Da det blev installeret havde jeg andre problemer hvilket endte med et teknikerbesøg som aktiverede det for mig.
Omdømme 3
Badge +2
Hej Dantzig

Jeg vil foreslå, at du kontakter vores kundeservice på 7070 4040, så kan de undersøge det nærmere.

Özcan, YouSee Forum Team
Hvad blev løsningen? Jeg har samme problem med min sagecom 3890.

Mvh Philip Weng
PhilipW skrev:

Hvad blev løsningen? Jeg har samme problem med min sagecom 3890.

Mvh Philip Weng

Jeg ringede til support og blev viderestillet til noget 2nd line support der godt remote kunne aktivere det.
Omdømme 1
Godt du kom videre Dantzig.
Jeg vil bare tilføje at jeg fik den samme meddelelse da jeg skulle aktivere min nye Sagem 3890 - selvom der var rigtig gode hastigheder.
Jeg fik så en tekniker ud som skiftede en lille ting i vejskabet som var blevet irret efter mange år. Det kunne give problemer med kortvarige dyk i kvaliteten, forklarede teknikeren. Og det kunne også ses på hans før og efter målinger. Idag hørte jeg så fra min nabo at han havde været gennem nøjagtig det samme.
Så der kan altså være andet end det man selv lige kan måle/mærke som forbruger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)