Svar

Sagemcom 3890 ustabil

Jeg har et SagemCom 3890 modem og jeg får 50/10 Gbits internet over coax. Det leverer kablet internet til min Humax YSR-2000, jeg har omdøbt SSIDpå både 5Ghz og 2.4Ghz og givet dem samme password.

Normalt fungerer alting OK, men ca. hver 14 dag går SagemCom "delvis" ned. Symptomerne er, at jeg kan ikke logge på 5GHz (Den siger forkert password) og jeg kan heller ikke komme ind via kabel som Admin for at se på, hvad der er galt. Humax boksen får stadig internet.

Eneste løsning er, at ringe til Yousee Support og bede dem om, at resette boksen. De er både flinke og hurtige til at hjælpe og så virker alting igen i løbet af 15-30 minutter. Jeg har registreret mine SSID ændringer og det virker såmænd også fint.

Spørgsmål: Er der andre end mig, der ser dette (lidt mærkelige) problem på SagemCom boksen)?

Mvh
Niels Werner Mortensen
icon

Bedste svar af Kasper 1 februar 2018, 13:50

Hej Niels

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg prøver lige at byde ind :)

Det lyder da lidt irriterende, at dette sker gang på gang. Hvis det fortsætter med at ske, så vil jeg anbefale at kontakte teknisk support, så vi kan få set nærmere på det igen og finde en permanent løsning.

Se original

8 Kommentarer

Jeg har fuldstændigt samme problem.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Niels

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg prøver lige at byde ind :)

Det lyder da lidt irriterende, at dette sker gang på gang. Hvis det fortsætter med at ske, så vil jeg anbefale at kontakte teknisk support, så vi kan få set nærmere på det igen og finde en permanent løsning.
Siden jeg skrev indlægget har Yousee besluttet at sende mig en ny Sagemcom 3890, som jeg angiveligt vil modtage i næste uge. Så i mit tilfælde bliver det en simple ombytning, men jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor de ikke kan/vil lave en ganske almindelig firmware opgradering. Hvis de ikke kan lave den remote, så kan de bare sende filen til mig, så kan jeg selv lægge den ind.
3890 findes i tre modeller. V1, V2 og V3. Du kan prøve at sammenligne V før og efter.
Omdømme 3
Badge +1
Logan skrev:

3890 findes i tre modeller. V1, V2 og V3. Du kan prøve at sammenligne V før og efter.

@Logan
Er specifikationerne ens på Sagemcom f@st 3890 V1, V2 og V3 eller er de forskællige??
Har lige sat min nye F@st 3890 W boks op og det fungerer fint. Yousee support tilbød af sig selv at aktivere den for mig. Så nu kører alting (incl. 5GHz) wifi fint. Jeg har nærlæst alle skilte I bunden, men jeg kan ikke se om det er V1, V2 eller V3

Men jeg forstår bare ikke, at når Yousee bestiller et modem hos SagemCom med firmware specielt til egen coax løsning, at de så ikke samtidig sørger for at etablere en løsning til opdatering af firmware. Det kunne spare både Yousee og kunderne for en masse tid og bøvl.

Heldigvis er det noget sjovere at ringe til Yousee support end til Fibia support :-)
Omdømme 3
Badge +1
@Kasper @Logan @Nikolaj
Er der egentlig stor forskel på Sagemcom f@st 3890 V1, V2 og V3?
Badge
Hej.
Jeg er på Telenor - men med præcis samme problemer fordi det er det samme modem. Har kun været på 5Ghz en gang - og nu kan jeg ikke komme på. Telenor medarbejderen siger de har en firmwareopdatering klar 26 feb 18 - indtil da har jeg slået 5GHz fra - man kan jo alligevel ikke bruge det til noget.
Til info er mine software versioner p.t (jeg må åbenbart have version 2 af modemet):
Build Timestamp: 20170804_1514
Linux Version: 3.14.28-rgProd_6.1.2mp1
Wireless Driver Version: 7.14.164.303 (r666427)
Software Version FAST3890V2_TDC_50.9.7.T13

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P