Svar

Sagemcom fast 3890V2 vs Sagemcom fast 3890V3 og andre spørgsmål jeg skal have svar til

Hej YouSee Forum

Jeg har oprettet mig selv her for jeg gerne vil stille nogle enkelte spørgsmål.
Titlen siger nærmest sig selv.
1. Hvad er forskellen mellem version 3890V2 og 3890V3? Er 3890V3 bedre en rumskibet 3890V2?
2. Jeg laver denne tråd ogsår for at få nogle svar som virkelig frustrere mig rigtig meget. Når men til den "store spørgsmål", jeg har det seneste tid ja godt og vel 6 mdr nu blevet smidt af flere forskellige servers på Battlefield 3 og Battlefield 4 med en error der siger "No packet flow". Jeg har både været i kontakt med EA Supporter (3 gange) samt Anti Cheat system Punkbuster som forklare mig at det er YouSee's ende der er noget galt med, godt så. Jeg har haft kontakt til YouSee support men det har ikke lykkedes at komme med en løsning da jeg får af vide af supporteren at de ikke er uddannet til at hjælpe med router instillingerne da vi kunder selv har adgang til routeren f.eks port forwarding (hvilket iøvrigt ikke hjalp en skid efter jeg selv har siddet i 3 dage og læst mig frem til hvordan det hele skulle opsættes), nå men jeg har så prøvet andre løsninger, formateret min PC købt nye net kable (skiftede fra Cat 5 til Cat 6e), købte mig et nyt netkort og jeg får stadig No Packet flow. Men et simpelt VPN program trail version kan kører mig igennem uden problemer. Hvad i alverdern sker der?
Er det min IP adresse der er noget galt med eller router hvilket er en Sagem3890V2. Skal jeg få fat i en Sagem 3890V3 istedet?
Jeg har gået fuldstændig tabt i hvordan man finder en løsning og det frustrere mig så vanvittigt meget og jeg er ved at blive nuts i skallen med de 100000000 løsninger som ikke virker. Jeg er tråds ikke helt dum til en PC da jeg selv har bygget min egen gamer PC, men lige præcis dette har godt nok fået mig til græsen at jeg nærmest har givet op.

Mvh Shadownes / René / en meget frustreret kunde :(
icon

Bedste svar af Stig82 4 september 2018, 19:44

(Samme svar som givet i en anden tråd, men er også gældende her)

Jeg har umiddelbart ikke den store kendskab til SAGEMCOM fast 3890V3, men det er helt klart en forkert eller manglende opsætning af NAT og/eller UPnP.
Har ingen problemer med YouSee og Xbox Live her, hverken på Windows 10, Xbox One X eller Xbox 360. Alle har fint Open NAT og på samme tid og det har intet, at gøre med om det er IPv4 eller IPv6

Men den mest kendte metode, er at sætte en spille consol i DMZ, da det ikke giver samme sikkerheds problem, som det vil gøre med en PC.

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Shadownes,

Jeg ventet spændt på at nogen svarer her. Xbox Live er skiftet over til ipv6 som den sikre løsning, så vi er flere med YouSee som ikke kan game / spille online med hinanden længere. YouSee vil ikke komme med ipv6 som ellers er langt mere sikkert (og iøvrigt ikke bruger NAT) - men flere andre udbydere har det, hvis du er så heldig at bo et sted hvor du kan få fiber f.eks.

Jeg har ringet ind hver dag de sidste 4 dage, flere gange, jeg får samme standard agtige svar fra de robotter de har siddende i supporten og kan ikke tale med en kyndig som kan sige andet end, "har du genstartet, har du prøve reset knappen, du skal logge ind i interface med 192.168.0.1, osv.)"

Jeg kan ikke begribe at danmarks største bredbåndsvirksomhed kan være så sindssygt bagefter på alle produkter, og endnu værre, at de så har slækket på deres support oveni. Engang kunne man blive stillet om til nogen der rent faktisk vidste hvad port forward var og ikke blive talt ned til af en ung studerende uden nogen sans for hvad de taler om, men kun er der for at få folk til at lægge på, medmindre de blot skal genstarte deres router.

Sagen er den, at hvis jeg scanner hvilke porte der er åbne på min IP adresse, så siger alle "Timed out" - men hvis jeg åbner nogle af portene i interface på Sagemcom 3890v3, og så derefter scanner porte igen, så er de ikke "timed out" mere, men "CLOSED".
Der må ligge et eller andet ubehageligt filter udover vores forbindelser fra YouSee's side. Men hvem ved, fordi jeg kan kun ringe til en på 18 der ikke aner hvad fanden de laver.

