Spørgsmål

Sagemcom 3890 - port forwarding fungere ikke

Hej,

Nogen som ved hvordan man får port forwarding til at fungere på et sagemcom 3890 modem?

Selv når en given port er blevet åbent på TCP/UDP og tester viser det blocked... og sættes en maskine i DMZ zone fungere heller ikke...

Når der laves port forwarding siger den denne "fejl"

"Virtual Server Add Error

Add virtual server named WOL-Mausson failed. Virtual server with the same name already exists."

Dette er trods at porten eller navn ikke er brugt før i anden sammenhæng vedr. portforwarding..

Nogen som har haft held med at få tingene til at fungere?

34 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +4
Husker du at sætte en fast IP inden din port forward? Port forward på 3686 (fra samme leverandør) har drillet en del. Har du kigget på følgende guide (jeg kunne ikke finde nogen til 3890): https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-opretter-du-en-port-forward/sagem-fast3686
Man angiver

"External Start port", "External Slut port", "Intern Start port", "Internt Slut port", "IP-adresse på computer"
Jeg har også en Sagem 3890 router og jeg undrer mig også over de port forwards jeg har lavet.

Jeg spiller 2 online spil. World of Tanks og Age of Conan. Jeg fik denne router tilsendt i sidste uge da jeg blev kunde hos Yousee. Jeg har aldrig haft problemer med disse spil ved min gamle udbyder. Det har faktisk aldrig været nødvendigt at lave port forwarding.

Jeg har lavet statisk ip og port forwards til begge spil, men jeg bliver konstant smidt af community serveren på begge hvilket betyder at jeg ikke kan kommunikere med nogen andre spilere.

Så er det pludselig ikke særlig fedt. Jeg er ærlig talt fristet til at benytte 14 dages retur retten da jeg er løbet tør for ideer.

Så hvad sker der Yousee? Kan jeg kun betale for et abonnement der kan bruges til blot at surfe på nettet?
Omdømme 4
Badge +4
Mange spil åbner selv porte via UPnP, hvis det er nødvendigt. Det burde også virker i 3890. Har du checket ping tider mod serverne? Det kan være serverne ser dig for længe væk af gangen og smider dig af.
jeg har mellem 30 og 50 ms i World of Tanks og 107-150 på Age Of Conan. Samme som jeg havde ved min forrige udbyder. Tanks serverne er i EU (Tyskland og Holland) og AOC serveren er I USA i New Jersey så disse ping tider er ganske normale. Men Uanset hvad jeg har prøvet så ryger forbindelsen til Community serveren konstant (et par minutter efter jeg er logget på).
Omdømme 4
Badge +4
ok, der har vist lidt bøvl med firewallen i 3686. Kører du med firewall slået til? Så vidt jeg husker er den vist, som standard slået fra i 3686, men jeg aner ikke hvordan står i 3890?
Tror Firewall'en er slået til. Jeg siger tror, da jeg ikke kan finde en funktion til at slå den til eller fra. jeg kan kun lave nogle filtre for Incoming og Outgoing traffic. Har aldrig rodet med den slags. Har kigget hele Router menuen igennem og kan ikke finde en "Slå Firewall til eller fra" funktion.
Omdømme 4
Badge +4
Så vidt jeg husker har 3686 et punkt kaldet Firewall lige når man kommer ind i webdelen. 3890 er jo en anden router, og software behøver jo ikke være ens, selv om det er samme producent.
Ja det forstår jeg. Jeg har et punkt kaldet Firewall. under den er der 2 punkter kaldet Ip filtering og Mac filtering. Under disse kan jeg sætte nogle filtre op, men har ikke rodet med det da jeg ikke har erfaring med filtre i Firewalls.

Der er ingen punkt kaldet Firewall off eller On. Så jeg er lidt på herrens mark.
en ting mere. Jeg er ikke IT professionel men jeg har nu rodet med forwards or statiske ip's og meget andet i mange år med success. Jeg kan bare ikke lade være med at få tanken at Yousee simpelthen blokker visse porte i stilhed, da jeg har nu opbrugt alle mine ideer og helt ærligt så kunne Yousee sgu godt lave en ny info guide til Sagem 3890. Den er sgu noget kryptisk at sætte op. og ja tilsyneladende så kan man ikke slå dens firewall fra eller til for den sags skyld.

Og ja, jeg har stadig de samme problemer som jeg nævnte i denne tråd. Har aldrig haft disse problemer før jeg skiftede til Yousee. Og efter at have kigget på andre tråde på forummet så ser det ud til at jeg kan glemme alt om at ringe til telefon support da de ikke kunne eller ville hjælpe andre brugere med lignende problem.
Jeg fik snakket med yousee 3 gange igår... og her nævnte en af der er en del fejl der skal rettes med 3890.. dog nævnte han ikke at port forwarding skulle være et problem.. Men jeg må konstatere at det ikke fungere..