/D
Jeg kan godt forstå frustrationen! Du må teste andre forhold end Battlefield. Prøv at se om du får "A+" i samtlige kategorier på denne side: http://www.dslreports.com/speedtest

Benyt netværkskabel mellem router og din pc når du tester, og slå wifi fra hvis du evt. har det tilsluttet på din pc.
Omdømme 1

Jeg har umiddelbart ikke den store kendskab til SAGEMCOM fast 3890V3, men det er helt klart en forkert eller manglende opsætning af NAT og/eller UPnP.
Har ingen problemer med YouSee og Xbox Live her, hverken på Windows 10, Xbox One X eller Xbox 360. Alle har fint Open NAT og på samme tid og det har intet, at gøre med om det er IPv4 eller IPv6

Men den mest kendte metode, er at sætte en spille consol i DMZ, da det ikke giver samme sikkerheds problem, som det vil gøre med en PC.
Stig82 skrev:

Nu aner jeg intet om Open NAT config på vores router, er der eventuelt en af jer der kan forklare mig hvad jeg kan gør? For efter min opfattelse så har det hele bare været en kæmpe omgang rod med at jeg bliver smidt af konstant gennem Bf3 servers selv den jeg er hoved-administrator på. Hvis jeg derimod bruger en VPN (trail), så er der ingenting.
Når jeg spørger selve YouSee support, så bliver jeg mere frustreret at få afvide "Vi kan ikke hjælpe dig, vi har ikke mandskab der er uddannet til alt det der".
Omdømme 7
Badge +7
YouSee kan ikke hjælpe med alt. De har derfor slået nogen streger i sandet - her til og ikke længere. For b.la. at hjælpe med de ting, som YouSee ikke hjælper med, har de startet dette forum, hvor kunder kan hjælpe hinanden og lavet en række guides på yousee.dk.

Hvilken router bruger du?
Jeg bruger en Sagem 3890V2
Men Open NAT / UPnP er dette ikke port forwarding?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det er korrekt.

Der er 3 måder. Virke 1 ikke går man til 2. Virker 2 ikke går man til 3.

1. UPnP
Her lader man softwaren åbne porte efter behov med teknikken UPnP. Du kan i din 3890 under Advanced og Forwarding se hvilke porte som er åbnet via UPnP. Nogen er ikke glade for at have UPnP slået til permanent. De er bange for at malware kommer ind og nemt kan åbne nye porte. Det er dog smart at se hvad software åbner af porte med UPnP, og så måske siden manuelt åbne de nødvendige porte. Der er en række guides på nettet om hvilke porte som skal åbnes, men software leverandører ændre måske/tilføjer porte, og de er derfor ikke altid opdateret. I routeren under Advanced og Options kan du se om UPnP er slået til.

2. Port forwarding
Her åbner man manuelt de porte som softwaren kræver. De nødvendige fremgår af https://portforward.com/battlefield-3/ Portforward.com er som regel opdateret, men der ikke nogen garanti. Først sikrer du din PC eller "spille boks" har en fast IP adresse. Dette gøres gennem Basic og DHCP på din 3890 (næst nederst på siden). Der efter laves de nødvendige Port Forward gennem Advanced og Forwarding på din 3890 til den faste IP adresse. Det er mange ting som skal indtastes og det er nemt at lave en eller flere fejl.

3. DMZ
Her sætter man sin computer eller "spille boks" i isolation på sit net. Alle porte er åbnet og man sætter igen først en fast IP adresse. Denne IP adresse tastes så ind i 3890 under Advanced og DMZ host.
"I'll give it a try"
Men de port forwarding har jeg nemlig gjort for længst og den metode virker ikke rigtigt. Det er som om der er ikke noget der går igennem som det burde.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du har de rigtige porte, typer (UDP og TCP) og har gjort det korrekt, er der kun måde 3 tilbage. Jeg har ikke selv prøvet en port forward i 3890 endnu, men flere har fået det til at virke. Der er desværre også en del, som siger det ikke virker. 3890 er rimelig ny, og jeg har ikke kunnet finde en port forward guide fra Yousee til den.
Slangefar skrev:

Hvis du har de rigtige porte, typer (UDP og TCP) og har gjort det korrekt, er der kun måde 3 tilbage. Jeg har ikke selv prøvet en port forward i 3890 endnu, men flere har fået det til at virke. Der er desværre også en del, som siger det ikke virker. 3890 er rimelig ny, og jeg har ikke kunnet finde en port forward guide fra Yousee til den.

Jeg beklager de forsinkelser med tilbage meldning, men det er først nu jeg har fået kigget på det her til aften. Jeg er nødt til at vide, det DMZ hvor får jeg den IP adresse fra?
Også har jeg kigget på den der hedder Static DNS Server Configuration, den er nemlig ticket fra, kan jeg ticke den på eller vil jeg bare fucke noget op? :D
Omdømme 7
Badge +7
Du skal give din PC eller "spille boks" en fast IP adresse via Basic og DHCP i din router. Denne IP adresse tastes via Advanced og DMZ Host i din router. Hvis den er slået fra bruger du DNS fra YouSee. Ønsker du at bruge anden DNS slås feltet til, og der indtastes 2 IP adresser for anden DNS.
Denne fast IP på "Spille boksen", er det en jeg selv skal finde på at taste ind? Altså eksempel. 192.168.0.35

Undskyld jeg spørger om så mange ting, jeg ved knap og nok så meget om alt det her, men jeg prøver i da mindste :D
Omdømme 7
Badge +7
Når du går ind via Basic DHCP på din router, er der en fin oversigt over enheder, som er forbundet til routeren. Du noterer hvilken IP adresse og MAC adresse "spille boksen" har lige nu. Så trykker du længere nede på Add Entries under "DHCP IP Address Lease Reservations: (A maximum 32 entries can be configured)". Indtast MAC og IP og tryk Apply/Save. Nul vil din "spille boks" altid få den samme IP adresse på dit netværk fra router, når du tænder den.
Jeg takker for dit svar Slangefar :D Jeg får prøvet det af her i morgen når jeg kommer hjem fra job.
Jeg skriver hvis det kommer op at kører :D
Hej igen Slangefar
Så har det endelig lykkedes at fikse problemet med denne "No packet flow error" i Bf3. Takket være din indsats og hjælp. Jeg har gjort det som du har fortalt og det virker nu. Har testet det gennem de seneste 2 dage nu. Du skal have rigtig mange gange tak for din hjælp. Jeg ved til næste gang hvem jeg skal kontakte hvis jeg har noget bøvl med nettet osv.
Det skal lige siges efter alle de her løsninger jeg har læst og fået, så har jeg da lært en del af de her indstillinger på routeren.
Jeg ønsker dig en rigtig god weeked og endnu engang mange tak for din hjælp @Slangefar
Omdømme 1
Bare lige til info - så prøvede jeg igen at sætte dette op i går, også med en "reservation" under DHCP (Burde dette være nødvendigt @Slangefar når du sætter fast IP på konsollen?) - jeg har stadigvæk "Strict NAT type"

Har du flere gode forslag når jeg har prøvet alle ovenstående steps. Både 1, 2 og 3 :o(

Kan man på nogen måde scanne om DMZ host er aktivt? evt. ved en port scanner?
Omdømme 1
@Stig82 - jeg er ked af at sige det, men dine konfigs og din forbindelse tæller ikke. Du er så heldig at have Netgear router stadigvæk :) - det har en af mine venner også, og han har ingen problemer - han kører OPEN Nat type. Så har jeg 2 andre venner som kører med 3890v2 og de har begge "Strict" nat type.

Os fire gutter kan kun spille sammen hvis vi gør følgende:

1: Hvis ham med Netgear router er online, så skal han hoste spillet.
2: Hvis jeg internetdeler med min 3 mobil iphone, og får ipv6 og derfor OPEN nat type, og jeg så hoster spillet.

Udover disse muligheder, så er vi fucked.
En varm anbefaling da YouSee "support" er helt blanke...
Drop YouSee´s router - sæt den i bridgemode og køb en router som fungerer som den skal. YouSee´s router er det arveste møg og supporten er ligeledes. Der er alt for mange fejl i deres routere , softwaren er simpelthen for ringe. Flere har skrevet om det. Personligt har jeg selv har kæmpe udfordringer med port forward på deres udstyr , har en NAS som skulle have adgang udefra. Fik det aldrig til at virke, og supporten fatter som altid ingenting.

Køb din egen router og styr dit netværk 100% :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)