ALLLE porte er blockeret og DMZ fungere heller ikkke .. jeg var nød til at lave bridge mode, sætte min egen router til... gå ind på aktiver.mitwifi.dk og så sikre at min egen router fik den offenlige IP.. herefter virkede Upnp, port forwaring og alt hvad jeg selv måtte sætte op på den..

Så der ER fejl på deres nye 3890 docsis 3.1 routere.. og det er mit eneste bud på at kunne løse problemet... Sæt den i bridgemode, tilslut egen router og sikre du kan komme på nettet og så bær det virke..

Iøvrigt har jeg også oplevet feks at routeren kan fejl kommunikere med en kabet computer og så rammer man 5 mbit... og er "låst" i download... upload fungere fint... træk kabel ud og ind og så fungere det igen.. har bla beskrevet mit profil i en anden tråd her.. : https://forum.yousee.dk/coax-9/bridge-mode-pa-sagemcom-3890-98515
Omdømme 3
Badge +1
Hej alle,

Vi har ikke opdaget nogle generelle problemer med portforwarding på det nye modem. Jeg vil utrolig gerne høre fra jer, så vi kan få det undersøgt lidt nærmere.

Vil I ikke skrive en privat besked til mig, med jeres oplysninger samt hvilken port I forsøger at benytte? Så undersøger vi det og vender tilbage til jer.

Vh
er der nogen der har fået portforward til at virker med det modem i nu. for jeg har også nu rodet en del med det uden hel. og har aldrig før haft problemer med at port forwarde før
Omdømme 4
Badge +4
Hvilken router 3686 eller 3890? Jeg har ikke kunnet finde nogen guides til 3890, men her er en til 3686: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-opretter-du-en-port-forward/sagem-fast3686
jeg har fået routeren igår. opdager dog det kun er en 3686. men har fuldt den guide uden held. kan du se hvor jeg gør det forkert.
jeg har prøvet at sætte min wan ip ind der hvor der står external ip 0.0.0.0 på billede. men uden held.
jeg har slået både firewall fra på computeren for en sikkerheds skyld. og modemmet firwall er slået fra.
Omdømme 4
Badge +4
Har du husket at trykke på knappen "Apply" i bunden til højre?
når jeg har tastet port nr. o.s.v. trykker jeg på apply. så kommer det skærm billede som vidst på første billede. og der er så ikke en knap i nu man kan trykke apply på.
se vedhæftning. der er ingen apply kanp på denne skærm
Omdømme 4
Badge +4
Det ser ud til du har lavet en "port forward" :D

"Apply" knappen bruges når man opretter en "port forward".
hehe. har du en adresse hvor du ved jeg kan tjekke det med sikkerhed om den er åben. for der hvor jeg tjekker siger den Port 51515 is closed on (mit ip nr). har tjekket 2 port tjekker nu via google
Omdømme 4
Badge +4
Jeg plejer selv at teste med port 21 (FTP). inden da henter jeg en gratis FTP server fra https://filezilla-project.org/download.php?type=server

Ellers bruger jeg https://www.grc.com/intro.htm til at scanne for åbne porte.
jeg testet med port 21. den var lukket. så prøvede jeg at forwarde den i routeren. og nu siger den port 21 er åben via port tjekker og kan tilgå min ftp med wan ip. har nemlig filezilla server på pcen. hvorfor er det kun nogle porte man kan åbne. har prøvet den del tilfældige porte. men kun lykkes med port 21
Omdømme 4
Badge +4
Jeg har ikke samme router som dig, men mange routere kan godt lide at åbne for noget kendt som f.eks. FTP, HTTP, SMPT, POP3 (alle under port 1024). Skal du åbne for SMTP kræver det dog, at du ringer til kunderservice, da den er MEGET HÅRDT LUKKET fra Yousees side for at undgå spam.
tror du at du kan hjælpe mig via fjernstyring. f.eks teamviewer eller andet program. for lyder til du har lidt mere forstand på det end mig. for det burde sgu ikke være så svært at åbne en tilfældig port andet end port 21
Omdømme 4
Badge +4
Teamviewer kræver ikke nogen åbne port. De 2 klienter mødes hos Teamviewer og udveksler de nødvendige informationer. Klient 1 åbner nogle udgående forbindelser og fortæller det til serveren. Klient2 (som skal snakke med klient1) henter så de nødvendige oplysninger fra serveren.

https://www.teamviewer.com/da/help/334-which-ports-are-used-by-teamviewer.aspx
Omdømme 4
Badge +4
Så vidt jeg husker bør du ikke have Teamviewer kørende uden grund. Nogen prøver ude fra at se om folk har en Teamviewer klient kørende. Kommer de ind på din PC, begynder de at kigge sig omkring efter f.eks. netbank :(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)